Hvor skal jeg lede efter special cykler?
Fra : Lars Holst

Dato : 05-12-04 00:46

Jeg er i den lykkelige situation at jeg efter en årrække (7-8 år) kan
genoptage motorcykelkørsel.
Det skal gerne forøge min livsglæde.

Derfor vil jeg have en gammel cykel som kan appelere til mit hjerte.

Eksempelvis:
Ducati 350 mk3/desmo, 450 desmo, 750s eller 900ss desmo.
Aermacchi 250 a la verde/sprint, 350 a la doro (gadeversion)
Morini 350s, 500s
Laverda 750 SFC
MV Agusta 350 s
Guzzi V7 sport
Etc.......
Nu er stemningen lagt.

Selvfølgelig viser det sig at jeg helst vil have dem der er sværest at
finde............

Mit problem er at jeg ikke kan finde et eneste sted i DK hvor man kan finde
den slags cykler.

OK så. Jeg har ikke noget imod at købe den i Sverige, Tyskland, Holland
eller Belgien.
Så _skal_ det være en cykel fra den første halvdel af 70'erne eller
tidligere af hensyn til afgiften.

Er der nogen herinde som har nogen links til hvor jeg finder disse cykler?

--
Lars Holst
Alfa Romeo 156 1.8 TS SW

Fra : Brassball

Dato : 05-12-04 03:11

Prøv indehaveren af Sæby Camping, han har masser af gamle / sjældne
cykler, det han ikke har ved han hvor er.

MVH

Fra : Simon Haugaard Peder~

Dato : 05-12-04 17:23

Brassball <skoleskibe@hotmail.com> wrote in

> Prøv indehaveren af Sæby Camping, han har masser af gamle / sjældne
> cykler, det han ikke har ved han hvor er.

Ja for pokker, jeg har tit som bette været med min far inde og kigge på
samlingen. Masser af dejlige maskiner *savle savle* :D

--
Mvh. Simon Haugaard Pedersen

Fra : Henrik Damgaard

Dato : 05-12-04 09:40

"Lars Holst" <delfinerne@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> tidligere af hensyn til afgiften.
>
> Er der nogen herinde som har nogen links til hvor jeg finder disse cykler?

Hej Lars

Prøv at se MC-Mesters hjemmeside. http://www.mc-mester.dk/
Han har en del af de nævnte Italienere (og andre).

Mvh Henrik Damgaard

Fra : Hekto

Dato : 05-12-04 10:02

In article <Xns95B67BE34C7325689lh236589@62.243.74.162>,
delfinerne@yahoo.com says...
> [...]
> tidligere af hensyn til afgiften.
>
> Er der nogen herinde som har nogen links til hvor jeg finder disse cykler?

Ind imellem er der nogen til salg på klubbernes hjemmesider og i DBA.
Større muligheder er der dog på www.mobile.de og www.ebay.de
http://www.mors-bikes.dk/ http://motor.2dehands.nl/

Af en eller anden grund er Holland og Australien to af de steder i
verden, hvor der findes en del ældre italiensker cykler ... ud over
Italien selvf.
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Suzuki LS650

Fra : Lars Holst

Dato : 05-12-04 14:02

Hekto <urxgb@urxgb.qxROT-13> said in news:MPG.1c1cecf11555ea4f989922
@news.tele.dk:

> http://motor.2dehands.nl/

Den Hollandske side er spækket med de cykler jeg søger.

Jeg havde nok en fornemmelse af at Holland var en magnet på gamle
italienske cykler.
Jeg har været til Ducati Clubrace dernede 4-5 gange på banen i Assen.

Du skal have mange tak.....eller alle der har bidraget til denne tråd skal
have mange tak.

Nu skal jeg så bare lære hollandsk

--
Lars Holst

Fra : Torben Scheel

Dato : 05-12-04 17:03

Lars Holst wrote:
> [...]
> Jeg har været til Ducati Clubrace dernede 4-5 gange på banen i Assen.
>
> Du skal have mange tak.....eller alle der har bidraget til denne tråd

Det er meget nemt : dæk hedder buitenband, slange binnenband. F staves med V
som f.eks. i voorvork. God fornøjelse..

vh
Torben

Fra : Hekto

Dato : 05-12-04 17:09

In article <covb8p$n38$1@news.cybercity.dk>, torben_scheel@hotmail.com
says...
> Det er meget nemt : dæk hedder buitenband, slange binnenband. F staves med V
> som f.eks. i voorvork. God fornøjelse..

Cykel hedder fiets, og derfor hedder en knallert bromfiets!

Fra : Torben Scheel

Dato : 08-12-04 21:54

Hekto wrote:

> Cykel hedder fiets, og derfor hedder en knallert bromfiets!

...og liggecykel ligfiets - se selv - ikke spor svært!

Winkel betyder butik/shop og naar de winkel "til shoppen" - ganske vigtigt
når man skal handle online

--
vh
Torben

Fra : Richard

Dato : 05-12-04 17:02

Lars Holst wrote:

> Den Hollandske side er spækket med de cykler jeg søger.
> Nu skal jeg så bare lære hollandsk

Trykt hollandsk er heldigvis lettere at forstå end talt - det er jo
blot en blanding af danske, engelsk og tysk

Når du har øvet dig lidt, kan du prøve denne også:

<http://www.marktplatz.nl/motoren.htm>

God jagt

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
'85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 Clubman GibBernakken

Fra : S.G \(AkA Sebastian ~

Dato : 05-12-04 14:32
Fra : JSM

Dato : 05-12-04 21:06

> Er der nogen herinde som har nogen links til hvor jeg finder disse cykler?

I dk.marked.privat.motorcykel så jeg på et tidspunkt en som havde/har et par
flotte englændere og en '71 Laverda 750 til salg.
Linket http://www.ellingone.dk/mc/index.htm virker stadig og der er ikke
nævnt noget om at de er solgt så måske det var noget ?

mvh
Jesper

Fra : Hekto

Dato : 05-12-04 22:35

In article <41b36a22$0$76758$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>,
sevelsted@spamnejtakpc.dk says...

> [...]
> Linket http://www.ellingone.dk/mc/index.htm virker stadig og der er ikke
> nævnt noget om at de er solgt så måske det var noget ?

John plejer også at haven enkelt eller to.
http://www.mc-mester.dk/

Fra : Søren Johansen

Dato : 06-12-04 10:49

"Hekto" skrev:
> John plejer også at haven enkelt eller to.
> http://www.mc-mester.dk/

Skal vi ikke kalde ham Knud?
....når han nu hedder sådan.

Mvh
Søren
888

Fra : Hekto

Dato : 06-12-04 12:36

"Søren Johansen" <sjohansen@slet.city.dk> wrote in message

> Skal vi ikke kalde ham Knud?
> ...når han nu hedder sådan.

Åh. jo!

Sidder nok og laller lidt p.gr.a. de 'gode' piller jeg får, efter de har
haft saven fremme og repareret min skulder! (AAAVVVSSS!!)