Benzinøkonomi Prag retur
Fra : phk

Dato : 04-12-04 09:36

Vi kørte 2 personer til Prag i chippet 110HK Golf. Bilen var især på vejen
hjem fyldt op med (billige) indkøb

Der blev kørt 110 på danske og tyske motorveje og 100 på tjekkiske. Ved
passet til Tjekkiet, hvor vi kom op i 850 meters højde var der masser af sne
med tilhørende bilkøer på hovedvejene (hvor hastigheden blev forsøgt holdt
på 80). Men da sneen dukkede op kørte vi i bjergene for at forsøge at undgå
dette. Dårlig ide - sommerdækkene havde slet ikke greb, mangen en bakketop
blev forceret med højeste hastighed - 30 km/t eller mindre

Hjemturen forløb problemløs.

Hvor meget kørte jeg på literen i snit?

--
Per, Esbjerg
Hastighedsangivelserne er ægte GPS-visning

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 04-12-04 09:45

phk telepaterede følgende til sin PC:
> Vi kørte 2 personer til Prag i chippet 110HK Golf. Bilen var især på
> vejen hjem fyldt op med (billige) indkøb

> Hvor meget kørte jeg på literen i snit?

Benz/diesel?

Sikkert diesel, når den er chippet..
18,9 km/L?

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : phk

Dato : 04-12-04 10:08

meddelelse news:41b17903$0$66402$14726298@news.sunsite.dk...
> phk telepaterede følgende til sin PC:

> Benz/diesel?

Diesel - selvfølgelig!

:)

BTW - dit gæt er for lavt :)

--
Per, Esbjerg

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 04-12-04 15:05

phk telepaterede følgende til sin PC:
> BTW - dit gæt er for lavt :)

23, 563 km/l.

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : bj

Dato : 04-12-04 12:54

> [...]
> at undgå dette. Dårlig ide - sommerdækkene havde slet ikke greb, mangen en
> bakketop blev forceret med højeste hastighed - 30 km/t eller mindre

20,3km/liter i snit..

bj

Fra : phk

Dato : 04-12-04 15:35

"bj" <b_hoejgaard@mail.dk> skrev i en meddelelse

> "phk" <phk_stopspam@esenet.dk> skrev i en meddelelse

> 20,3km/liter i snit..

20,1 km/literen i snit.

--
Per, Esbjerg

Fra : Frank Leegaard

Dato : 04-12-04 21:04

1000000 milliarder km pr liter

For du brugte velsagtens ikke en dråbe !

ØØØhhh .. Er det ikke dybt misvisende at spørge til benzinøkonomisen når du
kørte en diesel.
Ville et mere retvisende spsm ikke være brændstoføkonomi??

/FL

Fra : phk

Dato : 04-12-04 22:28

"Frank Leegaard" <frank@FJERNESsuperbruger.dk> skrev i en meddelelse

> ØØØhhh .. Er det ikke dybt misvisende at spørge til benzinøkonomisen når
> du kørte en diesel.
> Ville et mere retvisende spsm ikke være brændstoføkonomi??

Selvfølgelig. Det blev da også rettet 11 timer før du nåede til tastaturet
;)

--
Per, Esbjerg

Fra : Frank Leegaard

Dato : 05-12-04 00:31

Hvorfor står det så stadig oppe i subjectlinjen?

/FL

Fra : phk

Dato : 05-12-04 11:03

"Frank Leegaard" <frank@FJERNESsuperbruger.dk> skrev i en meddelelse

> Hvorfor står det så stadig oppe i subjectlinjen?

Fordi nogle readere laver en ny tråd hvis der står noget nyt i subj. ;)

--
Per, Esbjerg