/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Shell's benzin
Fra : G.B.


Dato : 11-12-04 00:14


Hejsa!

Jeg plejer at tanke op med 95 blyfri hos Shell, og så er det jeg gerne vil
vide, hvad det dersens V-Power er - er det bedre, eller er det en fidus?

Og hvis det ER bedre, hvad er forskellen så til alm. blyfri?

--
"We all have private ails. The troublemakers are they
who need public cures for their private ails." Eric Hoffer
Med venlig hilsen
Georg

 
 
Jan W Nielsen (11-12-2004)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 11-12-04 00:35

> Og hvis det ER bedre, hvad er forskellen så til alm. blyfri?

Det er fuldkommen løgn og latin, at der er mere power i benzinen - det er
påvist 100.000 gange af alle.

Til gengæld renser benzinen din motor indeni.

Problemet er bare, at din motor formentlig ikke trænger til at blive
renset - og at den i givet fald kan nøjes med to tankfulde om året.

Resten er penge ud af vinduet - og det er det også, hvis du jævnligt kører
længere ture med god fart på bilen. 130-140 km/t.

/Jan W Nielsen



G.B. (11-12-2004)
Kommentar
Fra : G.B.


Dato : 11-12-04 04:26

"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev i meddelelsen
news:41ba3254$0$22688$ba624c82@nntp04.dk.telia.net:

> Til gengæld renser benzinen din motor indeni.
> Problemet er bare, at din motor formentlig ikke trænger til at blive
> renset - og at den i givet fald kan nøjes med to tankfulde om året.

Nu er jeg indtil videre ikke faldet for fristelsen, men jeg har købt min
brugte bil (min første) for et par måneder siden, så måske var det en
idé at give den en enkelt tankfuld? Man vil jo gerne være god ved
"barnet"?

Bilen (Volvo 460 DL, 1.8, p.t. 218.000 km) er 10 år gammel, og kører
ellers som en drøm, men derfor kunne det måske alligevel "tune" eller
pleje den en anelse? Jeg har også lige fået skiftet oliefilter og olie.

--
"We all have private ails. The troublemakers are they
who need public cures for their private ails." Eric Hoffer
Med venlig hilsen
Georg

Mogens (11-12-2004)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 11-12-04 09:58

"G.B." <nonono@nospam.invalid.com> skrev i en meddelelse
news:41ba68c4$0$205$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Nu er jeg indtil videre ikke faldet for fristelsen, men jeg har købt min
> brugte bil (min første) for et par måneder siden, så måske var det en
> idé at give den en enkelt tankfuld? Man vil jo gerne være god ved
> "barnet"?

Afhænger af den tidligere ejers kørevaner.
Var det blød hat, vil en kur være en god idé
(altså anvende V-Power gennem "noget tid/3.500 km")

> Bilen (Volvo 460 DL, 1.8, p.t. 218.000 km) er 10 år gammel, og kører
> ellers som en drøm, men derfor kunne det måske alligevel "tune" eller
> pleje den en anelse? Jeg har også lige fået skiftet oliefilter og olie.

Som der nævnes, bør en heftig motorvejstur fra
tid til anden hjælpe på "problemet". Jeg gør
normalt det, at jeg kører med V-Power en gang
imellem og altid, når jeg skal på ferie. Efterføl-
gende kører motoren som en drøm...

/Mogens
'95 Volvo 460 Turbo Sport m/chip -> (emeritus)




Ukendt (11-12-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 11-12-04 10:31



> /Mogens
> '95 Volvo 460 Turbo Sport m/chip -> (emeritus)

?

(DEN Mogens?)

--
Tom



jan@fedtegreven.dk (11-12-2004)
Kommentar
Fra : jan@fedtegreven.dk


Dato : 11-12-04 10:47

"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev :

>(DEN Mogens?)


signatur genbrug ;)


--
jan@Fedtegreven.dk

Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk

Mogens (11-12-2004)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 11-12-04 12:20

<jan@fedtegreven.dk> skrev i en meddelelse
news:vfglr0loj32s6b1etnesdumtl2cn98ag8m@dtext.news.tele.dk...

>> /Mogens
>> '95 Volvo 460 Turbo Sport m/chip -> (emeritus)

>> ? - (DEN Mogens?)

> signatur genbrug ;)

He, he - emeritus betyder "forhenværende".
Og jeg købte jo i '95 en splinterny af slagsen,
som senere blev chippet - you know




Jørgen M. Rasmussen (11-12-2004)
Kommentar
Fra : Jørgen M. Rasmussen


Dato : 11-12-04 16:41


"Mogens" <dkfritidbilSL@ETe-mail.dk> skrev i en meddelelse

Jeg gør
> normalt det, at jeg kører med V-Power en gang
> imellem og altid, når jeg skal på ferie. Efterføl-
> gende kører motoren som en drøm...
>
Ja det tror fa..., men det er SPILD at bruge det på ferieturen, hvor den
alligevel bliver "brændt af". Der er mere logik,effekt i at bruge det ind
imellem.



Mogens (11-12-2004)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 11-12-04 17:06


"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.tabort@os.dk> skrev i en meddelelse
news:41bb14bf$0$164$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Ja det tror fa..., men det er SPILD at bruge det på ferieturen, hvor den
> alligevel bliver "brændt af".

Vi prøver igen:
Op til en ferie bruger jeg V-Power for at "klargøre"
motoren til min tur sydpå gennem Tyskland. Jeg skulle
jo gerrne ha' alle hk til rådighed, Ik?



Jørgen M. Rasmussen (11-12-2004)
Kommentar
Fra : Jørgen M. Rasmussen


Dato : 11-12-04 17:27


"Mogens" <dkfritidbilSL@ETe-mail.dk> skrev i en meddelelse

> Op til en ferie bruger jeg V-Power for at "klargøre"
> motoren til min tur sydpå gennem Tyskland. Jeg skulle
> jo gerrne ha' alle hk til rådighed, Ik?
>
Så er der mere logik, men tror du ikk de er kommet i stald når du når
grænsen? ;).



Mogens (11-12-2004)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 11-12-04 17:34

"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.tabort@os.dk> skrev i en meddelelse
news:41bb1f74$0$177$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> tror du ikk de er kommet i stald når du når grænsen?

Jow, jow - hvis man starter tidsnok :)



Rasmus (12-12-2004)
Kommentar
Fra : Rasmus


Dato : 12-12-04 11:18

"Mogens" <dkfritidbilSL@ETe-mail.dk> wrote in news:cpecq3$30rl$1
@news.cybercity.dk:

> "G.B." <nonono@nospam.invalid.com> skrev i en meddelelse
> news:41ba68c4$0$205$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
>> Nu er jeg indtil videre ikke faldet for fristelsen, men jeg har købt
min
>> brugte bil (min første) for et par måneder siden, så måske var det en
>> idé at give den en enkelt tankfuld? Man vil jo gerne være god ved
>> "barnet"?
>
> Afhænger af den tidligere ejers kørevaner.
> Var det blød hat, vil en kur være en god idé
> (altså anvende V-Power gennem "noget tid/3.500 km")
>
>> Bilen (Volvo 460 DL, 1.8, p.t. 218.000 km) er 10 år gammel, og kører
>> ellers som en drøm, men derfor kunne det måske alligevel "tune" eller
>> pleje den en anelse? Jeg har også lige fået skiftet oliefilter og
olie.
>
> Som der nævnes, bør en heftig motorvejstur fra
> tid til anden hjælpe på "problemet". Jeg gør
> normalt det, at jeg kører med V-Power en gang
> imellem og altid, når jeg skal på ferie. Efterføl-
> gende kører motoren som en drøm...
>
> /Mogens
> '95 Volvo 460 Turbo Sport m/chip -> (emeritus)
>
>
>
>

Det er ikke hastigheden som er afgørende ( for bøden måske) men
omdrejningerne i motoren. Altså kan en tur på landevej i 3. med 3500
give det samme resultat, som en tur på motorvej med 3500 i 5. !!

Casper Bang (12-12-2004)
Kommentar
Fra : Casper Bang


Dato : 12-12-04 11:40

> Det er ikke hastigheden som er afgørende ( for bøden måske) men
> omdrejningerne i motoren. Altså kan en tur på landevej i 3. med 3500
> give det samme resultat, som en tur på motorvej med 3500 i 5. !!

OK! Det vidste jeg så ikke.
Det gør det da en del nemmere for mig at få "luftet motoren igennem".
Tak for det tip!



Casper Bang (11-12-2004)
Kommentar
Fra : Casper Bang


Dato : 11-12-04 11:53

> Til gengæld renser benzinen din motor indeni.

Man kan få diverse additiver at smide i benzinen - har de ikke samme effekt
som V-power?
Hvilket additiv er egentligt så at foretrække?



Jørgen M. Rasmussen (11-12-2004)
Kommentar
Fra : Jørgen M. Rasmussen


Dato : 11-12-04 16:44


"Casper Bang" <webmaster_fjerndette@fjerndette_secretsofwar.net> skrev i en
meddelelse

> Man kan få diverse additiver at smide i benzinen - har de ikke samme
> effekt som V-power?
> Hvilket additiv er egentligt så at foretrække?
Injektorrens, jeg bruger gerne Biltemas til 23,-, som rækker til 75 l. fuel.



Casper Bang (11-12-2004)
Kommentar
Fra : Casper Bang


Dato : 11-12-04 16:56

>> Man kan få diverse additiver at smide i benzinen - har de ikke samme
>> effekt som V-power?
>> Hvilket additiv er egentligt så at foretrække?
> Injektorrens, jeg bruger gerne Biltemas til 23,-, som rækker til 75 l.
> fuel.

Ja, det er den samme jeg har hældt på min. Var bare ikke helt sikker på om
det var "det hele".
Min motor er dog begyndt at "tikke" efter det er blevet hældt i, især når
jeg kobler ud.
Ved ikke om de to ting er relaterede.

~Casper
BMW 320i, 89



Jørgen M. Rasmussen (11-12-2004)
Kommentar
Fra : Jørgen M. Rasmussen


Dato : 11-12-04 17:24


"Casper Bang" <webmaster_fjerndette@fjerndette_secretsofwar.net> skrev i en
meddelelse

> Min motor er dog begyndt at "tikke" efter det er blevet hældt i, især når
> jeg kobler ud.
> Ved ikke om de to ting er relaterede.
>
Det KAN være, de hydrauliske ventilløftere som er blevet slidte, det har
ikke noget med hinanden at gøre, men også andet kan lave en tikkende lyd.
Men jeg har ikke fantasi til at forestille mig det er pga., "injektorrens",
som skrevet af andre, der er intet "hokuspokus" i det- det er bare ekstra af
noget som allerede er i benzinen.



Casper Bang (11-12-2004)
Kommentar
Fra : Casper Bang


Dato : 11-12-04 18:04

> Det KAN være, de hydrauliske ventilløftere som er blevet slidte, det har
> ikke noget med hinanden at gøre, men også andet kan lave en tikkende lyd.

Hmm.. er det noget jeg skal gøre noget ved, eller skader det ikke noget?


> Men jeg har ikke fantasi til at forestille mig det er pga.,
> "injektorrens", som skrevet af andre, der er intet "hokuspokus" i det- det
> er bare ekstra af noget som allerede er i benzinen.

Nej, regnede heller ikke med at det havde noget med hinanden at gøre, men nu
hvor tråden var her, ville jeg lige nævne det :) Kunne jo være at nogle af
additiverne lavede noget sjov :/
Who knows :p

tak



Jørgen M. Rasmussen (11-12-2004)
Kommentar
Fra : Jørgen M. Rasmussen


Dato : 11-12-04 18:49


"Casper Bang" <webmaster_fjerndette@fjerndette_secretsofwar.net> skrev i en
meddelelse

> Hmm.. er det noget jeg skal gøre noget ved, eller skader det ikke noget?
>
Jeg vil holde det under observation og se om det bliver værre. Gør den det
også når den står i tomgang?. Er det værst når den er kold el. varm?. Køre
du på noget gl. sur/"stift" olie?. Eller har du lige skiftet og til hvad?.
For det er vel ikke bare en sten i dækket? ;), følger det hjulenes
rotation.

> Who knows :p
>
Der er INGEN magi i "snakoils", det er kun dem som sælger dem som siger
sådan. Og jo flere superlativer der er plads til på flaske, jo dyrere ;).



Casper Bang (11-12-2004)
Kommentar
Fra : Casper Bang


Dato : 11-12-04 23:45

>> Hmm.. er det noget jeg skal gøre noget ved, eller skader det ikke noget?
>>
> Jeg vil holde det under observation og se om det bliver værre.

Hmm, ja det vil jeg gøre.


> Gør den det også når den står i tomgang?

Hovedsageligt når jeg kobler ud - det vil sige når den ligger lidt oppe i
omdrejninger, med koblingen nede. Høres først ved omkring 2K omdrejninger.
Jeg synes dog ikke at kunne høre det, når den er i gear.


> Er det værst når den er kold el. varm?

Værst når den er kold


> Køre du på noget gl. sur/"stift" olie?. Eller har du lige skiftet og til
> hvad?.

Jeg fik så sent som i går mekanikeren til lige at kigge på olien - han sagde
at den så fin ud, og ikke trængte til at blive skiftet.
Jeg ved dog ikke hvad der er på, eller hvornår den sidst er skiftet... det
blev gjort af den forrige ejer.


> For det er vel ikke bare en sten i dækket? ;), følger det hjulenes
> rotation.

Hehe, ja det ville være kønt ik'? ;) Naa, det er det dog ikke.


Men jeg vil holde øje med det, og finde en lidt bedre beskrivelse af det.
Jeg vil lave en ny tråd senere hvis det bliver ved.

Tak!



Jørgen M. Rasmussen (12-12-2004)
Kommentar
Fra : Jørgen M. Rasmussen


Dato : 12-12-04 08:40


"Casper Bang" <webmaster_fjerndette@fjerndette_secretsofwar.net> skrev i en
meddelelse

> Hovedsageligt når jeg kobler ud - det vil sige når den ligger lidt oppe i
> omdrejninger, med koblingen nede. Høres først ved omkring 2K omdrejninger.

Det er nok der det høres tydligst. Jeg har set i din signatur det er en gl.
Bimmer?, hvor langt har den kørt, de holder ikk evigt de løftere..

>
> Værst når den er kold
>
Det er der olien er tykkest/stivest. "Snakker",tikker den meget lige når du
vrider nøglen?, så er det fordi olien er løbet ud af ventilløfterene, eller
fordi olien er for lang tid om at komme der op. Det første = en udskiftning
af dem :(, det sidste = ny frisk olie.
>
> Jeg fik så sent som i går mekanikeren til lige at kigge på olien - han
> sagde at den så fin ud, og ikke trængte til at blive skiftet.

Hmmm, har du selv kigget på den?. Hvis "pinden",olien er sort på en
benziner, er det fordi olien er >½ gammel. brun,lysebrun er ok.

> Jeg ved dog ikke hvad der er på, eller hvornår den sidst er skiftet... det
> blev gjort af den forrige ejer.
>
Byt til nyt, så ved du hvor du står ;). Jeg anbefaler FULDSYTETISK 5W40,
gerne et "billigt" noname mærke, jeg har ikke set nogen på det DK. marked,
som ikke overholder kvaliteskravene til din Bimmer. Jeg tror det vil kurer
det tikken..
>



Casper Bang (12-12-2004)
Kommentar
Fra : Casper Bang


Dato : 12-12-04 11:53

>> Hovedsageligt når jeg kobler ud - det vil sige når den ligger lidt oppe i
>> omdrejninger, med koblingen nede. Høres først ved omkring 2K
>> omdrejninger.
>
> Det er nok der det høres tydligst. Jeg har set i din signatur det er en
> gl. Bimmer?, hvor langt har den kørt, de holder ikk evigt de løftere..

Den har kun kørt omkring 150K km, så dét er ikke så slemt.
Hvordan den har kørt af den forrige ejer ved jeg dog desværre ikke :(
Hvor meget vil det koste at få dem skiftet ud, sådan cirka, hvis det er så
galt?
Og ja, det er den gamle bimmer :)


>> Værst når den er kold
>>
> Det er der olien er tykkest/stivest. "Snakker",tikker den meget lige når
> du vrider nøglen?, så er det fordi olien er løbet ud af ventilløfterene,
> eller fordi olien er for lang tid om at komme der op. Det første = en
> udskiftning af dem :(, det sidste = ny frisk olie.

Hmm nej, det synes jeg ikke den gør. Når den vil starte, starter den med det
samme, uden tikken.
Jeg har lige fået skiftet tændør (til Super 4 - mekkeren sagde at de ville
hjælpe imod mine startproblemer :/ De gamle sodede til), men har ikke haft
den ude at rulle nok til at se om problemet stadig er der efter den
behandling.


>> Jeg fik så sent som i går mekanikeren til lige at kigge på olien - han
>> sagde at den så fin ud, og ikke trængte til at blive skiftet.
>
> Hmmm, har du selv kigget på den?. Hvis "pinden",olien er sort på en
> benziner, er det fordi olien er >½ gammel. brun,lysebrun er ok.

Den ser rimeligt pæn, lysebrun ud.


>> Jeg ved dog ikke hvad der er på, eller hvornår den sidst er skiftet...
>> det blev gjort af den forrige ejer.
>>
> Byt til nyt, så ved du hvor du står ;). Jeg anbefaler FULDSYTETISK 5W40,
> gerne et "billigt" noname mærke, jeg har ikke set nogen på det DK. marked,
> som ikke overholder kvaliteskravene til din Bimmer. Jeg tror det vil kurer
> det tikken..

Ok, det ender det så nok med.
Tak!



Jørgen M. Rasmussen (12-12-2004)
Kommentar
Fra : Jørgen M. Rasmussen


Dato : 12-12-04 13:37


"Casper Bang" <webmaster_fjerndette@fjerndette_secretsofwar.net> skrev i en
meddelelse

> Den har kun kørt omkring 150K km, så dét er ikke så slemt.
> Hvordan den har kørt af den forrige ejer ved jeg dog desværre ikke :(

Tja, det er deromkrink at nogle bliver skiftet, jeg kender dog ikk
holdbarhede hos BMW. Og det er jo det man gambler med når man køber brugt,
en bil har 3 ejere i sit liv; den første tager alt afskrivningen, nr 2
fornøjelsen, og nr. 3 besværet. Jeg plejer at beholde dem så længe at jeg
klare de 2 først ;)).

> Hvor meget vil det koste at få dem skiftet ud, sådan cirka, hvis det er så
> galt?
> Og ja, det er den gamle bimmer :)
>
Jeg kender ikk BMW-priserne, men det er ikk gratis, tror dog det er <5Kkr.
..


Når den vil starte, starter den med det
> samme, uden tikken.

Så er det nok ikk olien, når nu den er pæn lysebrun. Ellers kan de godt
"skralder" lidt indtil der kommer tryk på systemet, og det er værst når olie
bliver gl. og stiv.

men har ikke haft
> den ude at rulle nok til at se om problemet stadig er der efter den
> behandling.
>
Nyr tændrør kan hjælpe på meget, men ikke sjove motorlyde ;).




Kent Glerup (11-12-2004)
Kommentar
Fra : Kent Glerup


Dato : 11-12-04 12:12


"G.B." <nonono@nospam.invalid.com> skrev i en meddelelse
news:41ba2dd2$0$279$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> Hejsa!
>
> Jeg plejer at tanke op med 95 blyfri hos Shell, og så er det jeg gerne vil
> vide, hvad det dersens V-Power er - er det bedre, eller er det en fidus?

Det er en alm. blyfri benzin, tilsat et rensende additiv. Den skulle rengøre
ventiler/forbrændingskamre, og dermed give en bedre forbrænding. Bedre
forbrænding = Bedre motorgang, respons, økonomi.

> Og hvis det ER bedre, hvad er forskellen så til alm. blyfri?

Det ER bedre end alm. benzin. Det er bare ikke ret mange motorer der har
behov for sådan en gang "rengøring". Hvis du fra tid til anden har vognen på
motorvejen, samt husker at "motionere" maskineriet i ny og næ, vil det gi'
akkurat den samme effekt.

MVH
Kent Glerup



G.B. (11-12-2004)
Kommentar
Fra : G.B.


Dato : 11-12-04 14:37

"Kent Glerup" <glerupYEAH.olesenRIGHT@post.cybercity.dk> skrev i
meddelelsen news:cpekgi$71b$1@news.cybercity.dk:

> Det ER bedre end alm. benzin. Det er bare ikke ret mange motorer der
> har behov for sådan en gang "rengøring". Hvis du fra tid til anden har
> vognen på motorvejen, samt husker at "motionere" maskineriet i ny og
> næ, vil det gi' akkurat den samme effekt.

Tak for svaret - også til de andre som har svaret. Så er jeg det klogere!


--
"We all have private ails. The troublemakers are they
who need public cures for their private ails." Eric Hoffer
Med venlig hilsen
Georg

Henrik B. (12-12-2004)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 12-12-04 23:47


"Kent Glerup" <glerupYEAH.olesenRIGHT@post.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:cpekgi$71b$1@news.cybercity.dk...

> Det er en alm. blyfri benzin, tilsat et rensende additiv. Den skulle
> rengøre
> ventiler/forbrændingskamre, og dermed give en bedre forbrænding. Bedre
> forbrænding = Bedre motorgang, respons, økonomi.

Det er tilsat 3 x rensende additiv. I den alm. Shell benzin er der 1 x
rensende additiv. Det koster Shell 2 øre at tilsætte 3-dobbelt dosis og
billisten 23 øre = go' forretning for Shell.

--
M.v.h.
---------------------------------
Alt under 1 Bar er en sugemotor!



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177518
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408645
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste