Start problemer med Nissan Primera 1,6 '95~
Fra : Lauge Søndergaard

Dato : 05-12-04 14:21

Hej igen,

Ja nu har jeg fået prøvet lidt mere efter de råd jeg fik i den første tråd
og nu vil bilen rent faktisk starte. Jeg har pillet relæet* af starten og
renset forbindelserne til det. Efter relæet er blevet sat tilbage på
starteren har der ikke været problemer med at starte bilen. Forbindelserne
til relæet så nu fine nok ud, så jeg forstår ikke helt hvorfor det har
hjulpet.

Nå men nu vil bilen ikke lade mere. Faktisk kom lade fejlen inden jeg fik
rodet med relæet til starteren, så jeg tror ikke fejlen er opstået her. Når
jeg måler på generatoren har den samme spænding som batteriet på D+ polen,
og kun et par volt på B+ polen (målt mellem polen direkte på generatoren og
minus-polen på batteriet). Lyder det ikke meget som en defekt generator?

Mvh

Lauge

* Det ligner ikke et "rigtigt" relæ, men mere en lille elmotor, der sidder
oven på selve starteren. Når den er taget ud kan man se at den har en akse
ud, der kan dreje rundt. Den har en plus direkte fra batteriet, samt stel
til starteren og en anden tynd ledning der giver 12v plus når starteren skal
aktiveres.