/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Vinterrabat på fabriksny MC
Fra : Jacob Jorvang


Dato : 04-12-04 19:31

Hej NG,

Jeg tænker på at købe en Honda CBF 600SA her i vinter, for at få den
billigt, til kørsel når vinteren er ovre.

Den står til 120.000kr, men hvor meget rabat kan man regne med om
vinteren? Jeg har læst en artikel (kan ikke finde den nu), hvor en
forhandler fortalte at han gav 10-20.000kr rabat for overhovedet at have
noget at lave, men jeg ved ikke om det helt kan passe.

Nogen erfaringer?
--
Jacob

 
 
AW på ZRX (04-12-2004)
Kommentar
Fra : AW på ZRX


Dato : 04-12-04 21:20

> Jeg tænker på at købe en Honda CBF 600SA her i vinter, for at få den
> billigt, til kørsel når vinteren er ovre.
>
> Den står til 120.000kr, men hvor meget rabat kan man regne med om
> vinteren? Jeg har læst en artikel (kan ikke finde den nu), hvor en
> forhandler fortalte at han gav 10-20.000kr rabat for overhovedet at have
> noget at lave, men jeg ved ikke om det helt kan passe.

Nope, det tror jeg ikke du skal regne med på en fabriksny. Har aldrig hørt
om det!!!

Allan



Jacob Jorvang (04-12-2004)
Kommentar
Fra : Jacob Jorvang


Dato : 04-12-04 21:55

On 12/04/2004 21:19:33 "AW på ZRX" <allanfjern@malwis.dk> wrote:

>> Jeg tænker på at købe en Honda CBF 600SA her i vinter, for at få den
>> billigt, til kørsel når vinteren er ovre.

>> Den står til 120.000kr, men hvor meget rabat kan man regne med om
>> vinteren? Jeg har læst en artikel (kan ikke finde den nu), hvor en
>> forhandler fortalte at han gav 10-20.000kr rabat for overhovedet at have
>> noget at lave, men jeg ved ikke om det helt kan passe.

> Nope, det tror jeg ikke du skal regne med på en fabriksny. Har aldrig
> hørt om det!!!

Okay. Hvor meget så (hvis noget)?
--
Jacob

Eg Egemarke (04-12-2004)
Kommentar
Fra : Eg Egemarke


Dato : 04-12-04 22:33

Intet faktisk danske forhandleres avance er så lille desværre !!! så de har
ganske enkelt ikke ret meget at "prutte" af før at det bliver ren
tilsætning. Af samme grund er der MANGE penge at spare på service samt
reservedele i fx Sverige vs Danmark
Da svenskerne kan tillade sig at tjene pengene på at sælge maskinen istedet
for "senere" som i Dk hvor de skal hente deres penge hjem på vedligehold og
dele pga afgiften
Mc´ere i Dk er DYRE nok i forvejen og for at kunne sælge noget overhovedet
er avance patetisk !!

--
--
MvH Eg Egemarke

http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=265


Jacob Jorvang (05-12-2004)
Kommentar
Fra : Jacob Jorvang


Dato : 05-12-04 01:09

On 12/04/2004 22:32:36 "Eg Egemarke" <egemarke@hotmail.com> wrote:

> Intet faktisk danske forhandleres avance er så lille desværre !!!

Hm, så har det nok været en svensk forhandler jeg læste om. Surt. Men
man kan da håbe at FDMs udspil til reg.afgifter kommer til at gælde MC
også (hvis det da overhovedet bliver implementeret.)

> så de har ganske enkelt ikke ret meget at "prutte" af før at det bliver
> ren tilsætning.

Tja, men man får da raskvæk en 5-10& på biler, så noget skulle det vel
kunne lade sig gøre? Eller er MC-avancen endnu lavere en bil-avancen?
--
Jacob

AW på ZRX (04-12-2004)
Kommentar
Fra : AW på ZRX


Dato : 04-12-04 22:53

> Okay. Hvor meget så (hvis noget)?

Der hvor du kan spare noget er hvis importøren har nogle modeller som han
ikke kan slippe af med. Han kan så søge told og skat om at måtte sælge dem
billigere. Grundet afgifterne skal han ikke sænke prisen særlig meget før
der er en væsentlig besparelse.

Dette gælder dog i sagens natur modeller der er sværere omsættelige end
forventet, og CBF er vist ikke en af disse.
Se f.eks. http://www.ca-mc.dk/

Allan
ZRX 1200



John Jensen (05-12-2004)
Kommentar
Fra : John Jensen


Dato : 05-12-04 11:47


"Jacob Jorvang" <email@slash-dot-dash-dot-slash.com> skrev i en meddelelse
news:1242155.ISVVXKKT@dtext.news.tele.dk...
> On 12/04/2004 21:19:33 "AW på ZRX" <allanfjern@malwis.dk> wrote:
>
> >> Jeg tænker på at købe en Honda CBF 600SA her i vinter, for at få den
> >> billigt, til kørsel når vinteren er ovre.
>
> >> Den står til 120.000kr, men hvor meget rabat kan man regne med om
> >> vinteren? Jeg har læst en artikel (kan ikke finde den nu), hvor en
> >> forhandler fortalte at han gav 10-20.000kr rabat for overhovedet at
have
> >> noget at lave, men jeg ved ikke om det helt kan passe.
>
> > Nope, det tror jeg ikke du skal regne med på en fabriksny. Har aldrig
> > hørt om det!!!
>
> Okay. Hvor meget så (hvis noget)?
> --
> Jacob

Forhandlerens avance blev der faktisk lovgivet om for nogle år tilbage, han
SKAL tjene
et antal % af standardprisen, jeg mener det er 7,1% eller noget i den
størrelsesorden, så
på den pågældende CBF hvor standardprisen er ca. 35.000 Kr, har forhandleren
så en
"fortjeneste" på ca. 2.500 Kr.- der er sku' ikke meget at give rabat af...!

/ John



Richard (05-12-2004)
Kommentar
Fra : Richard


Dato : 05-12-04 12:29

John Jensen wrote:

> Forhandlerens avance blev der faktisk lovgivet om for nogle år tilbage, han
> SKAL tjene et antal % af standardprisen, jeg mener det er 7,1% eller noget i den
> størrelsesorden,

Nej, de 9 pct. "tvagsavance", der skal indregnes i standardprisen før
registreringsafgiften beregnes, dækker hele forhandlerleddet, dvs. også
(hovedsageligt) importøren IMHO
--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
'85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 Clubman GibBernakken
www.dfmc.dk/richard_pade - DK coordinator for honda-v4.com

John Jensen (05-12-2004)
Kommentar
Fra : John Jensen


Dato : 05-12-04 13:14


"Richard" <richardpunktumpade@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:41b2f133$0$56359$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> John Jensen wrote:
>
> > Forhandlerens avance blev der faktisk lovgivet om for nogle år tilbage,
han
> > SKAL tjene et antal % af standardprisen, jeg mener det er 7,1% eller
noget i den
> > størrelsesorden,
>
> Nej, de 9 pct. "tvagsavance", der skal indregnes i standardprisen før
> registreringsafgiften beregnes, dækker hele forhandlerleddet, dvs. også
> (hovedsageligt) importøren IMHO
> --
> Richard Pade, Sorgenfri, DK

Det bliver regnestykket jo da absolut IKKE bedre af....... for forhandleren.

/ John



Peter (05-12-2004)
Kommentar
Fra : Peter


Dato : 05-12-04 18:15


"Richard" <richardpunktumpade@mail.dk> wrote in message
news:41b2f133$0$56359$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> John Jensen wrote:
>
>> Forhandlerens avance blev der faktisk lovgivet om for nogle år tilbage,
>> han
>> SKAL tjene et antal % af standardprisen, jeg mener det er 7,1% eller
>> noget i den
>> størrelsesorden,
>
> Nej, de 9 pct. "tvagsavance", der skal indregnes i standardprisen før
> registreringsafgiften beregnes, dækker hele forhandlerleddet, dvs. også
> (hovedsageligt) importøren IMHO
> --

Det forhindrer dog ikke at forhandleren kan sælge den med mindre end 9 %
samlet avance. Blot skal registreringsafgiften beregnes som om den er solgt
med 9 % avance.

--
Peter
XJ600S



Richard (05-12-2004)
Kommentar
Fra : Richard


Dato : 05-12-04 12:10

Jacob Jorvang wrote:

>>>Jeg tænker på at købe en Honda CBF 600SA her i vinter, for at få den
>>>billigt, til kørsel når vinteren er ovre.
<snip>
>>Nope, det tror jeg ikke du skal regne med på en fabriksny. Har aldrig
>>hørt om det!!!
>
> Okay. Hvor meget så (hvis noget)?

Din bedste chance for en lavere pris på en så ny model er nok at finde
en brugt eller demo-cykel. Kender ikke forhandleravancen på en CBF600,
men iflg. Agusta-Claus i Søborg er den på en CB500 lige godt 900,- kr.
minus 5-600 kr i et eller andet strafgebyr, fordi modellen ikke
overholder nogle godkendelsesmæssige krav, der blev indført i sommeren
2003. SÃ¥ det er ikke meget at give rabat af i forhandlerleddet

Alternativt kunne du regne på at hente en ny eller nyere brugt i
Tyskland og se, hvad den ville koste dig. CBF600 er topsælgeren dernede
i år, så nogle nyere brugte må der allerede være. Husk at tage højde for
de nye Euro 2-emissionskrav, når du vælger cyklen - se meget mere om dem
og om brugt- og nyimport i tidligere tråde herinde.

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
'85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 Clubman GibBernakken
www.dfmc.dk/richard_pade - DK coordinator for honda-v4.com

Jacob Jorvang (05-12-2004)
Kommentar
Fra : Jacob Jorvang


Dato : 05-12-04 13:23

On 12/05/2004 12:09:56 Richard <richardpunktumpade@mail.dk> wrote:

> Jacob Jorvang wrote:

>>>> Jeg tænker på at købe en Honda CBF 600SA her i vinter, for at få
>>>> den billigt, til kørsel når vinteren er ovre.

>>> Nope, det tror jeg ikke du skal regne med på en fabriksny. Har aldrig
>>> hørt om det!!!

>> Okay. Hvor meget så (hvis noget)?

> Din bedste chance for en lavere pris på en så ny model er nok at finde
> en brugt eller demo-cykel. Kender ikke forhandleravancen på en CBF600,
> men iflg. Agusta-Claus i Søborg er den på en CB500 lige godt 900,- kr.
> minus 5-600 kr i et eller andet strafgebyr, fordi modellen ikke overholder
> nogle godkendelsesmæssige krav, der blev indført i sommeren 2003. Så
> det er ikke meget at give rabat af i forhandlerleddet

Det lyder godt nok helt vildt. Jeg håber da det er ex.
leveringomkostninger, ellers har jeg svært ved at se hvordan han betaler
huslejen.

> Alternativt kunne du regne på at hente en ny eller nyere brugt i Tyskland
> og se, hvad den ville koste dig. CBF600 er topsælgeren dernede i år,
> så nogle nyere brugte må der allerede være.

God ide! Det vil jeg prøve.

> Husk at tage højde for de nye Euro 2-emissionskrav, når du vælger
> cyklen - se meget mere om dem og om brugt- og nyimport i tidligere tråde
> herinde.

Det skulle den overholde uden problemer
--
Jacob

Richard (05-12-2004)
Kommentar
Fra : Richard


Dato : 05-12-04 16:53

Jacob Jorvang wrote:
>>Din bedste chance for en lavere pris på en så ny model er nok at finde
>>en brugt eller demo-cykel. Kender ikke forhandleravancen på en CBF600,
>>men iflg. Agusta-Claus i Søborg er den på en CB500 lige godt 900,- kr.
>>minus 5-600 kr i et eller andet strafgebyr, fordi modellen ikke overholder
>>nogle godkendelsesmæssige krav, der blev indført i sommeren 2003. Så
>>det er ikke meget at give rabat af i forhandlerleddet
>
> Det lyder godt nok helt vildt. Jeg håber da det er ex.
> leveringomkostninger, ellers har jeg svært ved at se hvordan han betaler
> huslejen.

Som nævnt lever danske mc-forhandlere ikke af at sælge nye mc, men
stumper og service til dem

>>Husk at tage højde for de nye Euro 2-emissionskrav, når du vælger
>>cyklen - se meget mere om dem og om brugt- og nyimport i tidligere tråde
>>herinde.
>
> Det skulle den overholde uden problemer

Som ny model i 2004 formentlig, men check det hellere 2 gange

PÃ¥ en brugt tysk-indregistreret mc vil dets Fahrzeugbrief angive den
emissionsnorm, mc'en er godkendt efter vha. nogle specifikke koder i
feltet "Schlüsselnummer zu 1":
Euro 1:   05, 06 (lovkrav ab 1. april 2000)
Euro 2: 09, 10 (lovkrav ab 1. juli 2004; undtagelse indtil 30. juni 2005)
Euro 3: 11, 12 (lovkrav ab 1. januar 2007, undtagelse indtil 30.
december 2007)
- sakset fra dokumentet "Strengere Abgasvorschriften für Motorräder" på
www.kba.de, hvor også de nævnte undtagelser er nærmere omtalt.

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
'85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 Clubman GibBernakken
www.dfmc.dk/richard_pade - DK coordinator for honda-v4.com

Jacob Jorvang (05-12-2004)
Kommentar
Fra : Jacob Jorvang


Dato : 05-12-04 19:31

On 12/05/2004 16:52:43 Richard <richardpunktumpade@mail.dk> wrote:

> PÃ¥ en brugt tysk-indregistreret mc vil dets Fahrzeugbrief angive den
> emissionsnorm, mc'en er godkendt efter vha. nogle specifikke koder i
> feltet "Schlüsselnummer zu 1": Euro 1: 05, 06 (lovkrav ab 1. april 2000)
> Euro 2: 09, 10 (lovkrav ab 1. juli 2004; undtagelse indtil 30. juni
> 2005) Euro 3: 11, 12 (lovkrav ab 1. januar 2007, undtagelse indtil 30.
> december 2007) - sakset fra dokumentet "Strengere Abgasvorschriften für
> Motorräder" på www.kba.de, hvor også de nævnte undtagelser er nærmere
> omtalt.

Citat fra
http://www.honda.de/mc/14999_21261_data.php?model_id0&modelversion_idd7&-
language=de :

Anmerkungen
*Euro 2 Einstufung bezieht sich auf die Einhaltung der voraussichtlichen
Grenzwerte.

Den er vist god nok
--
Jacob

Jacob Jorvang (05-12-2004)
Kommentar
Fra : Jacob Jorvang


Dato : 05-12-04 14:04

On 12/05/2004 12:09:56 Richard <richardpunktumpade@mail.dk> wrote:

> Alternativt kunne du regne på at hente en ny eller nyere brugt i Tyskland
> og se, hvad den ville koste dig.

Måske lidt OT, men er følgende regnestykke korrekt?

Honda CBF 600 SA, Motorrad
EZ: 02/04 - 11.500 km EUR 5.490 - DKK 40.790

Pris ex. tysk moms (16%): 40.790 / 1,16 = 35.164

Inkl. dansk afgift (105%): 35.164 * 2,05 = 72.086

Inkl. tysk moms & dansk afgift: 72.086 + (40.790 - 35.164) = 77.712

Inkl. levering, transport, osv. = 80.000

Besparelse: 40.000, da den står til 120.000 som ny i Danmark.

Selvfølgelig er den så brugt, og ikke ny, men 40.000 er da en hel del for
små 12kkm...

Hvis det altså passer
--
Jacob

Richard (05-12-2004)
Kommentar
Fra : Richard


Dato : 05-12-04 17:08

Jacob Jorvang wrote:

> Måske lidt OT, men er følgende regnestykke korrekt?

Nej desværre - afgiften på et brugtimporteret køretøj svarer til den
forholdmæssige andel af køretøjets almindelige handelspris hos danske
forhandlere. Gradueres efter alder de første 6 år, men som en
tommelfingeregel er afgiften 2/3 af handelsprisen, dvs omkring 80.000
kr., hvis handelsprisen er 120.000 kr

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
'85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 Clubman GibBernakken
www.dfmc.dk/richard_pade - DK coordinator for honda-v4.com

Jacob Jorvang (05-12-2004)
Kommentar
Fra : Jacob Jorvang


Dato : 05-12-04 19:33

On 12/05/2004 17:07:45 Richard <richardpunktumpade@mail.dk> wrote:

> Jacob Jorvang wrote:

>> Måske lidt OT, men er følgende regnestykke korrekt?

> Nej desværre - afgiften på et brugtimporteret køretøj svarer til den
> forholdmæssige andel af køretøjets almindelige handelspris hos danske
> forhandlere. Gradueres efter alder de første 6 år, men som en
> tommelfingeregel er afgiften 2/3 af handelsprisen, dvs omkring 80.000 kr.,
> hvis handelsprisen er 120.000 kr

Ja så er der jo ingen ide i det...

Jeg må jo bare flytte til Tyskland.
--
Jacob

Richard (05-12-2004)
Kommentar
Fra : Richard


Dato : 05-12-04 21:30

Jacob Jorvang wrote:
>>Nej desværre - afgiften på et brugtimporteret køretøj svarer til den
>>forholdmæssige andel af køretøjets almindelige handelspris hos danske
>>forhandlere. Gradueres efter alder de første 6 år, men som en
>>tommelfingeregel er afgiften 2/3 af handelsprisen, dvs omkring 80.000 kr.,
>>hvis handelsprisen er 120.000 kr
>
> Ja så er der jo ingen ide i det...

Jo, du skal bare finde en, der kun koster 20.000 i indkøb

> Jeg må jo bare flytte til Tyskland.

Eller finde en anden god cykel til de 100-110.000 kr, du har - en VFR
fra midt-90erne fx

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
'85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 Clubman GibBernakken
www.dfmc.dk/richard_pade - DK coordinator for honda-v4.com

Armand (08-12-2004)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 08-12-04 18:02


"Jacob Jorvang" <email@slash-dot-dash-dot-slash.com> skrev i en meddelelse
news:125143.JSAAHNIS@dtext.news.tele.dk...
> On 12/05/2004 12:09:56 Richard <richardpunktumpade@mail.dk> wrote:
>
>
> Måske lidt OT, men er følgende regnestykke korrekt?
> Honda CBF 600 SA, Motorrad
> EZ: 02/04 - 11.500 km EUR 5.490 - DKK 40.790
> Pris ex. tysk moms (16%): 40.790 / 1,16 = 35.164
> Inkl. dansk afgift (105%): 35.164 * 2,05 = 72.086
> Inkl. tysk moms & dansk afgift: 72.086 + (40.790 - 35.164) = 77.712
> Inkl. levering, transport, osv. = 80.000
> Besparelse: 40.000, da den står til 120.000 som ny i Danmark.
> Hvis det altså passer

Man slipper ikke for tysk moms uden at betale den danske istedet, så glem
først og fremmest det med at trække momsen fra!

Dernæst tror jeg ikke at alene 105% i afgift holder :-/
Slå efter på toldogskat.dk - privat - motor, og se hvad afgiften i praksis
er!
Endelig skal beregningen tilsættes en slat dansk moms på afgiften

--
Armand.





Jacob Jorvang (08-12-2004)
Kommentar
Fra : Jacob Jorvang


Dato : 08-12-04 19:05

On 12/08/2004 18:01:48 "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> wrote:

> "Jacob Jorvang" <email@slash-dot-dash-dot-slash.com> skrev i en meddelelse
> news:125143.JSAAHNIS@dtext.news.tele.dk...

>> On 12/05/2004 12:09:56 Richard <richardpunktumpade@mail.dk> wrote:

>> Måske lidt OT, men er følgende regnestykke korrekt? Honda CBF 600
>> SA, Motorrad
>> EZ: 02/04 - 11.500 km EUR 5.490 - DKK 40.790 Pris ex. tysk moms (16%):
>> 40.790 / 1,16 = 35.164 Inkl. dansk afgift (105%): 35.164 * 2,05 = 72.086
>> Inkl. tysk moms & dansk afgift: 72.086 + (40.790 - 35.164) = 77.712
>> Inkl. levering, transport, osv. = 80.000
>> Besparelse: 40.000, da den står til 120.000 som ny i Danmark. Hvis
>> det altså passer

> Man slipper ikke for tysk moms uden at betale den danske istedet, så glem
> først og fremmest det med at trække momsen fra!

Det mener jeg da heller ikke jeg har gjort. Jeg har jo lagt den tyske moms
på igen efter at have beregnet afgiften. Jeg læste et sted at man selv
bestemmer hvilken moms man vil betale (nemt valg), men det er ikke rigtigt?

> Dernæst tror jeg ikke at alene 105% i afgift holder :-/ Slå efter på
> toldogskat.dk - privat - motor, og se hvad afgiften i praksis er!

Nej, det var vist en forkert sats. Jeg læste det et-eller-andet sted, men
åbenbart ikke den bedste kilde. Tilsyneladende er der ikke en fast
procentsats man kan gå ud fra.

> Endelig skal beregningen tilsættes en slat dansk moms på afgiften

Mig bekendt er der da ikke moms på afgifter.
--
Jacob

anders majland (08-12-2004)
Kommentar
Fra : anders majland


Dato : 08-12-04 19:16

> Mig bekendt er der da ikke moms på afgifter.

Moms på afgiften, eller afgift af momsen kan komme ud på et - og så
alligevel ikke

For en ny motorcykel er afgiften i år 105 % af værdien mellem kr.
7700-14100og 180 % af værdien herover

Så da de det prisen med moms der betales afgift af kommer man hurtigere op i
180% afgiften...

Mvh
Anders Majland



Jacob Jorvang (08-12-2004)
Kommentar
Fra : Jacob Jorvang


Dato : 08-12-04 20:31

On 12/08/2004 19:16:02 "anders majland"
<anders.majland-see.signature@address.invalid> wrote:

>> Mig bekendt er der da ikke moms på afgifter.

> Moms på afgiften, eller afgift af momsen kan komme ud på et - og så
> alligevel ikke

> For en ny motorcykel er afgiften i år 105 % af værdien mellem kr.
> 7700-14100og 180 % af værdien herover

> Så da de det prisen med moms der betales afgift af kommer man hurtigere
> op i 180% afgiften...

På biler beregnes momsen af prisen ex. afgift.

Eksempel: Pris ex afgift, ex moms: 100.000
Moms: 25.000 Afgift (180%): 180.000 Pris inkl afgift, inkl moms: 305.000

Jeg går ud fra det er det samme med MC og alt andet. Moms er salgsskat af
en vare, og afgifter tæller vist ikke som varer, ligesom afgiften er af
varens pris, ikke salgsskatten.

Men okay, det kan da være det er anderledes med MC.
--
Jacob

anders majland (08-12-2004)
Kommentar
Fra : anders majland


Dato : 08-12-04 23:28

> Men okay, det kan da være det er anderledes med MC.

Nok ikke - så er det nok mig der husker forkert.



Armand (08-12-2004)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 08-12-04 18:02


"Jacob Jorvang" <email@slash-dot-dash-dot-slash.com> skrev i en meddelelse
news:1241930.KORLLJMH@dtext.news.tele.dk...
> Hej NG,
>
> Jeg tænker på at købe en Honda CBF 600SA her i vinter, for at få den
> billigt, til kørsel når vinteren er ovre.
> Den står til 120.000kr, men hvor meget rabat kan man regne med om
> vinteren?

Det er vist blevet klarlagt at du ikke skal regne med vinter-rabat på nye
køretøjer.
Noget andet er, at for motorcyklernes vedkommende træder nye
emmisions-normer i kraft fra juli (= udsat fra nytår på dispensation
p.g.a. de bestående lagre der ikke er salgbare i vinterhalvåret), og dét kan
medføre at enkelte modeller bliver sat voldsomt ned i månederne op til :-/
Det kræver til gengæld så at man er villig til at vente så længe med at få
sig et jern, samt at man skal erkende at udbuddet er stærkt begrænset og
primært dækker "svært sælgelige modeller" og "overliggere" af tidligere
årgange og ihvertfald ikke de nyeste modeller der overholder pågældende
norm, og at man derfor skal "elske den man kan få, fremfor få den man
elsker".

--
Armand.





news.tele.dk (10-12-2004)
Kommentar
Fra : news.tele.dk


Dato : 10-12-04 08:46

Hej Jacob,

Du kan da bare købe min, Indreg. apr 2004 gået 6000km monteret med
Scottoiler og Givi Monorack - sølvgrå, forresten.

Jan Strandgaard
"Jacob Jorvang" <email@slash-dot-dash-dot-slash.com> wrote in message
news:1241930.KORLLJMH@dtext.news.tele.dk...
> Hej NG,
>
> Jeg tænker på at købe en Honda CBF 600SA her i vinter, for at få den
> billigt, til kørsel når vinteren er ovre.
>
> Den står til 120.000kr, men hvor meget rabat kan man regne med om
> vinteren? Jeg har læst en artikel (kan ikke finde den nu), hvor en
> forhandler fortalte at han gav 10-20.000kr rabat for overhovedet at have
> noget at lave, men jeg ved ikke om det helt kan passe.
>
> Nogen erfaringer?
> --
> Jacob



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177551
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408825
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste