peugeot fejl melding
Fra : stefan

Dato : 09-12-04 16:26

mit display siger anti pollution fault
min intruktionsbog siger jeg skal køre på værksted hvad siger i??
stefan
ts4

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:83.91.177.198)

Fra : Henrik B.

Dato : 09-12-04 17:19

"stefan " <blyant@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> mit display siger anti pollution fault
> min intruktionsbog siger jeg skal køre på værksted hvad siger i??
> stefan
> ts4

Kør på værksted! Det lyder som om din KAT, eller noget i
forbrændingssystemet ikke funker. Er det f.eks. en defekt lambda-sonde, kan
det ødelægge din katalysator.

--
M.v.h.
---------------------------------

Fra : jk

Dato : 09-12-04 19:34

"stefan " <blyant@adslhome.dk> wrote in message
> mit display siger anti pollution fault
> min intruktionsbog siger jeg skal køre på værksted hvad siger i??
> stefan
> ts4

min hedengangne 307'er meldte også dette en gang - jeg slukkede motoren og
tændte igen - fejlen viste sig aldrig siden (betryggende ikke...) - selve
fejlmeddelsen er vist ganske uskyldig.

/JK

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 09-12-04 19:35

On Thu, 09 Dec 2004 19:33:56 +0100, jk wrote:

> min hedengangne 307'er meldte også dette en gang - jeg slukkede motoren
> og tændte igen - fejlen viste sig aldrig siden (betryggende ikke...) -
> selve fejlmeddelsen er vist ganske uskyldig.

Ja den kan have fået noget galt i halsen.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : HKN

Dato : 09-12-04 20:36

> mit display siger anti pollution fault
> min intruktionsbog siger jeg skal køre på værksted hvad siger i??
> stefan
> ts4

En velkendt fejl på 406'eren

Instruktionsbogen siger jo STOP, og kør til nærmeste værksted (nok i omvendt
rækkefølge). Mit værksted sagde dog sidst det skete for mig, at jeg lige
skulle afvente, om ikke fejlmeddelelsen forsvandt af sig selv - og ganske
rigtigt, dagen efter var den væk!

(Jeg holdt ind til siden og standsede motoren 1 minuts tid, og derefter
hakkede den heller ikke længere, men viste dog fejlen i displayet)

-HKN

Fra : Daniel Stjernholm

Dato : 10-12-04 05:06

On Thu, 9 Dec 2004 20:35:45 +0100, "HKN"
<divegearfjern@dettewebspeed.dk> wrote:

>En velkendt fejl på 406'eren

Really? Jeg har ikke oplevet det på min egen (XS4 2.0 HDI), men jeg
har prøvet en lidt ældre TS4 2.2 HDi som var chippet ret voldsomt - da
den kom "lidt op i fart" gav den sig pludselig til at komme med den
fejl i displayet. Jeg føler mig overbevist om at det netop var pga.
chiptuningen at den røg ud i sådanne problemer. Min egen har aldrig
lavet den slags julelege selvom den har fået tærsk.

I øvrigt forlyder det at fejlen forsvandt i løbet af en uges tid...

Så jer der har oplevet det - kører I med chip- eller boks-tuning?

--
Med venlig hilsen / Best regards
Daniel Stjernholm Andersen

Fra : HKN

Dato : 10-12-04 08:19

> [...]
> lavet den slags julelege selvom den har fået tærsk.
>
> I øvrigt forlyder det at fejlen forsvandt i løbet af en uges tid...

Yep - min(e) har begge været 2.0L 137/138HK modellerne, og samme fejl på
begge.

(og de var altså ikke chippet )

-HKN