Gammel LandCruiser LJ70 ?
Fra : Michael Schrøder

Dato : 04-12-04 16:19

Jeg skal ud og kigge på sådan en i morgen.

Den er fra 87 og har gået godt 270kkm...

Er der noget særligt jeg skal kigge efter eller måske lytte efter ?

Gode råd modtages

mvh Michael

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 04-12-04 18:11

Michael Schrøder telepaterede følgende til sin PC:
> Jeg skal ud og kigge på sådan en i morgen.
>
> Den er fra 87 og har gået godt 270kkm...
>
> Er der noget særligt jeg skal kigge efter eller måske lytte efter ?

Særlig, næ...

Men som sædvanlig: Rust, rust og rust...
Kig gerne efter om den spytter olie ud gennem topdækslet, eller bobler i
køleren...
Og prøv 4x4. Med 4x4 drej kraftigt til begge sider og lyt efter mislyde...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : sailor99

Dato : 04-12-04 20:12

Få målt kompressionen på motoren. Og tjek, om den glider i koblingen.
Drivaksler, især nok de forreste med omskiftere.

Mvh
Georg

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 04-12-04 21:11

> Er der noget særligt jeg skal kigge efter eller måske lytte efter ?

Bagvangerne rådner som i en gammel Opel.

/Jan W Nielsen

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 04-12-04 21:42

"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev :

>Bagvangerne rådner som i en gammel Opel.

Har sådan en landkrøjser ikke chassi-ramme ?

--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 04-12-04 21:50

> Har sådan en landkrøjser ikke chassi-ramme ?

Det aner jeg ikke en pind om..

Jeg har en kammerat,d er arbejder et sted, hvor de har en masse ´crøjsere,
og da han spurgte for sig hos de materiel-ansvarlige, sagde de, at når de
skrottede de gamle landcruisere, var det fordi, de var rådne i bagvangerne -
og det var de altid...

Men om det lige er VANGERE - eller noget andet bærende bagi, ved jeg ikke..

/Jan W Nielsen

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 05-12-04 00:30

jan@fedtegreven.dk telepaterede følgende til sin PC:

> Har sådan en landkrøjser ikke chassi-ramme ?

Jo...

Men de kan også ruste...

--
Mvh. Morten Fruergaard