Aprillia 125 rs ???
Fra : Ukendt

Dato : 04-12-04 15:18

Jeg har tidliger spurt om næsten det samme

Jeg har købt en sådan der har været stjålet og hvor jeg ikke har kunne få
gnist på tændrøret

I tændspolen går der 4 ledniger til pga CDI og en til tændrøret og misseren
er nok i den

Nu har jeg fundet en fyr der har en magen til og han har prøvet min
tændspole og kan heller ikke få gnist og det værste er at nu kan han heller
ikke få gnist på hans mere efetr at have haft min på

Der er 3 sikringer under tanken og de fejler intet er der flere ?

Jeg kan ikke få svinghjulet af og se hvad der gemmer sig derunder , og det
er ikke omskrevet i service manuellen

Er der ikke en der har en god ide

PS der er en flaske Whisky til ham der kan hjælpe

--
Per Emborg ( Som er lidt på skideren)
x112kvik4u(a)dotcomprik.dk

Fra : Rune Søgaard Larsen

Dato : 05-12-04 20:06

On 2004-12-04 15:17:55 +0100, "Per Emborg" <x112kvik4u(a)dotcomprik.dk> said:

> [...]
> tændspole og kan heller ikke få gnist og det værste er at nu kan han
> heller ikke få gnist på hans mere efetr at have haft min på

Halløjsa,

det vil sige du har aldrig haft kontrolleret at hele tændingssystemet
virker? Hvis du går systematisk til værks og kontrollerer delene én
efter én, burde det kunne lade sig gøre at få det til at virke.

Start med et nyt tændrør og evt. en anden tændrørshætte. En billigt én
fra THansen burde være godt nok til testformålet.
Mål med et ohm-meter (multimeter) om der er gennemgang på primær og
sekundær-siden af din tændspole. Der er nok en modstand på under 5 ohm
og hhv. 500 ohm på de to sider. Det er rent gæt fra min side.

Hvis tændspolen virker skal du kontrollere din CDI. Du siger der går 4
ledninger fra CDI-boksen til tændspolen? Det finder jeg meget
besynderligt! Er der ikke kun to klemmer på tændspolen til hhv.
sekundær og primærsiden?
Du mener måske generatoren bag svinghjulet? Der kommer garanteret 3
ledninger fra generatoren som går til ensretteren der så efterfølgende
laver 12V videre til batteriet, samt en "pickup" signal der signalerer
til CDI-boksen hvornår gnisten skal springe. Den ene ledning der
sikkert skiller sig ud farvemæssigt burde du også kunne teste for
gennemgang med dit multimeter.

Håber det hjælper.

/Rune

Fra : Ukendt

Dato : 05-12-04 20:15

> [...]
> CDI-boksen hvornår gnisten skal springe. Den ene ledning der sikkert
> skiller sig ud farvemæssigt burde du også kunne teste for gennemgang med

Tændspole og CDI er bygget sammen i en enhed , og alt uden for svinghjul er
tjekket så godt jeg kan

Per Emborg
x112kvik4u(a)dotcomprik.dk

Fra : Ukendt

Dato : 05-12-04 22:02

jeg har lagt et billede op Binaer.motor hvem kan beskrive de 3 ledninger +
de 2 der kommer fra svinghjulet

--
Per Emborg
x112kvik4u(a)dotcomprik.dk

Fra : Bjørn S

Dato : 06-12-04 20:23

"Per Emborg" <x112kvik4u(a)dotcomprik.dk> skrev i en meddelelse
> jeg har lagt et billede op Binaer.motor hvem kan beskrive de 3 ledninger +
> de 2 der kommer fra svinghjulet

Har ingen ide om 125 Pegaso deler tændingsanlæg, men jeg fandt lidt
beskrivelse at det tændingsanlægget her, samt nogle link i tråden ;
http://www.bikechatforums.com/viewtopic.php?p=216513

--
/Bjørn

Fra : Bjørn S

Dato : 07-12-04 15:07

Per Emborg wrote:

> Der er 3 sikringer under tanken og de fejler intet er der flere ?

> Jeg kan ikke få svinghjulet af og se hvad der gemmer sig derunder , og det
> er ikke omskrevet i service manuellen

http://www.serviceaprilia.com/public/lum/index.asp
Her kan du downloade manual med el-diagram, endda på dansk, så burde du
kunne komme et godt stykke længere.

--
/Bjørn