Fartgrænser Sverige
Fra : Paw Jensen

Dato : 05-12-04 20:26

Nogen der ved hvad fartgrænsen er på svenske motorveje, hvis ikke der er
lokale begrænsninger ?
Og nogen der kender (bøde)straffen for overtrædelse ?

PFT.

Paw
UNIQ-Import

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 05-12-04 20:53

Du burde kunne hitte noget her : http://www.vagverket.se

--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : Brizz

Dato : 05-12-04 20:57

Motorvej 110
Landevej uden for byerne 70
I byerne 50
....med mindre andet er skiltet...
Tit er der 90 på landevejen men regn med 70

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 05-12-04 20:53

On Sun, 5 Dec 2004 20:25:30 +0100, "Paw Jensen" <paw@uniq-import.dk>
wrote:

>Nogen der ved hvad fartgrænsen er på svenske motorveje, hvis ikke der er
>lokale begrænsninger ?
Mener at det er 110 km/t.

>Og nogen der kender (bøde)straffen for overtrædelse ?
38 km/t for stærkt hvor man må køre 110 km/t, koster det 2000 SEK.

Men, pas på, for de kan tage kørekortet ved en overskridelse på mere
end 29 km/t. og den tager man med hjem til danmark.

/Hans

Fra : Ukendt

Dato : 05-12-04 21:00

> [...]
>
> Men, pas på, for de kan tage kørekortet ved en overskridelse på mere
> end 29 km/t. og den tager man med hjem til danmark.

Lyder underligt......det gør man ikke ved udlændinge i danmark hvis de tages
i kun at køre for hurtigt.

--
Tom

Fra : Anders Christensen

Dato : 05-12-04 21:07

Tom wrote:
> "Hans Kjaergaard" <hans.k2teknik@post5.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Lyder underligt......det gør man ikke ved udlændinge i danmark hvis de tages
> i kun at køre for hurtigt.

Det er vel en del af den nordiske pasunion at sådan noget kan lade sig gøre?

Et andet godt råd herfra: Overhold hastighedsgrænserne, også i skovområder
- Elge er ikke at spøge med! (Jeg kom forbi en ulykke hvor en Volvo V70
kort forinden havde taget en elg frontalt(der var hjælp på stedet, så
jeg kørte videre og læste dagen efter, at det kostede elgen livet, begge
personer på forsæderne, samt den ene person på bagsædet. Den sidste
person overlevede hårdt kvæstet.)

--
Mvh Anders Christensen

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 05-12-04 21:17

On Sun, 5 Dec 2004 20:59:37 +0100, "Tom"
<tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote:

>"Hans Kjaergaard" <hans.k2teknik@post5.tele.dk> skrev i en meddelelse

>Lyder underligt......det gør man ikke ved udlændinge i danmark hvis de tages
>i kun at køre for hurtigt.
Det er jo en svensk regel (Gælder for alle i Sverige), og ifgl FL §
134, stk 2. gælder straffen også i danmark, selvom men ikke har
overtrådt en dansk regel.

/Hans

Fra : Jensen

Dato : 05-12-04 21:44

"Paw Jensen" <paw@uniq-import.dk> skrev i en meddelelse
> Nogen der ved hvad fartgrænsen er på svenske motorveje, hvis ikke der er
> lokale begrænsninger ?
> Og nogen der kender (bøde)straffen for overtrædelse ?

Det er pissedyrt.
prøvet 2 gange - begge 1600 s.kr.
138 ved 110 km begrænsning og
90 ved 70 km begrænsning