Hjælp til valg: Volvo 850 eller Ford Monde~
Fra : NikonPro.dk

Dato : 05-12-04 23:36

Hvad ville I vælge i 75-100.000 kr. klassen:

Volvo 850 fra 1992-1995
eller
Ford Mondeo set op til 1998 i forskellige udgaver.

Hvor findes beskrivelse af de forskellige Mondeo udgaver?

Bjarne

Fra : NikonPro.dk

Dato : 05-12-04 23:43

Vedr. valget af Volvo kontra Mondeo tænker jeg på holdbarhed, da jeg regner
med det skal være vor sidste bil pga. min alder og jeg nu skal
pensioneres.

Bjarne

Fra : Brian Sørup

Dato : 06-12-04 00:04

"NikonPro.dk" <mail"FJERN-DETTE"@NikonPro.dk> skrev i en meddelelse
> Vedr. valget af Volvo kontra Mondeo tænker jeg på holdbarhed, da jeg
regner
> med det skal være vor sidste bil pga. min alder og jeg nu skal
> pensioneres.

Hvor mange Km regner du med at skulle køre om året ?
og hvilke Km er der tale om : hyggeture eller ferie i Europa ?

Skal det være Ford eller Volvo ?
--
Brian Sørup
Ford Scorpio 2,9i Ghia St.Car

Fra : NikonPro.dk

Dato : 06-12-04 06:11

Brian Sørup wrote:

> Hvor mange Km regner du med at skulle køre om året ?
> og hvilke Km er der tale om : hyggeture eller ferie i Europa ?
>
> Skal det være Ford eller Volvo ?

Det bliver mest længere hyggeture her i DK.

Lige nu har vi gennem 11 år haft vor dejlige Ford Scorpio 2,9 GL og er jo
forvente med komfort og kraft. Vi overvejer også at renovere den, velvidende
pengene er "mistet".

Det er bare svært for forhandler siger skift, mekaniker (lokal og hos Ford)
siger renover, og selv synes vi ikke den fejler noget, men den skal til syn
i FEB, så......... Ja, vi behøver seriøs rådgivning.....

Bjarne

Fra : Brian Sørup

Dato : 06-12-04 16:08

> [...]
til syn
> i FEB, så......... Ja, vi behøver seriøs rådgivning.....

Nu kan jeg nok ikke sige mig helt fri for at være upartisk, men hvis
Scorpio'en kan "reddes" for et rimeligt beløb, tror jeg sagtens den kan
måle sig med de andre hvis du tager anskaffelsesprisen på den nye med i
købet.
Derudover får du nul og niks for din Scorpio i en byttehandel hvis den
ikke er nysynet, og så får du alligevel ikke alverden.
--
Brian Sørup
Ford Scorpio 2,9i Ghia St.Car

Fra : NikonPro.dk

Dato : 06-12-04 17:34

Brian Sørup wrote:

> [...]
> Derudover får du nul og niks for din Scorpio i en byttehandel hvis den
> ikke er nysynet, og så får du alligevel ikke alverden.

God aften Brian

Ja, du har ret og vi er nok begge ikke upartiske, for vi er meget glade
for vor Scorpio 2,9 GL fra 1991, som jo stadig betjener os godt efter 11
år, men jeg synes det er svært at finde seriøs rådgivning, for både
forhandler og mekaniker vil jo gerne tjene penge og der skal træffes en
beslutning inden syn her om nogle måneder......

Kender du et seriøst sted hvor man kan få råd? Hvad mener du om at sende
den en tur til FDM til udtalelse? Er det pengene værrd?

ØV, hvor er det svært

Bjarne

Fra : NikonPro.dk

Dato : 06-12-04 17:43

Brian Sørup wrote:

> [...]
> Derudover får du nul og niks for din Scorpio i en byttehandel hvis den
> ikke er nysynet, og så får du alligevel ikke alverden.

God aften igen Brian
Jeg påregner at køre til Sjælland i weekenden og se på denne
http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/showcar.asp?id=623900607
som en kollega netop har sent link til. Vil du fortælle mig din ærlige
mening om denne i en ren kontant handel, for vor gamle Scorpio skal gå i arv
i familien

Bjarne

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 06-12-04 21:24

> [...]

>mening om denne i en ren kontant handel, for vor gamle Scorpio skal gå i arv

Synet på den er noget gammelt (17-9-03) men betyder ikke noget videre

Ghia model med det der ligner stofsæder ? Hmmm de plejer at have
læder

Forkeret fælge - Ghia'en har Alubasser
http://www.dkfritidbil.dk/oplysninger/faelge/faelge3.jpg

km-tallet passer til alder, og farven er sgisme flot

(jeg skal forbi Stenløse inden for et par dage, så jeg kan da tage et
par billeder af svinet)

Jeg ville da gi' kring de 65-70 for sådan en ....

--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : Brian Sørup

Dato : 06-12-04 22:29

<jan@fedtegreven.dk> skrev i en meddelelse

> Synet på den er noget gammelt (17-9-03) men betyder ikke noget videre

Enig..

> Ghia model med det der ligner stofsæder ? Hmmm de plejer at have
> læder

Nope - læder er ekstraudstyr

> Forkeret fælge - Ghia'en har Alubasser
> http://www.dkfritidbil.dk/oplysninger/faelge/faelge3.jpg

Jepz - men de fælge du viser, er svjh, kun std. på Cosworth modeller.
Her kan du se mine fælge : http://hjem.get2net.dk/brian_sorup/side.jpg
Her er sommerhjulene : http://hjem.get2net.dk/brian_sorup/sommerhjul.jpg

--
Brian Sørup
Ford Scorpio 2,9i Ghia St.Car

Fra : NikonPro.dk

Dato : 06-12-04 22:44

Brian Sørup wrote:
> [...]
>
> Enig..

> Nope - læder er ekstraudstyr

> Jepz - men de fælge du viser, er svjh, kun std. på Cosworth modeller.

Hvor I dog frister, så bliver I ved forbliver vi i Scorpiofamilien, for vi
har via annonce forelsket os i den.

Bjarne

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 06-12-04 23:22

"NikonPro.dk" <mail"FJERN-DETTE"@NikonPro.dk> skrev :

>Hvor I dog frister,.....

Frister ? os ?? Naehhhhh...... <grin>

>.. så bliver I ved forbliver vi i Scorpiofamilien, for vi
>har via annonce forelsket os i den.

Jamen - der er nu også et eller andet over de Scorpioer - det er en
pæn bil , og hvis du ikke allerede har set hvad man kan snuble over,
så kig her http://www.dkfritidbil.dk/koeb_salg/scorpio90/index.htm

Nu er den du er interesseret i, jo af den udgave der i folkemunde
kaldes Scorpio_den_grimme - men når jeg griber i egen barm, må jeg jo
nok indrømme, at den bortset fra rumpeterens umiskendelige lighed med
en bredbaget dames pauvre forsøg på at skrue sig ned i en størrelse
34, faktisk er en pæn bil.

*jeg* ville dog modifrisere rumpen på den, og give den baglygter a'la
Merceres
http://www.dkfritidbil.dk/debatrelevant/scorpio/karosseri.htm

--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : NikonPro.dk

Dato : 07-12-04 06:34

jan@fedtegreven.dk wrote:
> [...]
> 34, faktisk er en pæn bil.
>
> *jeg* ville dog modifrisere rumpen på den, og give den baglygter a'la

Godmorgen Jan

Tak for link, men jeg er ikke enig med dig for jeg og min kone kan begge
lide "rumpen"

Jeg må indrømme jeg er ikke enig med Frank Legaard længere nede i tråden om
at gamle Ford er døde, det er vor nu 14 år gamle Scorpio 2.9 ikke.

Få en god dag

Bjarne

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 06-12-04 23:10

"Brian Sørup" <camaroFJERNpower454@hotmail.com> skrev :

>Nope - læder er ekstraudstyr

Huh ? Jeg har set mange Ghia'er - ingen af dem havde stofsæder

>Jepz - men de fælge du viser, er svjh, kun std. på Cosworth modeller.

De er osse nappet fra en Cosswort ;)

(Burde jo egentligt snart sættes på bilen ;)

>Her kan du se mine fælge : http://hjem.get2net.dk/brian_sorup/side.jpg

Ligner nu mere nogle hjulkapsler .... fnis

>Her er sommerhjulene : http://hjem.get2net.dk/brian_sorup/sommerhjul.jpg

Whoahhh !

- men øehh hva' er det for nogle blanke dimser der skæmmer dine
skærmkanter ?

(Der er nu et eller andet over den farve der..........)

--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : Brian Sørup

Dato : 07-12-04 00:04

> Huh ? Jeg har set mange Ghia'er - ingen af dem havde stofsæder

Jeg har lige lavet en lynscanning af mobile.de - jeg var igennem 12-15
Scorpio II Ghia modeller, ingen af dem havde læder.....

> De er osse nappet fra en Cosswort ;)
>
> (Burde jo egentligt snart sættes på bilen ;)

http://hjem.get2net.dk/brian_sorup/side.jpg

> Ligner nu mere nogle hjulkapsler .... fnis

Houw - houw....

http://hjem.get2net.dk/brian_sorup/sommerhjul.jpg

> Whoahhh !

De er fede ikk' ?

> - men øehh hva' er det for nogle blanke dimser der skæmmer dine
> skærmkanter ?

Det er for at gemme rusten - du lover at du ikke siger det til nogen !

> (Der er nu et eller andet over den farve der..........)

Den er da bare sort-metallic

--
Brian Sørup
Ford Scorpio 2,9i Ghia St.Car

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 07-12-04 01:09

>Houw - houw....

Det var ikke *mig* der kaldte det fælge ;)

>Det er for at gemme rusten - du lover at du ikke siger det til nogen !

Jeg sladrer ikke til noget..........

>Den er da bare sort-metallic

Sålænge farven sidder på en Scorpio..........................

;)

--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : NikonPro.dk

Dato : 06-12-04 22:38

jan@fedtegreven.dk wrote:

> [...]
> par billeder af svinet)
>
> Jeg ville da gi' kring de 65-70 for sådan en ....

God aften Jan

Tak for dine oplysninger og jeg vil være mere end taknemmelig for uvildige
foto.

Jeg håber at kunne presse prisen da jeg regner med ren kontant betaling -
handel, da vor gode gamle scorpio skal gå i familiearv.

Så på forhånd tak

Bjarne

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 06-12-04 00:26

> Hvad ville I vælge i 75-100.000 kr. klassen:
>
> Volvo 850 fra 1992-1995
> eller
> Ford Mondeo set op til 1998 i forskellige udgaver.

Jeg har hørt at reservedelene til Volvo og især 850'eren skulle være dyre?
Det bør du nok lige undersøge i forhold til en Ford Mondeo.

Mvh

Emil

Fra : NikonPro.dk

Dato : 06-12-04 06:14

Emil Jensen [2100] wrote:

> Jeg har hørt at reservedelene til Volvo og især 850'eren skulle være
> dyre? Det bør du nok lige undersøge i forhold til en Ford Mondeo.
>
> Mvh
>
> Emil

Ja, det er rigtigt og derfor er det vigtig med holdbarhed og vi er forvente
med vor Scorpio gennem 11 år. (se mit svar til Brian)

Bjarne

Fra : Per Rasmussen

Dato : 06-12-04 10:45

> [...]
> eller
> Ford Mondeo set op til 1998 i forskellige udgaver.
>
> Hvor findes beskrivelse af de forskellige Mondeo udgaver?

Hej Brian
Jeg skiftede i Begyndelsen af året fra en 850GLT 1993, bilen havde da kørt
450kkm. uden andet end alm. vedligehold og service. GLT modellen er med 170
HK motor, og kan du finde en fra 1995, og med lav km-stand, får du en både
sikker og komfortabel bil med godt kraftoverskud.
Med hensyn til reservedelspriser er det rigtigt at 850'eren er dyr, men hvis
du bor på sjælland, kan det betale sig at hente dele i Sverige, der er en 10
år gammel 850 ikke i samme kurs som her i landet, så du kan finde mange af
de gængse dele som Nice-Price dele (konkurrencedygtige prise for at holde
bilerne kørende). Evt. kan du finde en svensk forhandler, som vil sende
delene til dig. ellers findes der også uoriginale dele til meget rimelige
priser.

Venlig hilsen
Per

Volvo V70 2,4T, 2001

Fra : NikonPro.dk

Dato : 06-12-04 17:40

Per Rasmussen wrote:

> [...]
> finde en svensk forhandler, som vil sende delene til dig. ellers
> findes der også uoriginale dele til meget rimelige priser.

God aften Per

Jeg har kig på en fra 1992, du kan se den her
http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/showcar.asp?id=489900091
og har aftalt at se på den i weekenden, fortæl din ærlige mening om den i en
kontant ren handel, for vor gamle Scorpio skal gå i arv i familien

Bjarne

Fra : Frank Leegaard

Dato : 07-12-04 02:15

Jeg er ikke et øjeblik i tvivl om at jeg ville foretrække volvoen fremfor en
ældre Ford. De Fordbiler jeg har prøvet der er 10+ har alle været "trætte"
hvorimod en nyere Ford har kørt glimrende. Det perspektiv synes jeg også man
skal tage med. Prøv nogen gamle modeller indenfor et bilmærke og vurder så
/FL

Fra : NikonPro.dk

Dato : 07-12-04 06:41

Frank Leegaard wrote:
> [...]
> perspektiv synes jeg også man skal tage med. Prøv nogen gamle
> modeller indenfor et bilmærke og vurder så /FL

Jeg er ikke enig med dig for vor nuværende Scorpio 2,9i GL som er 14 år er
absolut ikke død i det og det set i forhold til de tjenestevogne Pegeuot
406 - 506, VW passat alle med store motorere, som jeg gennem årene har kørt
mange tusinde kilometre i.

Vi søger sikkerhed og komfort til et pensionistbudget både i indkøb og
drift, derfor mit valg mellem disse, selvom mange andre kunne være aktuelle
men er dyre i drift-vedligeholdelse feks. BMW - Rover og mange andre

Vor nuværende Scorpio har kun kostet service og alm. drift i de 11 år vi har
kørt i den.

Bjarne

Fra : Per Rasmussen

Dato : 07-12-04 10:31

> [...]
> og har aftalt at se på den i weekenden, fortæl din ærlige mening om den i
> en kontant ren handel, for vor gamle Scorpio skal gå i arv i familien

Hej Bjarne
Det ser ud som en OK bil du har fundet, km-tallet er IMO ikke noget at tale
om ca. 24 kkm./år er jo meget almindeligt. I ren, kontant handel burde du
kunne handle dig til et eller andet, men jeg synes at prisen lyder rimelig.
Som jeg skrev til dig tidligere har jeg ikke haft nogen problemer med denne
model. Jeg brugte bilen som trækker til campingvogn/1350 kg.,som den klarede
ulden problemer op og ned af de bjerge vi mødte på vejen. Kørselsøkonomien
er ikke den bedste, men det kender du vel allerede fra en V6. Hvordan Volvo
kører i forhold til Ford ved jeg ikke noget om, men det erfarer du jo selv
når du prøvekører volvoen i weekenden.
Sikkerheden i Volvo har altid været høj, og selv for en 12 år gammel bil er
den stadig høj i forhold til nye biler i dag.
http://www.folksam.se/forskning/index.htm
Har du set denne,
http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/showcar.asp?id=497400236&page=1
der er godt nok lige et ?, hvor langt har den kørt. Den har ekstra sikkerhed
i 4 airbags, noget som ikke alle 850'ere er udstyret med i denne årgang.
Desuden har den aut. gear og læderstue og det forhøjer jo komforten.

Venlig Hilsen
Per
Volvo V70 2,4T 2001

Fra : NikonPro.dk

Dato : 07-12-04 17:23

Per Rasmussen wrote:
> [...]
> sikkerhed i 4 airbags, noget som ikke alle 850'ere er udstyret med i
> denne årgang. Desuden har den aut. gear og læderstue og det forhøjer

God aften Per

Tak for dit indlæg og link, som jeg har set

Den Volvo du fandt her
http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/showcar.asp?id=497400236&page=1
har vi kigget på i annoncen, men da den var et år ældre og står på Sjælland
står den længere nede på "kiggelisten" selv om den har meget fint udstyr.

Alt andet lige vil jeg helst handle i Jylland inden for en afstand af 100 km
fra Varde, så vi håber meget på Volvoen i Horsens, selv om vi også er
Scorpio- fan og vi er virkelig i tvivl. Vi havde før Scorpioen for 11
år siden Volvo 245 og det er derfor vi igen også kigger Volvo.

Lige nu afventer vi fra forhandleren i Horsens, som via telefon lød meget
seriøs, på detaljerede foto og beskrivelse, som han lovede vi ville få her
onsdag eller torsdag. Ved du om det kan lade sig gøre at eftermontere
original fartpilot i sådan en som står i Horsens?

Bjarne

Fra : Per Rasmussen

Dato : 07-12-04 21:31

"NikonPro.dk" <mail"FJERN-DETTE"@NikonPro.dk> > God aften Per

> [...]
> http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/showcar.asp?id=497400236&page=1
> har vi kigget på i annoncen, men da den var et år ældre >og står på
Behøver ikke nødvendivis betyde at bilen er ældre, der er kun to måneder
imellem indreg. tidspunkterne.
> står den længere nede på "kiggelisten" selv om den har >meget fint udstyr.
>
> Alt andet lige vil jeg helst handle i Jylland inden for en >afstand af 100
> km
OK, det er meget forståeligt
> fra Varde, så vi håber meget på Volvoen i Horsens, >selv om vi også er
> Scorpio- fan og vi er virkelig i tvivl. Vi havde før >Scorpioen for
> 11 år siden Volvo 245 og det er derfor vi igen også kigger >Volvo.
Forstår jeg udmærket, jeg er jo slet ikke forudindtaget i mærket. ;))

> [...]
> her onsdag eller torsdag. Ved du om det kan lade sig gøre >at eftermontere
> original fartpilot i sådan en som står i Horsens?

Skulle ikke give problemer, da ledningsnettet er forberedt til montering af
alt det ekstraudstyr du kan købe til modellen. Jeg kan se i det
tilbehørskatalog jeg har liggende at prisen i 2001, var kr. 4675,- +
montering, men mon ikke du kan spare en del på den i Sverige.

Venlig hilsen
Per

Fra : NikonPro.dk

Dato : 07-12-04 22:15

"Per Rasmussen" <person@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> tilbehørskatalog jeg har liggende at prisen i 2001, var kr. 4675,- +
> montering, men mon ikke du kan spare en del på den i Sverige.

God aften igen Per

Vi har netop i aften allerede modtaget fyldestgørende foto og beskrivelse og
aftalt møde på lørdag kl. 13 og må indrømme at selv om vi er
Scorpio-forvænte, så er vi meget fristede af denne, men nu får vi se.
Vi er samtidig noget skuffede over forhandleren af Scorpio på Sjælland som
intet vil sende, vi kan jo bare komme og se........................vi er
ældre mennesker og det er en dyr lang tur, for måske at se camoufleret
rust...........så lige nu håber jeg på at høre fra Brian, som ville køre
forbi og tage lidt foto....men lige nu står den på Volvo )

Det tilbehørskatalog du skriver du har, hvor kan man få fat i et sådan?

Få forsat god aften

Bjarne

Fra : Brian Sørup

Dato : 08-12-04 08:18

> [...]
køre
> forbi og tage lidt foto....men lige nu står den på Volvo )

Det var nu Fedtegreven fra Stevns der ville smutte forbi med hans
kamera - jeg bor i Vendsyssel og godt nok er jeg en flink fyr, men
ligefrem at trille til Djævleøen for at forografere en Scorpio..........
--
Brian Sørup
Ford Scorpio 2,9i Ghia St.Car

Fra : NikonPro.dk

Dato : 08-12-04 14:22

Brian Sørup wrote:

> [...]
> kamera - jeg bor i Vendsyssel og godt nok er jeg en flink fyr, men
> ligefrem at trille til Djævleøen for at forografere en

UPS undskyld, ja selvfølgelig og hvor jeg forstår dig

Bjarne

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 08-12-04 23:15

"Brian Sørup" <camaroFJERNpower454@hotmail.com> skrev :

>Det var nu Fedtegreven fra Stevns der ville smutte forbi med hans
>kamera -

Nemmerligen - mine planer blev desværre kuldsejlet, og så er jeg nok
ikke lige ham der bare skal "kigge på en bil"

(Man kunne jo blive fristet over evne ;)

>jeg bor i Vendsyssel og godt nok er jeg en flink fyr, men
>ligefrem at trille til Djævleøen for at forografere en Scorpio..........

Du er klar over hvad Fandens oldemor døde af ?

Heregud mand - jeg kører jo gladeligt til Hjørring for at glo på en
bil, så at du skulle trille den modsatte vej ?

--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : Brian Sørup

Dato : 09-12-04 12:41

<jan@fedtegreven.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:54ver01p2omv40al4o99boblld099crvbb@dtext.news.tele.dk...

> Nemmerligen - mine planer blev desværre kuldsejlet, og så er jeg nok
> ikke lige ham der bare skal "kigge på en bil"
>
> (Man kunne jo blive fristet over evne ;)

he he

> Du er klar over hvad Fandens oldemor døde af ?

Alderdom ?

> Heregud mand - jeg kører jo gladeligt til Hjørring for at glo på en
> bil, så at du skulle trille den modsatte vej

Jeg smuttede da til Slawelse for at se på Camaro'en, og har for nylig været
lidt syd for Bonn og hente en MC....
--
Brian Sørup
Ford Scorpio 2,9i Ghia St.Car

Fra : NikonPro.dk

Dato : 09-12-04 15:22

Brian Sørup wrote:
> [...]
>
> Jeg smuttede da til Slawelse for at se på Camaro'en, og har for nylig
> været lidt syd for Bonn og hente en MC....

Hi hi

og så sidste nyt herfra:
Lørdag besigtigelse af Volvo 850 i Horsens, søndag Scorpio 2,9i ghia i
Stenløse så vi er spændte..

Bjarne

Fra : Niels Bengaard

Dato : 09-12-04 18:26

> Hi hi
>
> og så sidste nyt herfra:
> Lørdag besigtigelse af Volvo 850 i Horsens, søndag Scorpio 2,9i ghia i
> Stenløse så vi er spændte..

God ide, når valget står mellem to så forskellige biler må man prøve dem
begge, for at se hvad man bedst kan lide.

Niels

Fra : NikonPro.dk

Dato : 09-12-04 19:11

Niels Bengaard wrote:

> God ide, når valget står mellem to så forskellige biler må man prøve
> dem begge, for at se hvad man bedst kan lide.
>
> Niels

Godaften Niels

Hvilken af de to modeller ville du selv foretrække og hvorfor???

Vi har jo tidligere kørt Volvo 245 og nu de sidste 11 år Scorpio 2,9 så ja
vi er meget i tvivl og gammel kærlighed ruster jo ikke siger man og
netop derfor står valget mellem disse

Bjarne

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 09-12-04 19:43

> [...]

>Vi har jo tidligere kørt Volvo 245 og nu de sidste 11 år Scorpio 2,9 så ja
>vi er meget i tvivl og gammel kærlighed ruster jo ikke siger man og

Bortset fra de bege er skrumler, ville jeg lade oplevelsen være det
afgørende - det er vist ret ligeværdige biler på alle måder

290.kkm, eller 215 - er vist ligemeget - pladsen inde i bilen, der
vinder Scorpio'en marginalt,

førerplads indretning ? der er vist dødt løb

mit gæt : De er lige gode valg
--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : Niels Bengaard

Dato : 09-12-04 20:18

> [...]
>
> Vi har jo tidligere kørt Volvo 245 og nu de sidste 11 år Scorpio 2,9 så ja
> vi er meget i tvivl og gammel kærlighed ruster jo ikke siger man og

Jeg tror du vil føle du får mest bil for pengene i Scorpion, den er
forholdsvis sjælden og måske ikke så populær på brugtmarkedet.
Volvoen holder prisen bedre og derfor skal du betale det sammen for en ældre
Volvo uden så meget udstyr som for Scorpion.
Personligt ville jeg vælge en Volvo, men det er jo smag og behag, jeg bryder
mig ikke om Fordéns udseende.

Niels

Fra : NikonPro.dk

Dato : 09-12-04 20:40

Niels Bengaard wrote:

> [...]
> en ældre Volvo uden så meget udstyr som for Scorpion.
> Personligt ville jeg vælge en Volvo, men det er jo smag og behag, jeg

Tak for din mening Niels og det samme til Jan

Ja, jeg tror I begge har ret, men det med Scorpioens bagende siger jo mange
ligesom nogle siger blondiner fremfor rødhårede og jeg er gift med en
sorthåret som kan lide den bagende for mig er det kvalitet i form af om
den kan give os køreglæde på langture og holde til jeg ikke mere må køre
pga. alder hvilket jo kommer før man venter det, når man som jeg nu har nået
pensionsalder efter 43 års tjeneste.

Bjarne

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 09-12-04 19:37

"Brian Sørup" <camaropowerXXX454@hotmail.com> skrev :

>Jeg smuttede da til Slawelse for at se på Camaro'en, og har for nylig været
>lidt syd for Bonn og hente en MC..

Og så piver du over en tur til Djævleøen ?

tsk tsk ...

;)

--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : NikonPro.dk

Dato : 09-12-04 20:47

jan@fedtegreven.dk wrote:

> Og så piver du over en tur til Djævleøen ?
>
> tsk tsk ...
>
> ;)

Hi Hi ja og vi tager de 300 km fordi vi er Scorpio fans

Hvad vi vælger skal I nok få at høre

Bjarne

Fra : Per Rasmussen

Dato : 08-12-04 21:29

> [...]
> forbi og tage lidt foto....men lige nu står den på Volvo )
>
> Det tilbehørskatalog du skriver du har, hvor kan man få fat i et sådan?

Hej Brian
Kataloget kan muligvis fås hos den lokale Volvo forhandler, men det er jo
til en udgået model, så måske alligevel ikke, men jeg kan da scanne, det jeg
har,en gang ved lejlighed, hvis du ikke kan få fat i det.
Venlig hilsen
Per

Fra : NikonPro.dk

Dato : 12-12-04 18:30

Så er vi hjemme efter 100o km kørsel for aat se på volvo 850 i Horsens og
Scorpio 2,9 Ghia i Stenløse.

Glæde - skuffelser....

Volvo 850 i Horsens stod som ny og aldrig har jeg før mødt mere seriøs
forhandler og set mere nøjagtig dokumentation for alt om i bilen i hele dens
levetid.
Vi vil i morgen starter kampen for at købe den og drømmer om den.

Scorpio´en i Stenløse var en kæmpeskuffelse. Forhandler havde ikke været
ærlig om den tilstand og jeg var aldrig kørt derover for at se den, hvis han
havde sent foto som jeg havde bedt om. En tikkende uplejet rustbunke hvor en
ikke motorrum var rengjort. Fik yderligere at vide, det var en han skulle
prøve at sælge for anden forhandler. Der vil jeg aldrig sætte mine ben igen.

Ja, så ser det ud til vi skifter tilbage til Volvo efter 11 år som glade
Scorpio fan, så glade så vi også snakker om renovering af vor gamle Scorpio,
men hvor finder jeg seriøss rådgivning om det?

Bjarne

Fra : NikonPro.dk

Dato : 12-12-04 18:34

PS. Jeg glemte at sige tak for alle jeres indlæg

Bjarne