KN luftfilter = Brændstof besparelse?
Fra : Colzen

Dato : 04-12-04 10:03

Hejsa.

I følge www.bilting.dk og personalet i butikken giver et KN luftfilter en
brændstof besparelse på op til 10%.
Har dette sin rigtighed? For så kan man jo hurtigt tjene de 650 kr ind som
sådan en fætter koster.

Hvis det er bilen det kommer an på om det virker, må jeg jo hellere fortælle
at jeg har en Toyota Corolla 1.6i fra 1995

Mvh
Colzen

Fra : Thomas Korsgaard

Dato : 04-12-04 10:12

> Har dette sin rigtighed? For så kan man jo hurtigt tjene de 650 kr ind som
> sådan en fætter koster.

Det passer helt sikkert ikke :)

I hvert fald ikke min erfaring, lyder som rigtig salgsgas :)

--
Med Venlig Hilsen
Thomas Korsgaard

Fra : Mr. Hansen

Dato : 04-12-04 11:18

Thomas Korsgaard tastede følgende

> Det passer helt sikkert ikke :)
>
> I hvert fald ikke min erfaring, lyder som rigtig salgsgas :)

De 2 linjer lader vi lige stå lidt

Fra : Brizz

Dato : 04-12-04 10:18

> [...]
> brændstof besparelse på op til 10%.
> Har dette sin rigtighed? For så kan man jo hurtigt tjene de 650 kr ind som

Det der er med KN filtre er at på nogen biler giver det både lidt mere
effekt (under 10 hk) og nogen gange kan den også give en minimal bbrændstofs
besparelse. 10% tvivler jeg dog på.
Hvis du skal købe et KN filter så køb det for lyden. For det lyder da ret
godt. Men hvis du køber det for at køre længere på literen og få flere hk.
så lad være.

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk

Fra : Thomas

Dato : 04-12-04 10:27

"Colzen" <colzen@colzenKOEN.dk> wrote in message
> [...]
> fortælle
> at jeg har en Toyota Corolla 1.6i fra 1995

Køb hellere et nyt almindelig papirfilter lidt oftere. Det giver bedre
luftgennemstrømning=bedre forbrænding=bedre brændstoføkonomi

Iøvrigt findes den allerbedste brændsstofbesparelse som bekendt for enden af
højre ben

Fra : Martin Bak

Dato : 04-12-04 10:28

> "Colzen" <colzen@colzenKOEN.dk> wrote in message

Citat fra (Jacob) Madsen, dk.teknik.bil: vedr. samme sp.

Det hjælper på økonomien - både hos producent og forhandler.

--
Martin
http://www.martinbak.dk/ - ny julesang

Fra : Brizz

Dato : 04-12-04 10:57

> Køb hellere et nyt almindelig papirfilter lidt oftere. Det giver bedre
> luftgennemstrømning=bedre forbrænding=bedre brændstoføkonomi

Se der er vi så absolut ikke enige. En af idé'erne med KN ihvertfald et
åbent filter er at der er meget større gennemstrømning i dette filter. Min
overbevisning er at der også er det i indsatsfiltrene. Dog skal et KN filter
renses og "smøres" i olie så her er der også en merudgift som ret hurtigt
vil æde en brændstofs besparelse.

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 04-12-04 12:05

On Sat, 04 Dec 2004 10:57:09 +0100, Brizz wrote:

> [...]
> renses og "smøres" i olie så her er der også en merudgift som ret hurtigt

Muligvis sammenlignet med et snasket papirluftfilter, hvilket sikkert
også er derfor der er nogle personer der oplever en forbedring. Jeg
oplever også en forbedring i min motors ydelse hvis jeg glemmer at skifte
mit luftfilter ofte nok, for så er netop problemet at den har sværere
ved at "trække" vejret og derfor bruger mere benzin.

Taget i betragtning af at et friskt luftfilter koster omkring en 50'er til
min bil, så vil jeg hellere skifte en gang hver 6 måned end betale en
milliard (give and take) for et KN.

et andet "problem" som jeg ser det er, at hvis man nu får sådan et KN i
bilen, og godt kan lide den fede lyd, mon så ikke man er mere tilbøjelig
til at få lyden frem (dvs. køre den ud i gearene) og dermed vil
benzinforbruget nok stige fordi man køre mere rådent

Thomas

Fra : Søren Christensen

Dato : 04-12-04 12:18

"Thomas Rasmussen" <thomas@p7.dk.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> til at få lyden frem (dvs. køre den ud i gearene) og dermed vil
> benzinforbruget nok stige fordi man køre mere rådent

Tvivler desuden på at de KN filter fanger de samme småterier som et
papirsfilter gør.
Det fanger nok mest cykler og barnevogne....

Venligst

Fra : Ukendt

Dato : 04-12-04 19:43

"Colzen" <colzen@colzenKOEN.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> brændstof besparelse på op til 10%.
> Har dette sin rigtighed? For så kan man jo hurtigt tjene de 650 kr ind som

Jammen så få dem til at komme med en SKRIFTLIG garanti.........så skal du
bare høre bortforklaringer

--
Tom

Fra : Juul

Dato : 04-12-04 21:24

> [...]
fortælle
> at jeg har en Toyota Corolla 1.6i fra 1995

Her i julemåneden er det jo også tradition for at tro på julemanden
--
Juul