skal vi prøve at lave en lille statistik ?~
Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 09-12-04 20:08

Halløj rødder

Nu er jeg nysgerrig - men ser i det samme som jeg mener at se ?

De der sjove regler - at man skal blinke, når man skifter bane, for
at andre kan se ens hensigter , hmmmm... det tager folk da vist
temmeligt let på

Umiddelbart ser det sa ud som om de fleste først blinker, når
vognbaneskiftet er i gang - og hvad er så signalværdien

Men - er det kun herfra det ser sådan ud

For hver 10 - der vel at mærke blinker er :

6 allerede halvt ovre i den anden bane før blinket kommer på
3 blinker samtidigt med rattet drejes

kun 1 venter med at skifte bane til blinket har blinket et par gange

Hvordan opfatter i tingene ?

--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 09-12-04 20:17

> Umiddelbart ser det sa ud som om de fleste først blinker, når
> vognbaneskiftet er i gang - og hvad er så signalværdien

Det gør jeg nogle gange, altså når der ikke er nogle andre biler i nærheden.
Så det er ikke for signalværdiens skyld at jeg blinker, men fordi
færdselsloven siger jeg skal

Andre gange blinker jeg slet ikke, gider ikke det pjat når der ikke er andre
i nærheden. Kald det civil ulydighed...

Mvh

Emil

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 09-12-04 20:32

> Det gør jeg nogle gange, altså når der ikke er nogle andre biler i
nærheden.

2100 og så ingen biler i nærheden?????????
Så er det ikke postnr

Mvh Maria

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 11-12-04 02:02

> 2100 og så ingen biler i nærheden?????????
> Så er det ikke postnr

Hehe, hvem siger der er mange biler i nærheden på Lyngby motorvejen om
natten?

Emil

Fra : Kate

Dato : 12-12-04 10:02

"Maria Frederiksen" <mf@easyfrag.dk> wrote in

> 2100 og så ingen biler i nærheden?????????
> Så er det ikke postnr

Han ku' måske tænkes at køre andre steder end lige i sin egen by

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.

Fra : Verner Olsen

Dato : 09-12-04 22:04

On Thu, 9 Dec 2004 20:16:57 +0100, "Emil Jensen [2100]"
<lime@jensen73.dk> wrote:

>Andre gange blinker jeg slet ikke, gider ikke det pjat når der ikke er andre
>i nærheden. Kald det civil ulydighed...

Hvorfor så skifte vognbane overhovedet??

>Emil

Verner

Fra : Søren Christensen

Dato : 10-12-04 12:01

"Verner Olsen" <here@nowhere.invalid> skrev i en meddelelse

> Hvorfor så skifte vognbane overhovedet??

Det er sjovere at køre i overhalingssporet!

Fra : John Sahl

Dato : 10-12-04 12:13

Søren Christensen wrote:
> Det er sjovere at køre i overhalingssporet!

Få dig en hurtigere bil hvis du er nødt til at vente med
at bruge det spor til motorvejen er tom

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 11-12-04 02:01

> Hvorfor så skifte vognbane overhovedet??

Ups, det har du ret i. Jeg redder den med, at der ikke er biler i nærheden
BAGVED
For normalt skifter jeg vognbane i goood tid, så forankørende vel ikke får
glæde af blinkeriet?

Mvh

Emil

Fra : Jens

Dato : 09-12-04 20:21

<jan@fedtegreven.dk> wrote:

> [...]
> 3 blinker samtidigt med rattet drejes
>
> kun 1 venter med at skifte bane til blinket har blinket et par gange

Det ser nogenlunde rigtigt ud

Det er vel det samme som tegngivningen ved svingning. Der blinkes også
først, når man er godt inde i svingbanen - og har bremset i et par
sekunder.
--

Jens F

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 09-12-04 20:30

Jens wrote:
> Det er vel det samme som tegngivningen ved svingning. Der blinkes også
> først, når man er godt inde i svingbanen - og har bremset i et par
> sekunder.

Eller først når lyset skifter til grønt. Hvilket er pisseirriterende når
man ligger bag en der skal foretage et stort venstresving, men som man
troede skulle ligeud - så ville man hellere have lagt sig i den anden
bane, bag ham der skulle til højre.
Der burde blive uddelt skridtpisk til sådanne mennesker (også selvom det
tilsyneladende ofte er kvinder, der lidt for sent kommer i tanke om at
de skulle blinke).

Mvh.

Fra : Tina Christoffersen

Dato : 09-12-04 20:51

"Lars L. Hansen" <hop_i_havet@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Der burde blive uddelt skridtpisk til sådanne mennesker (også selvom det
> tilsyneladende ofte er kvinder, der lidt for sent kommer i tanke om at

Ja, nu er jeg jo blandt de sidste. Og når jeg er på "udebane" sker det
faktisk tit, at jeg først blinker, når jeg holder i vejbanen - for der kan
jeg se vejnavnet og ved så, om jeg skal dreje. Krak skriver ikke at man skal
dreje "ved mcDonalds" eller andre ting, der er synlige i god tid.

Beklager meget, hvis det generer dig, men alternativet er blinke i god tid -
og så skulle vende kareten en pokkers masse gange - hvilket jeg i forvejen
gør tit (absolut ingen stedsans!)

mvh. tina

Fra : Ukendt

Dato : 09-12-04 22:08

"Tina Christoffersen" <tinachristoffersen@(FJERN)hotmail.dk> skrev i en
meddelelse news:41b8aca4$0$36447$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> [...]
> tid -
> og så skulle vende kareten en pokkers masse gange - hvilket jeg i forvejen

Men Tina, blinklyset betyder altså ikke "Hey! I andre bilister! Jeg har
fundet vej!!!"

> mvh. tina

Lars B

Fra : Tina Christoffersen

Dato : 09-12-04 22:19

"Lars B. Jensen" <lars[at]Zulfo[dot]dk> skrev i en meddelelse

> fundet vej!!!"

Fnis! Jeg ved det - og når jeg en gang imellem ved, hvor jeg skal hen, så
blinker jeg skam også i goood tid - faktisk har jeg justeret blinkelængden
lidt ned, for ellers tror folk sgu nok at jeg har tænkt mig at dreje ad en
lille sidevej før den vej, hvor jeg rent faktisk drejer.

I det andet tilfælde må jeg bare sige: Bedre sent end aldrig
Hvad skal jeg ellers gøre? lade være med at blinke?

mvh. tina

Fra : Elbarto

Dato : 09-12-04 22:38

> [...]
meddelelse news:41b8aca4$0$36447$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> og så skulle vende kareten en pokkers masse gange - hvilket jeg i forvejen

Overvejet GPS?

Elbarto
OZ3BTO

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 09-12-04 23:14

"Elbarto" <elbarto@lite.dk> skrev :

>Overvejet GPS?

Ha - hva tror det det gavner -

Min tog fusen på mig i morges på vejen mellem Næstved -> Slagelse

Pludseligt stod der U-vending 3,5Km - så jeg lurede ugler i mosen ,
og ganske rigtigt ;)

--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : Uffe Ravn

Dato : 09-12-04 23:32

<jan@fedtegreven.dk> skrev

> Ha - hva tror det det gavner -
>
> Min tog fusen på mig i morges på vejen mellem Næstved -> Slagelse
>
> Pludseligt stod der U-vending 3,5Km - så jeg lurede ugler i mosen ,
> og ganske rigtigt ;)

Det minder mig om en post Mogens engang viderebragte:

Citat:

Jeg har lige læst denne på www.tomtom-user.dk og synes, I - der ikke
følger med dér - liiige skal ha' den serveret. Forhistorien er dén, at
en del brugere har klaget over manglende aktualitet vedr.
kortmaterialet - at kortene i TT2 kke altid er/var helt up to date...

Erik skriver:
Jeg bliver nødt til at dele denne oplevelse med jer andre her i
forummet.

Med den nye TomTom 3 installeret, kørte min familie og jeg glad afsted
fra Ringkøbing til Århus for at besøge datteren. Med den nye TT3 er
det sidste stykke motorvej kommet med, så det glædede jeg mig til.

Fordi datteren bor i det sydlige Århus, guider TT3 mig ned ad E45,
hvorefter planen er at få mig på Århus Syd motorvejen ind mod centrum.

Da jeg kører sydpå ad E45, beder TT3 mig om at dreje fra og køre på en
anden motorvej. Der var ingen striber på afkørslen, og der manglede
vist også skilte, men pyt - hvis TT3 siger jeg skal dreje af, så
drejer jeg af.

Jeg kommer så op på den anden motorvej. Den ser fin ud. Splinterny
asfalt og lækker at køre på. Der er dog stadig ingen striber, men hvad
gør det.

Jeg kører lidt - fuld fart - 130 km/t - lækker asfalt.... så
forsvinder den modsatte kørebane pludselig. Nå, tænker jeg, den ligger
bare lidt væk.

Lidt længere henne passerer jeg nu en afkørsel, hvor der ikke er
asfalteret - der er kun grus og sand. Nu begynder jeg at blive en
smule mistænksom...

Pludselig kører jeg ned af en stor kant, og jeg kører nu ikke længere
på asfalt men på stabilgrus istedet. What? Og for ligesom at sætte
kronen på værket, så ligger der en enorm bunke jord midt på kørebanen
lidt længere henne med en gravko på toppen. Nu kunne jeg ikke komme
videre.

Her er det så, at familien i bilen vågner fra middagsluren, og spørger
mig, om vi snart er fremme, og hvor vi i øvrigt befinder os lige nu.
Hvad er det så lige man svarer?

Jeg gør selvfølgelig nu det, jeg skulle have gjort for længe siden:
Vender om og kører hele vejen tilbage igen til, hvor det begyndte at
gå galt.

Men... der var ikke afspærring før, men skal jeg love for at der er
nu. Jeg kan simpelthen ikke komme tilbage på normal vej, pga diverse
skilte, reflekser og anden afspærring. Til sidst er jeg nødt til at
standse bilen, stige ud og fjerne en masse afspærring for derved at få
mulighed for at komme tilbage civilisationen.

Pyha!!!

Moralen på denne historie er vel, at selvom man har TomTom med på
farten med de nyeste kort, så skal man lige huske at bruge sin sunde
fornuft.

Citat slut

Mvh. Uffe Ravn

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 09-12-04 23:43

"Uffe Ravn" <uffesaffald@hotmailpunktumcom> skrev :

>Det minder mig om en post Mogens engang viderebragte:

herligt ;)

Jeg skulle såmænd blot til Sandved ....... den blev åbenbart
forvirret af de nye rundkørsler på den vej.

(nye og nye, er nok så meget sagt, meeeen...)

--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : Mogens

Dato : 10-12-04 13:28

<jan@fedtegreven.dk> skrev i en meddelelse

> herligt ;)

:)

> Jeg skulle såmænd blot til Sandved ....... den blev åbenbart
> forvirret af de nye rundkørsler på den vej.
> (nye og nye, er nok så meget sagt, meeeen...)

Netop hjemkommet fra det sydlige kørte vi denne gang
IKKE op af den ensrettede gade til hotellet. Navi'en
ville dette sidst, og da jeg normalt under fremmede him-
melstrøg kører "blindt" efter den, drejede vi så op af
vejen - mod trafikken!

den

Fra : Tina Christoffersen

Dato : 09-12-04 23:13

"Elbarto" <elbarto@lite.dk> skrev i en meddelelse

> Overvejet GPS?

Jep! Tit! Men jeg er en fattigrøv, og dytten har netop krævet ny motor i
julegave, så det må vist vente, til den har fødselsdag...

mvh. tina

Fra : Fly Christensen

Dato : 09-12-04 22:46

On Thu, 9 Dec 2004 20:50:59 +0100, "Tina Christoffersen"
<tinachristoffersen@(FJERN)hotmail.dk> wrote:

>Beklager meget, hvis det generer dig, men alternativet er blinke i god tid -
>og så skulle vende kareten en pokkers masse gange - hvilket jeg i forvejen
>gør tit (absolut ingen stedsans!)

Hmm. Du lader vel din mand købe ind? Ellers risikerer du jo, at mælken
bliver sur inden, du finder hjem.

Fly

--
In space nobody will hear your cream

Fra : Tina Christoffersen

Dato : 09-12-04 23:16

> Hmm. Du lader vel din mand købe ind? Ellers risikerer du jo, at mælken
> bliver sur inden, du finder hjem.

Sur mælk drikker jeg ikke, men smeltede is...

mvh. tina

Fra : Ukendt

Dato : 09-12-04 21:28

> [...]
> 3 blinker samtidigt med rattet drejes
>
> kun 1 venter med at skifte bane til blinket har blinket et par gange

Nogle blinker og andre gider ikke.
Jeg selv blinker lige før jeg vil skifte vognbane, men det bliver desværre
kun til ET blink jeg vil ikke slide ekstra på pærene da loven ikke
foreskriver hvor mange blink man skal foretage

--
Tom

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 10-12-04 00:52

Tom wrote:

> [...]
> kun til ET blink jeg vil ikke slide ekstra på pærene da loven ikke
> foreskriver hvor mange blink man skal foretage

Helt sikkert. Sådan en udskiftning af blinklyspærer, er også noget der
VIRKELIG kan vælte budgettet.
Hvis lovgiverne havde ønsket at vi skulle øge trafiksikkerheden ved at
blinke ved vognbaneskift, så havde de vel givet tilskud til blinklyspærer!

Fra : Mikael L

Dato : 09-12-04 21:53

> Halløj rødder

Halløj

Klip
> kun 1 venter med at skifte bane til blinket har blinket et par gange

Ja. Det er mig du har set.

> Hvordan opfatter i tingene ?

På fuldstændig samme måde som dig desværre.

Jeg blev i øvrigt lidt glad i dag. Jeg ligger et stykke bag en varevogn som
ikke mente han skulle stoppe når lyskurven skiftede til rød, lyset skiftede
ca 5m inden han ramte stoplinien.
Men det var der heldigvis en motorcykelbetjent der stoppede ham og fortalte
ham om. Samme betjent samme sted en ½ time senere, da jeg skulle retur. Her
var det bare en taxa der ikke gad stoppe, men det kom han til alligevel et
par hundrede meter længere nede af vejen. Jeg kunne desværre ikke se om
taxaen også får et foto med posten en af dagene, for han røg forbi en
fotovogn umiddelbart efter at have kørt over for rødt.
Bare de for helvede har lært noget af det.

Mikael