Lagde røgslør - sprungen køler slange
Fra : Elbarto

Dato : 08-12-04 02:49

Ok det er lidt siden det er sket men nu skulle i lige have den

Er på vej fra Fredericia til Kolding efter at have afleveret kæresten på
skolen
Kommer på motorvejen og så får den ellers en spand kul og det går rask der
ud af

Efter et stykke begynder ladelampen at lyse tænker "Shit nu sprang remmen
igen" slipper gassen og høre det ledeste piv fra kilremmen og lampen
slukker
puha .. Men så ikkeom den begynder at lyse igen og kan høre remmen piber
igen skynder mig forbi de jumboer jeg var ved at overhale og trækker så ind
Da jeg kikker i spejlet ser jeg den ledeste hvide tåge komme fra bagenden
af MIN bil.

Nærmest kaster den ind i nødsporet og springer ud i den tro at lordtet
brænder en "mini" jumbo holder oss ind lidt foran.
Jeg kikker hurtig under bilen og ser noget væske af en art der løber
åbner kølerhjelmen og kan så konstatere at en eller anden prob i toppen af
blokken er mørnet væk og har givet efter med det resultat at så og sige
alt kølervæske var blevet sprøjtet ud over manifolden.

Efter at have lavet nød rep. med et stykke vandslange et snørebånd 2 strips
og en gren samt hældt noget vand på kunne jeg trille hjem.

Umiddelbart har motoren ikke taget anden skade (1500km siden..)

OZ3BTO

Fra : Uffe Ravn

Dato : 08-12-04 08:25

"Elbarto" <elbarto@lite.dk> skrev

> med det resultat at så og sige
> alt kølervæske var blevet sprøjtet ud over manifolden.

En røgmaskine på et discotek fungerer ca. på sammen måde; glykol pumpes imod
et opvarmet emne som får det til at fordampe.
Så jo det plerer at ryge/tåge lidt.

Mvh.Uffe Ravn

Fra : Martin Bak

Dato : 08-12-04 17:32

> "Elbarto" <elbarto@lite.dk> skrev

Vær glad for, at det røg bag ud. Jeg havde en Mascot i starten af 80érne.
Kølervæsken blev smidt på manifolden, og dampen blev suget ind og blæst op
på forruden. Det giver en rigtig led fedtet hinde, der er næsten umulig at
få væk igen. Det lugter heller ikke rart.

Martin