Nøgle til Fiat Punto
Fra : Lasse Rønlev

Dato : 10-12-04 18:35

Hej NG!

Jeg har netop købt en Fiat Punto fra 95. Jeg har fået 2 nøgler med. Een er i
blå plastic, en anden er noget større og i rødt plastik. Jeg fik at vide af
den tidligere ejer, at det er noget med at den røde nøgle kun må benyttes i
særtilfælde, og kun vil virke et begrænset antal gange. Herefter vil
startspærren ikke tillade at få bilen startet.

Det synes jeg lyder noget underligt, hvad med jer??? Kender i noget til en
speciel nøgle, der kun kan benyttes et vist antal gange?

Mvh
Lasse

Fra : JESPER PEDERSEN

Dato : 10-12-04 21:57

> [...]
>
> Det synes jeg lyder noget underligt, hvad med jer??? Kender i noget til en
> speciel nøgle, der kun kan benyttes et vist antal gange?

Den røde nøgle bruges hvis der skal lægges nye nøgler i, dvs den kan åbne
styreboksen, så derfor skal du ikke bruge den i det daglige, eks, du har 2
blå og 1 røde, du bruger den røde nøgle en dag og de næste par dage bruger
du kun blå1 nøgle, også den røde igen, så kan blå2 nøgle være blevet skubbet
ud af systemet

men gem den godt, for uden den røde nøgle burde man have et afslag på 10 -
15000 kr. for hvis du skal have en ny rød nøgle, skal du også have en ny
styrboks

Mvh Jesper

Fra : npw

Dato : 11-12-04 13:44

Gælder det også for nyere modeller? Jeg har en Punto 1,2 årg. 2002, købt
hos Manniche som "demo-bil". Der er kun 2 blå nøgler og ikke andet. Skal der
være mere?
Hilsen Niels W.

Fra : JESPER PEDERSEN

Dato : 11-12-04 14:56

> Gælder det også for nyere modeller? Jeg har en Punto 1,2 årg. 2002, købt
> hos Manniche som "demo-bil". Der er kun 2 blå nøgler og ikke andet. Skal
der
> være mere?

Jeg ved ikke om der skal være til 2002 modeller, da jeg holdte med at lave
Fiat i 2000, men undersøg det, for det kan blive en dyr affær, mener (er
ikke helt sikker) at på en af de første sider i servicebogen skriver sælger
under på at de er blevet udlev. dengang bilen er blevet solgt, så kan du da
se om de skal følge med.

Mvh Jesper

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 11-12-04 19:27

npw skrev:

> Gælder det også for nyere modeller? Jeg har en Punto 1,2 årg. 2002,
> købt hos Manniche som "demo-bil". Der er kun 2 blå nøgler og ikke
> andet. Skal der være mere?

PÅ de nyere (omkring 2001 og frem) er der ingen rød nøgle.
Der er et symbil på dine nøgler som "de gamle" systemer ikke har ....
Jeg kan ikke huske hvordan det ser ud..
Men en 2002-Fiat har ingen rød nøgle, så bare rolig

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://www.fischer-streton.dk

Debat om KIA biler: http://kiaforum.dyndns.dk