Selen ruller ikke ordentligt op
Fra : H.S.

Dato : 06-12-04 13:42

Hvad gør man når selen i bilen ikke længere ruller ordentligt "på plads" af
sig selv ? (den kan godt hvis den får lidt hjælp)

Henrik
Kunne du tænke dig at blive forhandler af Aloe Vera Produkter,
og mange andre produkter til personlig pleje ? :
http://www.hstrading.dk/forhandler.html

Fra : Martin Bak

Dato : 06-12-04 13:54

"H.S." <Henrik@hstradingNOSPAM.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Kunne du tænke dig at blive forhandler af Aloe Vera Produkter,
> og mange andre produkter til personlig pleje ? :

ifølge en anden tråd for ikke så længe siden omhandlende det samme, er der
noget der tyder på, at din sele har fået for meget Aloe Vera :) (den er
fedtet og skal afrenses).

--
Martin
http://www.martinbak.dk/ - ny julesang

Fra : Ukendt

Dato : 06-12-04 19:48

"H.S." <Henrik@hstradingNOSPAM.dk> skrev i en meddelelse
> Hvad gør man når selen i bilen ikke længere ruller ordentligt "på plads"
> af
> sig selv ? (den kan godt hvis den får lidt hjælp)

Tja hvis du får prisen at vide hos et autoriseret værsted, så tro mig, så
kan du sagtens leve med at skulle hjælpe den lidt.
Men at have læst noget med > 3.000 Kr pr sele hvis de er med selestrammere
(lille krudtladning)

--
Tom

Fra : L

Dato : 06-12-04 21:21

> [...]
> kan du sagtens leve med at skulle hjælpe den lidt.
> Men at have læst noget med > 3.000 Kr pr sele hvis de er med selestrammere

Nu er det vel oftest sådan at selestrammeren sidder sammen med selelåsen.
(på Opel ihvertfald)

Brug f.eks. dette produkt fra Tunap, kan også bruges til rudeføringer m.m.
http://www.tunap.de/pdf/Produktinformationen/micrologic%20Premium/PI_MP_104.pdf

Trægheden med oprul kan også være, hvis du har fået din bil rustbeskyttet i
hulrummene, hvor dit seletræk er blevet ramt af dette.

Mvh. TLK

Mvh. TLS

Fra : H.S.

Dato : 07-12-04 08:40

"L" <ulund@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>

> Trægheden med oprul kan også være, hvis du har fået din bil rustbeskyttet
> hulrummene, hvor dit seletræk er blevet ramt af dette.

hmm så det kan være fordi den lige skal smøres lidt ? - det kunne man da
prøve.

Der er ingen rustbeskyttelse der - ihvertfald ikke noget som er 'nyt'.

Fra : L

Dato : 08-12-04 18:07

Hej

Dåsen fra Tunap gør ligesom om at fibrene i selen trækker sig sammen.

Mvh. TLS

Fra : H.S.

Dato : 07-12-04 08:38

> [...]
> kan du sagtens leve med at skulle hjælpe den lidt.
> Men at have læst noget med > 3.000 Kr pr sele hvis de er med selestrammere

Der er ingen smart teknik er - det er en galant fra 1991
Så jeg tænkte at den måske kunne 'spændes' lidt eller så'n.... ?

Fra : Ukendt

Dato : 13-12-04 01:02

> Der er ingen smart teknik er - det er en galant fra 1991
> Så jeg tænkte at den måske kunne 'spændes' lidt eller så'n.... ?

Prøv at trække selen helt ud, og så gør den godt og grundigt rent med
sæbevand og lad den tørre mens den er trukket ud.
Der er basis for at du vil blive overrasket :)

--
/Claus

http://vwfanatic.dk