Pottetræning?
Fra : Melsene

Dato : 07-12-04 19:30

Hej
Er det normalt at lydpotten på en 206CC, 3½år gammel, 47000km er nedslidt og
trængte til udskiftning. (garagevogn)
vh
Melsene

Fra : phk

Dato : 07-12-04 19:51

"Melsene" <melseneremovethis@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> Er det normalt at lydpotten på en 206CC, 3½år gammel, 47000km er nedslidt
> og
> trængte til udskiftning. (garagevogn)

Har du et par gode garageporte, så din bil er rigtig godt låst inde når den
står der?

--
Per, Esbjerg

Fra : Melsene

Dato : 07-12-04 19:49

> Har du et par gode garageporte, så din bil er rigtig godt låst inde når
den
> står der?
>

> --
> Per, Esbjerg

Ja - men det gav mig ikke svar på mit spm.

Fra : phk

Dato : 07-12-04 20:02

> den

> Ja - men det gav mig ikke svar på mit spm.

Nej, men det hjalp mig :)

Du skal sørge for udluftning i garagen. Ellers ruster din bil meget
hurtigere op end hvis den stod i en car port.

--
Per, Esbjerg

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 07-12-04 20:12

On Tue, 07 Dec 2004 20:01:56 +0100, phk wrote:

> Du skal sørge for udluftning i garagen. Ellers ruster din bil meget
> hurtigere op end hvis den stod i en car port.

Seriøst?? Dvs. mit kommende projekt med at isolere garagen, nye vinduer,
døre og port er en dårlig idé ?

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : phk

Dato : 07-12-04 20:29

"Martin Johansen [6000]" <visit_tuxx.dk@for.contactinfo> skrev i en
meddelelse news:pan.2004.12.07.19.11.41.915912@for.contactinfo...

> Seriøst?? Dvs. mit kommende projekt med at isolere garagen, nye vinduer,
> døre og port er en dårlig idé ?

Kodeordet er udluftning.

--
Per, Esbjerg

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 07-12-04 22:15

On Tue, 07 Dec 2004 20:29:29 +0100, phk wrote:

> Kodeordet er udluftning.

/me tilføjer udluftning på listen over TODO

Fra : Klaus G.

Dato : 07-12-04 22:17

> Seriøst?? Dvs. mit kommende projekt med at isolere garagen, nye vinduer,
> døre og port er en dårlig idé ?

Man lufter jo også lidt ud på sit badeværelse, så det hele ikke dugger til
når man tager et bad jo...

En lille smule udluftning burde være nok.

--
Klaus G. / Seth-Enoch

www.seth-enoch.dk

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 07-12-04 22:36

"Martin Johansen [6000]" <visit_tuxx.dk@for.contactinfo> skrev i en
meddelelse

> Seriøst?? Dvs. mit kommende projekt med at isolere garagen, nye vinduer,
> døre og port er en dårlig idé ?

Den er go' nok . En hermetisk lukket garage er ligeså slem el. værre end,
hvis den stod på gaden. Det eneste som det er bedre for er solafblegning af
lakken, til gengæld er er der chance sur,muggen lugt & råd og svamp i
apteringen :(.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 08-12-04 20:43

On Tue, 07 Dec 2004 22:35:56 +0100, Jørgen M. Rasmussen wrote:

> [...]
> end, hvis den stod på gaden. Det eneste som det er bedre for er
> solafblegning af lakken, til gengæld er er der chance sur,muggen lugt &

Okay jeg må bare have noget udluftning i tankerne præcis som Klaus er
inde på med badeværelset

Fra : Melsene

Dato : 07-12-04 20:51

> [...]
> Per, Esbjerg
>
> Hej, Per, tak for god råd. Men jeg synes jo fortsat, at det er for tidlig
at måtte skifte lydpotten...

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 06-12-04 20:48

Melsene wrote:

> Ja - men det gav mig ikke svar på mit spm.

Svaret kan eventuelt være, - mange småture hvor potten ikke bliver
gennemvarm og derfor ikke bliver tør, således at syre i udstødningens
kondens derfor æder/tærer den op.

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg

Fra : Basil

Dato : 07-12-04 19:52

Melsene wrote:
> Hej
> Er det normalt at lydpotten på en 206CC, 3½år gammel, 47000km er nedslidt
> [...]

Min 106 Rally holdt også præcis 3½ år, jeg tror det passer fint.
Rusten kommer vist nok indefra.
Kai

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 07-12-04 20:34

"Basil" <Kunta@starmail.spam.co.za> skrev i en meddelelse
> og
>
> Min 106 Rally holdt også præcis 3½ år, jeg tror det passer fint.
> Rusten kommer vist nok indefra.

Men bliver ikke bedre af at der er fugtigt. Enten skal bilen stå koldt og
luftigt, eller den skal stå varmt og dermed tørt ved mindre udluftning. Det
er dyrere at bilen ruster, end at potten gør.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 07-12-04 20:45

"Basil" <Kunta@starmail.spam.co.za> skrev i en meddelelse

> Min 106 Rally holdt også præcis 3½ år, jeg tror det passer fint.
> Rusten kommer vist nok indefra.

Og det bliver ikke bedre, hvis man lader bilen stå og snurre i tomgang for
at blive varm. Der kommer kun ekstra kondens i udstødningen af det :(((.

Fra : HKN

Dato : 07-12-04 20:55

> Min 106 Rally holdt også præcis 3½ år, jeg tror det passer fint.
> Rusten kommer vist nok indefra.

Jeps, det er kondensvandet som tærer potten op indvendig fra. Prøv at lægge
mærke til hvor meget vand der kommer ud af potten, når du lige starter
bilen. Du har sikkert også bemærket det, hvis du har kørt bagved andre
biler??

-HKN

Fra : Brian S Jensen

Dato : 08-12-04 12:09

"HKN" <divegearfjern@dettewebspeed.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> mærke til hvor meget vand der kommer ud af potten, når du lige starter
> bilen. Du har sikkert også bemærket det, hvis du har kørt bagved andre

Ja, man skal huske at fyre bilen af jævnligt for at få alt det vand ud

.....dog ikke når den er kold

Mvh.
Brian S Jensen

Fra : Henrik B.

Dato : 08-12-04 10:37

> [...]
> Hej
> Er det normalt at lydpotten på en 206CC, 3½år gammel, 47000km er nedslidt

Ja, det er vist meget normalt for en fransk bil.

--
M.v.h.
---------------------------------

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 08-12-04 10:43

"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> wrote in message

> "Melsene" <melseneremovethis@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
>
> Ja, det er vist meget normalt for en fransk bil.

Nej det er ikke.

--
mvh/rg. Christian
I would have to ask the questioner. I haven't had a chance to ask

Fra : Henrik B.

Dato : 08-12-04 10:54

> nedslidt

> Nej det er ikke.

Indtil videre er der to eksempler. Jeg har yderligere et eksempel på en 206
der fik skiftet udstødning for hver 60.000 km. D.v.s. 3 gange på 3 år.

--
M.v.h.
---------------------------------

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 08-12-04 11:08

> [...]
206
> der fik skiftet udstødning for hver 60.000 km. D.v.s. 3 gange på 3 år.

Og jeg har så andre eksempler, både Peugeot og Citroen:

Peugeot 605, 1 udskiftning af udstødning 184.000 km - 298.000 km = 114000 på
3-4 år

Fra : Ukendt

Dato : 08-12-04 12:15

> Peugeot 605, 1 udskiftning af udstødning 184.000 km - 298.000 km = 114000
> på
> 3-4 år

Det er da oxo tidligt, min Skoda har ikke vist tegn på en ny er nødvendig
efter ~7½år/100 Kkm. . Og en udstødning bliver lige "slidt" af at så stille
som af at køre, pga. den syreholdige kondens :(.