BMW R100RS
Fra : Brassball

Dato : 05-12-04 17:56

Hej NG
Leder efter et kåbeglas der passer til en chauffør der er 190 cm høj
Findes der nogen form for eftermonterbar "spoiler" eller forhøjet
skærm så der er ro i øjenhøjde ?

MVH

Fra : jo

Dato : 05-12-04 19:00

"Brassball" <skoleskibe@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Leder efter et kåbeglas der passer til en chauffør der er 190 cm høj
> Findes der nogen form for eftermonterbar "spoiler" eller forhøjet

Du kan godt få en ekstra høj vindskærm, men du kommer aldrig til at sidde i
læ. Derimod kan du komme til at sidde i et helvedes bulder på grund af
vindturbulens omkring hjelmen. Jeg er selv 195 cm. høj, og efter min mening
er det langt bedre at sidde med hjelmen frit over skærmen, det giver den
mindste turbulens.
Er det en RT'er eller en RS'er du har købt?

Jo.

Fra : Ukendt

Dato : 05-12-04 20:32

jo skrev i meddelelsen <41b34c9c$0$232$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...
> [...]
>læ. Derimod kan du komme til at sidde i et helvedes bulder på grund af

Det er nemmerligen rigtigt, det betaler sig at rette ryggen, og komme over
turbolensen, det er vel noget i retning af en halvering af støjen.

mvh
Orla

Fra : Brassball

Dato : 05-12-04 21:20

Det er en RS'r

Og den er dejlig, lyden er som du siger "fabelhaft"

Fra : jo

Dato : 05-12-04 23:01

> Det er en RS'r

Det er også den pæneste synes jeg. RT'eren virker for gammeldags, men giver
en god beskyttelse mod vind og vejr.
Så venter vi bare på sol og sommer, og 25 graders varme - og det kan kun gå
for langsomt

Jo.

Fra : Brassball

Dato : 06-12-04 00:58

Såsnart jeg har fået forsikret dyret skal den ud at køre, jeg har
altid kørt hele året. (kørte hele vinteren 81-82 dengang folk døde af
kulde og fordi de for vild hvis nogen kan huske det)
Skal nok lige have pudset og poleret motoren op, da jeg har en ide om
at hvis den er virkelig godt poleret vil den ikke korodere nær så
meget som hvis alu'en står rå.

MVH

On Sun, 5 Dec 2004 23:00:59 +0100, "jo"

Fra : Jens Nielsen

Dato : 06-12-04 16:13

> [...]
> Leder efter et kåbeglas der passer til en chauffør der er 190 cm høj
> Findes der nogen form for eftermonterbar "spoiler" eller forhøjet

Se på

www.wunderlich.de
www.gimbel-motorradtechnik.de

køb evt. et par tyske mc blade, der er fyldt med forhandler - link.