Hvad er det i min motor?
Fra : Robert

Dato : 08-12-04 19:17

Hej gruppe

jeg har købt en Ford Fiesta 1,3 cl fra 1995 af en ældre dame, og jeg har nu
opdaget at der i motorrummet (helt ude i højre hjørne bag forlygten) hænger
en plastickasse af en slags.

Den hænger pt. kun i en ledning som tilsyneladende kun er en
stelforbindelse. Jeg kan se at der har været en holder på den som er knækket
af, og derfor hænger den nu bare i ledningen. Der er et lille hul i kassen,
og det kunne ligne et slags filter (eller hvad man nu ellers kan fantasere
sig til

Er der nogen som har en idé om hvad dette er???? (måske en som har samme
lille bil, og som kender til andet end at dreje nøglen og køre)

Fra : Mark Sandberg

Dato : 08-12-04 21:59

"Robert" <rm@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> Er der nogen som har en idé om hvad dette er???? (måske en som har samme
> lille bil, og som kender til andet end at dreje nøglen og køre)

Det kunne være en stør.

/Mark.

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 08-12-04 22:06

"Mark Sandberg" <sandberg@it.dk> skrev>
> Det kunne være en stør.

Er det sådan noget man stikker op i r.... på dem,der spør'?
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Michael Schrøder

Dato : 09-12-04 16:51

> "Mark Sandberg" <sandberg@it.dk> skrev>
>
> Er det sådan noget man stikker op i r.... på dem,der spør'?

Det kan det ikke være det hedder en vør !

mvh Michael

Fra : Uffe Ravn

Dato : 08-12-04 22:58

"Robert" <rm@tiscali.dk> skrev

> Er der nogen som har en idé om hvad dette er????

Foto tak!

Mvh. Uffe Ravn

Fra : ROMA

Dato : 09-12-04 18:29

> Foto tak!

Så er der smidt 3 billeder i dk.binaer.motor

Fra : Troels Pedersen

Dato : 09-12-04 18:59

ROMA wrote:
> Så er der smidt 3 billeder i dk.binaer.motor

Det er EVAP-beholderen til benzin-tilførslen. Den sørger for at benzindampe
fra bensintanken bliver forbrændt, istedet for at forsvinde ud i det fri.

Du bør nok få den monteret rigtigt igen, da der er riciko for at der kommer
en lækage - Med evt. medførende brand. Er beholderens ophæng knækket, så
smid lige en mail, det kan være jeg har en liggende som kan bruges.

--
MVH Troels
Ford Siera 2.0i DOHC

Fra : Troels Pedersen

Dato : 09-12-04 19:09

Troels Pedersen wrote:
> [...]
> kommer en lækage - Med evt. medførende brand. Er beholderens ophæng
> knækket, så smid lige en mail, det kan være jeg har en liggende som

Læste lige hele dit indlæg igennem igen - Havde kun lige skimtet og set
billederne. Den _skal_ op at hænge igen, og det bliver vist med en ny af
slagsen. Den "ledning" den hænger i er benzinslangen, der skulle gerne (så
vidt jeg husker) sidde en benzinslange mere og et el-kabel. Jeg ville ikke
turde køre en meter i bilen hvis det hænger og "dingler". Så det er om at
være vaks.

--
MVH Troels
Ford Siera 2.0i DOHC

Fra : ROMA

Dato : 09-12-04 19:12

"Troels Pedersen" <troels_p@fjernogsaaunderscoren_12mail.dk> skrev i en
meddelelse news:41b8924a$0$33027$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Det er EVAP-beholderen til benzin-tilførslen. Den sørger for at
benzindampe
> fra bensintanken bliver forbrændt, istedet for at forsvinde ud i det fri.

OK det lyder da lidt alvorligt. Er det korrekt at den kun skal have
stelforbindelse, eller er der faldet nogle slanger eller andet af?

Jeg har lige sendt en mail til dig.

Fra : Troels Pedersen

Dato : 09-12-04 19:29

ROMA wrote:
> OK det lyder da lidt alvorligt. Er det korrekt at den kun skal have
> stelforbindelse, eller er der faldet nogle slanger eller andet af?

Nej det er ikke korrekt. Der skal så vidt jeg husker gerne side to slanger
og flere ledninger, evt. med et multistik.

> Jeg har lige sendt en mail til dig.

Og jeg har sendt en tilbage.

--
MVH Troels
Ford Siera 2.0i DOHC

Fra : ROMA

Dato : 10-12-04 17:16

> [...]
benzindampe
> fra bensintanken bliver forbrændt, istedet for at forsvinde ud i det fri.

Det har du så helt ret i. Har været på værkstedet, og de fik den sat fast
selv om ophænget var knækket.

Tak for svarene, og god weekend.

Fra : H.S.

Dato : 09-12-04 10:36

> [...]
>
> Er der nogen som har en idé om hvad dette er???? (måske en som har samme
> lille bil, og som kender til andet end at dreje nøglen og køre)

Automatisk lygte tænding ?