I er sikkert ligeglade, men...
Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 02-12-04 23:40

....på lørdag, når jeg kører til Finland igen, så bliver det i en
splitterny DAF XF 430, med stort set alt i udstyr.

Det er s'gu længe siden at jeg ligefrem har glædet mig til at gå på
arbejde.

I morgen skal jeg ud og flytte ind i vidunderet, og samtidigt skal den
gennemfotograferes, hvis ellers det bare er nogenlunde ordentligt
vejr.

Billeder kan leveres i dk.binaer.motor hvis der er interesse.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 03-12-04 00:02

> ...på lørdag, når jeg kører til Finland igen, så bliver det i en
> splitterny DAF XF 430, med stort set alt i udstyr.

Tillykke - det bliver da rigtig, rigtig fedt at skulle tilbringe så mange
timer en ny lækker bil.

Det er nok næsten svært for os andre, der som regel kun sidder maks 3 timer
af gangen i vores bil at forestille os.

God tur derop - jeg ender nok først deroppe igen i begyndelsen af
februar....i Jokkmokk..

Det er rigtig dejlig koldt til den tid..

/Jan W Nielsen

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 03-12-04 00:27

On Fri, 3 Dec 2004 00:01:50 +0100, "Jan W Nielsen"
<intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote:

>Tillykke - det bliver da rigtig, rigtig fedt at skulle tilbringe så mange
>timer en ny lækker bil.

>--

Mange tak. Ja, det bliver rigtigt lækkert at få en ny dyt. Nu må vi jo
lige se hvordan det står til med begrænseren.

Der har jo efterhånden været så meget støj omkring den sag, så
fabrikkerne er blevet lidt mere forsigtige med justeringen.

Satana perkele. (Et udemærket finsk udtryk) *LOL*

>--

>Det er nok næsten svært for os andre, der som regel kun sidder maks 3 timer
>af gangen i vores bil at forestille os.

>--

Nej, det er ikke rigtigt sammenligneligt, men der bliver nu om dage
sørget rimeligt godt for os landevejsriddere.

>--

>God tur derop - jeg ender nok først deroppe igen i begyndelsen af
>februar....i Jokkmokk..
>

>Det er rigtig dejlig koldt til den tid..

>--

Det er jo en god ting, at det er koldt. Så sner det sjældent.

Hvad i hede hule helv... skal du til Jokkmokk efter? *LOL*

Er det noget underligt markedstam-tam ligesom sidste vinter?

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 03-12-04 00:46

> Hvad i hede hule helv... skal du til Jokkmokk efter? *LOL*

Det er så rigtig dejlig koldt..

> Er det noget underligt markedstam-tam ligesom sidste vinter?

Ja, det bliver nok den aktuelle anledning, og så kører vi formentlig nogle
flere derop denne gang. Mellem 4 og 8 mand.

For mig handler det mere om de naturoplevelser, som det giver. Det er bare
så lækkert deroppe i sneen og i det store landskab.

Vi taler om at leje snescootere længere tid denne gang og køre ad helvede
til en dag eller to - ud i naturen..

For mig kunne det være fedt at prøve at rive en fisk op af et hul i isen for
dernæst at tilberede den over mit feltkøkken.. He-he... Og så en kop
skoldhed thé, der er lavet af smeltet polar-sne.. Men det lavede jeg nu også
sidste år.

Måske skal Vectra´en derop - men det klarer den nok fint.

Jeg er naturligvis ved at samle tøj sammen, så jeg er endnu varmere klædt
end sidste vinter.

Denne gang vil jeg være rustet til minus 50 grader.. ha-ha..

/Jan W Nielsen

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 03-12-04 08:56

> Satana perkele. (Et udemærket finsk udtryk) *LOL*

Ikke for at være flueknepper, Folmer - men der altså hele 4 a'er i - altså
saatana !
- du kunne jo også prøve med "voi sianperse!", når du drikker kaffe
deroppe

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Ukendt

Dato : 03-12-04 16:01

> Tillykke - det bliver da rigtig, rigtig fedt at skulle tilbringe så mange
> timer en ny lækker bil.

Bil og bil, det er jo en lastbil (stor skrummel)

--
Tom

Fra : Mikael L

Dato : 03-12-04 00:14

> ...på lørdag, når jeg kører til Finland igen, så bliver det i en
> splitterny DAF XF 430, med stort set alt i udstyr.

Hvad dækker udtrykket alt i udstyr i sådan en fætter?

Mikael

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 03-12-04 00:55

On Fri, 3 Dec 2004 00:13:48 +0100, "Mikael L"
<m_larsenSKAL@IKKEMEDsol.dk> wrote:

>Hvad dækker udtrykket alt i udstyr i sådan en fætter?

>--

Tja, hvad dækker det?

16-trins gearkasse.
Fuld luftaffjedring.
Multijusterbart førersæde med luftaffjedring.
Walkie-talkie.
Tempostat
Stereo i begge sider af hytten.
Kaffemaskine.
Køleskab (uden at skulle ud i kulden)
2 senge.
Vækkeur.
Oliestandskontrol inde fra hytten
Elektrisk tagluge med anti-trækgardin
El-vinduer
Luftkobling
Multijusterbart rat
Tripcomputer
Turbometer
Osv.

Der mangler ikke så meget, for at gøre hverdagen komfortabel ude på de
lange Europa-veje.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Mikael L

Dato : 03-12-04 01:47

> [...]
>
> 16-trins gearkasse.
> Fuld luftaffjedring.
> Multijusterbart førersæde med luftaffjedring.

Hvad med navigation, tv, video/dvd, multi cdafspiller.

Et andet spørgsmål Hvor stor brændstoftank sidder der på sådan en? Og hvad
er rækkevidden?

Mikael

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 03-12-04 10:18

On Fri, 03 Dec 2004 01:47:14 +0100, Mikael L wrote:

> Hvad med navigation, tv, video/dvd, multi cdafspiller.
>
> Et andet spørgsmål Hvor stor brændstoftank sidder der på sådan en? Og
> hvad er rækkevidden?

Ej at forglemme... hvad koster sådan en svend på danske private plader?

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 03-12-04 10:57

On Fri, 03 Dec 2004 10:17:39 +0100, "Martin Johansen [6000]"
<visit_tuxx.dk@for.contactinfo> wrote:

>Ej at forglemme... hvad koster sådan en svend på danske private plader?

>--

Det er ikke særligt relevant længere.

Langt de fleste lastbiler nu om dage er leasede.

Sådan en DAF XF 95 koster ca. 10.000 kr. pr. måned i leasing. Det
varierer lidt afhængigt af udstyr og lakering, men det er ca. prisen i
dag.

Det er faktisk grunden til at mange lastbiler i dag leveres i en
fabriksfarve, og stafferingerne klistres på. Så er det nemmere at gøre
bilen neutral igen, når leasingkontrakten ophører.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 03-12-04 11:13

On Fri, 03 Dec 2004 10:57:24 +0100, Folmer Rasmussen wrote:

> Det er ikke særligt relevant længere.
>
> Langt de fleste lastbiler nu om dage er leasede.

Okay.

> Sådan en DAF XF 95 koster ca. 10.000 kr. pr. måned i leasing. Det
> varierer lidt afhængigt af udstyr og lakering, men det er ca. prisen i
> dag.

Hvad er kontantrprisen?

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 03-12-04 11:20

On Fri, 03 Dec 2004 11:13:02 +0100, "Martin Johansen [6000]"
<visit_tuxx.dk@for.contactinfo> wrote:

>Okay.

>Hvad er kontantrprisen?

>--

En lille million, vil jeg tro.

Det afhænger også af motorstørrelsen.

DAF leveres med hhv. 380/430/480 og 530 hk.

Vores biler er 430 hk. udgaven.

Selve førerhusene er stort set ens.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 03-12-04 11:52

On Fri, 03 Dec 2004 11:20:08 +0100, Folmer Rasmussen wrote:

> En lille million, vil jeg tro.

Ugh

> Det afhænger også af motorstørrelsen.
>
> DAF leveres med hhv. 380/430/480 og 530 hk.
>
> Vores biler er 430 hk. udgaven.
>
> Selve førerhusene er stort set ens.

Det er vel som rygtet siger - de kan rykke fra de fleste personbiler hvis
der ikke er hænger bag?

Nice truck

Fra : Torben E

Dato : 03-12-04 16:02

"Martin Johansen [6000]" <visit_tuxx.dk@for.contactinfo> skrev i en
meddelelse news:pan.2004.12.03.10.51.34.587618@for.contactinfo...

> Det er vel som rygtet siger - de kan rykke fra de fleste personbiler hvis
> der ikke er hænger bag?
>
> Nice truck

Nope, de kan ikke køre fra ret meget, prøv at regne på
vægt / effekt forholdet, det er ca som en fiat 127

Torben E

Fra : Henrik G Nielsen

Dato : 03-12-04 16:56

"Torben E" <topcon@FJERNDETTEmail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Nope, de kan ikke køre fra ret meget, prøv at regne på
> vægt / effekt forholdet, det er ca som en fiat 127

Fra 0 til 85 skal du være kvik for at være med en tom trækker

MVH
Henrik

Fra : Torben E

Dato : 03-12-04 17:19

"Henrik G Nielsen" <hlt2FJERN@huskes.dk> skrev i en meddelelse

> Fra 0 til 85 skal du være kvik for at være med en tom trækker
>
> MVH
> Henrik

Skal vi prøve, jeg stiller gerne op med en audi 80 1.8

Torben E
Horsens

Fra : Henrik G Nielsen

Dato : 03-12-04 17:55

> [...]
>
> Torben E
> Horsens
>

>Ja nu kører jeg ikke mere men jeg har da sat et par brianer på plads ,-)

Henrik

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 03-12-04 20:19

Vrøvl - jeg har også prøvet - det er INTET problem, og jeg nakker gerne selv
en 560 hestes trækker i en Yaris 1,0.

Det er dybt til grin at påstå - men ok - de ér hurtige i eet gear fra for
eksempel 30 - 60 km/t.

/Jan W Nielsen

Fra : Henrik B.

Dato : 04-12-04 01:21

> Vrøvl - jeg har også prøvet - det er INTET problem, og jeg nakker gerne
> selv
> en 560 hestes trækker i en Yaris 1,0.

Det tror jeg ikke du skal regne med Jan.

> Det er dybt til grin at påstå - men ok - de ér hurtige i eet gear fra for
> eksempel 30 - 60 km/t.

Også i ét gear fra 0 - 60 km/t.

--
M.v.h.
---------------------------------

Fra : Torben E

Dato : 04-12-04 10:00

> Også i ét gear fra 0 - 60 km/t.

Det kan en almindelig bil også, ydermere står de heller ikke
ret godt fast, den Scania R vi prøvede lavede spin bare ved
gasgivning.

Torben E

Fra : Henrik B.

Dato : 04-12-04 14:55

"Torben E" <topcon@FJERNDETTEmail.dk> skrev i en meddelelse

> Det kan en almindelig bil også, ydermere står de heller ikke
> ret godt fast, den Scania R vi prøvede lavede spin bare ved
> gasgivning.

Hvad lavede TCS'en?

--
M.v.h.
---------------------------------

Fra : Torben E

Dato : 04-12-04 21:04

> Hvad lavede TCS'en?

Ingenting, den var slået fra ellers kan den jo ikke
trække sorte streger

Torben E

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 04-12-04 20:52

> Det tror jeg ikke du skal regne med Jan.

Ok - jeg prøvede mod en 530 hk i min Vectra, og det er jo FULDSTÆNDIG til
grin at tro, at en lastvogn kan hamle op med en personbil fra 0-80 km/t.

Jeg skulle ikke engang trække den ud i gearene, og vi prøvede flere gange,
og manden i lastbilen ved bestemt, hvad han laver. Men ok - hvis man ikke
vidste, hvad det handlede om, ville man da blive eget forbavset overm, at
den lastbil skød så hurtigt fremad.

Det er så længe siden, at jeg har kørt en Taris 1,0, at jeg ikkke vil sætte
penge på det - men alliwl...

Fra 0 km/t er lastbilerne da ikke hurtige, synes jeg.. De kaster baghjulene
mere ukontrolleret rundt end en personbil - eller går i antispin, eller hvad
de nu har..

I Yaris ville jeg bare hamre den op på 6.000 o/min og ofre en halv kobling
på igangsætningen... Så har jeg allerede vundret MINDST 10 meter, som jeg
ikke tror, trækkeren tager igen... Men ok - det ER længe siden, jeg har kørt
1,0...

/Jan W Nielsen

Fra : Henrik B.

Dato : 03-12-04 16:59

"Torben E" <topcon@FJERNDETTEmail.dk> skrev i en meddelelse

> Nope, de kan ikke køre fra ret meget, prøv at regne på
> vægt / effekt forholdet, det er ca som en fiat 127

*LOL* Prøv en Scania 164 - 580 trækker, uden sættevogn. Så er der et par
familiebiler der skal til at rykke i gearstangen...

Det er ikke Hk'erne der i den sammenhæng betyder noget. Det kan godt være at
trækkeren alene vejer 10 ton. Men momentet er også 20 gange større end i en
personbil.

--
M.v.h.
---------------------------------

Fra : Torben E

Dato : 03-12-04 17:18

> [...]
> at trækkeren alene vejer 10 ton. Men momentet er også 20 gange større end

Det eneste der betyder noget er hk ! at momentet er stort viser
bare at hk bliver lavet ved et lavt rpm.

En 164, sådan en kørte min kammy med lancia´en i , jeg
garantere dig min fars audi 80 1.8 kunne køre fra den.

Ydermere har de en langsom gkasse,man kan godt mærke
slægtskabet med saab

Torben E

Fra : Henrik B.

Dato : 03-12-04 17:31

"Torben E" <topcon@FJERNDETTEmail.dk> skrev i en meddelelse

> En 164, sådan en kørte min kammy med lancia´en i , jeg
> garantere dig min fars audi 80 1.8 kunne køre fra den.

Der skal stadig gåes til den. Det er også et spørgsmål om at kende gearene.
F.eks. starte i 7. og så file en smule, og derfra i 10. Så kører du 85 km/t.

> Ydermere har de en langsom gkasse,man kan godt mærke
> slægtskabet med saab

Den har været med OptiCruise gear så. Det er stadig et spørgsmål om at kende
gearene.

--
M.v.h.
---------------------------------

Fra : Torben E

Dato : 03-12-04 18:37

> Der skal stadig gåes til den. Det er også et spørgsmål om at kende
> gearene. F.eks. starte i 7. og så file en smule, og derfra i 10. Så kører
> du 85 km/t.

Jow, jeg tror nu nok han gør det rigtigt, han laver ikke andet end at køre

> Den har været med OptiCruise gear så. Det er stadig et spørgsmål om at
> kende gearene.

Det var med almindeligt skift.

Opti cruise, er det aut ? isåfald var vi ude at prøvekøre sådan en
fætter, R etellerandet ,det føltes helt katastrofalt (fartmæssigt)

Torben E

Fra : Henrik B.

Dato : 04-12-04 01:20

> Jow, jeg tror nu nok han gør det rigtigt, han laver ikke andet end at køre

Det siger ikke så meget. Se bare, hvor mange der kører personbil til
dagligt, og stadig ikke aner en skid om, hvad de foretager sig.

> Det var med almindeligt skift.
>
> Opti cruise, er det aut ? isåfald var vi ude at prøvekøre sådan en
> fætter, R etellerandet ,det føltes helt katastrofalt (fartmæssigt)

Jep, manuel gearkasse med automatisk skift. Fungerer ganske godt. Men er man
ikke vandt til at køre med det, kan det virke meget sløvt.

--
M.v.h.
---------------------------------

Fra : Torben E

Dato : 04-12-04 10:02

> Det siger ikke så meget. Se bare, hvor mange der kører personbil til
> dagligt, og stadig ikke aner en skid om, hvad de foretager sig.

Jeg _ved_ han gør det rigtigt

Torben E

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 03-12-04 10:50

On Fri, 3 Dec 2004 01:47:14 +0100, "Mikael L"
<m_larsenSKAL@IKKEMEDsol.dk> wrote:

KLIP

>Hvad med navigation, tv, video/dvd, multi cdafspiller.

>--

Det er der mange der har, men mit firma har skønnet, at en spille med
enkelt-cd er nok til os.

Navi har vi ikke brug for, da vi kun kører til vore egne centre, og TV
har vi på centrene. Det må du jo alligevel ikke kigge på mens du
kører.

>--

>Et andet spørgsmål Hvor stor brændstoftank sidder der på sådan en? Og hvad
>er rækkevidden?

>--

Det er meget individuelt. Tanke til lastbiler kan være mærkets
originaltanke, men kan også være skræddersyede.

Det afhænger i høj grad af, hvad der også skal være plads til på
chassisrammen.

For vores vedkommende har vi én tank på hver side, som tilsammen
rummer lidt over 800 liter.

Ang. rækkevidden er det meget afhængigt af om jeg kører 25 meter eller
alm. 18 meter. 3.3 km/l ved 25 meter og 3.7 km/l ved 18 meter.
Derudover koster det grunker at køre i modvind.

Som du kan se, er det ikke til at sige præcist hvad en lastbil
egentlig er. Det beror på den enkelte vognmands behov. Der findes
ufattelige mængder af forskellige opbygninger, ligesom førerhusene kan
indrettes individuelt, alt efter hvad vognmanden synes der skal ofres
på sagen.

Jeg håber du blev lidt klogere.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Mikael L

Dato : 03-12-04 13:11

> [...]
> ufattelige mængder af forskellige opbygninger, ligesom førerhusene kan
> indrettes individuelt, alt efter hvad vognmanden synes der skal ofres

Det er jeg. Tak

Mikael

Fra : Propellen

Dato : 04-12-04 00:28

On Fri, 03 Dec 2004 10:49:31 +0100, Folmer Rasmussen
<folmer@rasmussen.mail.dk> wrote:

>Ang. rækkevidden er det meget afhængigt af om jeg kører 25 meter eller
>alm. 18 meter. 3.3 km/l ved 25 meter og 3.7 km/l ved 18 meter.
>Derudover koster det grunker at køre i modvind.

huh? Er det 25,25 meter? Altså trækker, trailer, dolly, trailer?
Eller forvogn og laaaaaaaaaang hænger?

Okay økonomi ellers....

Bare synd der ikke står VOLVO på den...

--
/Prop

Propellen(snabela)SoftHome(punktum)Net

Fra : Henrik B.

Dato : 04-12-04 01:21

"Propellen" <not@Valid.Invalid> skrev i en meddelelse

> Bare synd der ikke står VOLVO på den...

Nope, Scania...

--
M.v.h.
---------------------------------

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 04-12-04 14:03

> "Propellen" <not@Valid.Invalid> skrev i en meddelelse

> Nope, Scania...

og så var den religionskrig startet

--
mvh Uffe

Fra : Martin Bak

Dato : 03-12-04 00:16

> ...på lørdag, når jeg kører til Finland igen, så bliver det i en
> splitterny DAF XF 430, med stort set alt i udstyr.

Så´en en???

http://www.truckweb.be/specials/speltincx/index.php

waauuw. God tur.

Martin

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 03-12-04 00:41

On Fri, 3 Dec 2004 00:16:00 +0100, "Martin Bak"
<m_bak@vip.stjert.cybercity.dk> wrote:

>Så´en en???
>http://www.truckweb.be/specials/speltincx/index.php

>--

Narh... knap så fin.

Den du linker til er der godt nok gjort meget stads ud af. Det får man
sjældent lov til hos de store flådeejere. Det koster for mange pæng'.

>--
>waauuw. God tur.

>--

Jow tak. Det bliver det, det kan du regne med.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Henrik B.

Dato : 03-12-04 00:20

> ...på lørdag, når jeg kører til Finland igen, så bliver det i en
> splitterny DAF XF 430, med stort set alt i udstyr.

Te'løkke.........og husk nu: "DAF ud, blaf hjem".

--
M.v.h.
---------------------------------

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 03-12-04 00:36

On Fri, 3 Dec 2004 00:19:55 +0100, "Henrik B."
<saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> wrote:

>Te'løkke.........og husk nu: "DAF ud, blaf hjem".

>--

Dig gider jeg s'gu ikk' å høre på.

Du er bare misundelig, fordi din truck ikke siger sit eget navn, når
den går tomgang. *LOL*

Sådan en Södertälje-vibrator kan ikk' imponere mig.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Henrik B.

Dato : 03-12-04 00:55

> Dig gider jeg s'gu ikk' å høre på.

*LOL*

> Du er bare misundelig, fordi din truck ikke siger sit eget navn, når
> den går tomgang. *LOL*
>
> Sådan en Södertälje-vibrator kan ikk' imponere mig.

Naaah, alt er vel bedre end en IVECO.......*spyt*....sagde jeg virkelig
dét...

--
M.v.h.
---------------------------------

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 03-12-04 01:06

On Fri, 3 Dec 2004 00:55:16 +0100, "Henrik B."
<saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> wrote:

>*LOL*

>Naaah, alt er vel bedre end en IVECO.......*spyt*....sagde jeg virkelig
>dét...

>--

Har du det skidt?

Der må da være noget der går dig på, siden du er kommet til at tænke
på den slags?

Jeg skal ikke her komme ind på, hvorledes folk med tvangstanker bliver
opbevaret i dagens Danmark, men jeg har hørt at alle væggene i de små
rum er polstret med blødt gummi. *LOL*

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Brizz

Dato : 03-12-04 22:58

> Naaah, alt er vel bedre end en IVECO.......*spyt*....sagde jeg virkelig
> dét...

Ja tænk der ikke var en stavekontrol eller et filter der rev det væk...Ive
ja så fik jeg ikke lov til mere.. Svensk så ved man hvad man har med at gøre

....ikke småting folk vil udsætte sig selv for fordi de ikke har råd til
Scania §

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk

Fra : Henrik B.

Dato : 04-12-04 01:22

"Brizz" <rendmig@iroven.dk> skrev i en meddelelse

> Ja tænk der ikke var en stavekontrol eller et filter der rev det væk...Ive
> ja så fik jeg ikke lov til mere.. Svensk så ved man hvad man har med at
> gøre

Gi' mig fire hjul og en æske Lego, og jeg skal bygge dig en Iveco...

> ...ikke småting folk vil udsætte sig selv for fordi de ikke har råd til
> Scania §

*LOL*

--
M.v.h.
---------------------------------

Fra : Steen Andersen

Dato : 03-12-04 11:56

> Du er bare misundelig, fordi din truck ikke siger sit eget navn, når
> den går tomgang. *LOL*

I tomgang måske, men hva så når den får noget gas? Prøv dette link
http://138.106.100.10/files/R164_128kbs.mp3

> Sådan en Södertälje-vibrator kan ikk' imponere mig.

Ka´godt være at den flyvende hollænder er landevejens ridder, men der er
ingen tvivl om hvem der landevejens konge!!
King of the road

-Steen

Fra : Ukendt

Dato : 03-12-04 15:25

"Steen Andersen" <duebjerg@removedettemail1.stofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:41b0463c$0$23080$ba624c82@nntp05.dk.telia.net...

> I tomgang måske, men hva så når den får noget gas? Prøv dette link
> http://138.106.100.10/files/R164_128kbs.mp3

Godt nok er jeg mest til totakts heavy-fuelere, men det der lyder sgu da
osse meget godt...

en diesel der ikke behøver centrifuge er nu en sølle diesel hvis I spør
mig...

Fra : Steen Andersen

Dato : 03-12-04 21:08

> Godt nok er jeg mest til totakts heavy-fuelere, men det der lyder sgu da
> osse meget godt...

He, ja det er jeg egentlig også. Så´n en 12K90´er kan da osse lave lyd! Jeg
er ikke i den branche mere - gør det mest i lidt hurtigere 4-taktere nu, men
en 2-takter ved 90 rpm det er nu en rigtig motor!

> en diesel der ikke behøver centrifuge er nu en sølle diesel hvis I spør
> mig...

Ja, og hvor brændstoffet skal være 140 grader før det kan forstøves!

-Steen

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 03-12-04 21:21

On Fri, 3 Dec 2004 21:07:48 +0100, "Steen Andersen"
<duebjerg@removedettemail1.stofanet.dk> wrote:

> [...]
>en 2-takter ved 90 rpm det er nu en rigtig motor!

>Ja, og hvor brændstoffet skal være 140 grader før det kan forstøves!

Een skulle tage meget fejl, hvis der ikke her tales om skibsmotorer?

Det der heavy-fuel, som er lige så tykt som sirup.

De maskiner forurener lige så meget som 100 lastbiler.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Steen Andersen

Dato : 03-12-04 22:13

> Een skulle tage meget fejl, hvis der ikke her tales om skibsmotorer?

Jep

> Det der heavy-fuel, som er lige så tykt som sirup.

Jep - derfor 140 grader indsprøjtningstemp.

> De maskiner forurener lige så meget som 100 lastbiler.

Din nye Daf har 430 hypper. 100 af dem giver 43000 hypper. Den før omtalte
12K90´er har i omegnen af 75000 hypper..... Kan du se hvor jeg vil hen? En
skibsmotor sviner som 57 lastbiler, 100 lastbiler sviner som..... ja 100
lastbiler

Du ville nok osse få lidt bøvl med din køre-hviletid hvis du skulle køre
6000 containere fra Hamborg til Singapore på 3 uger

Prøv at regne forureningen ud pr ton-kilometer. Her står skibene tem´lig
stærkt!

Nå, ikke mere vrøvl. Jeg synes lastbiler er fede - og jeg ku osse godt lide
mit job som skibsmaskinmester - selvom jeg er gået i land

Go tur til Finland
-Steen

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 03-12-04 22:27

On Fri, 3 Dec 2004 22:13:05 +0100, "Steen Andersen"
<duebjerg@removedettemail1.stofanet.dk> wrote:

>Du ville nok osse få lidt bøvl med din køre-hviletid hvis du skulle køre
>6000 containere fra Hamborg til Singapore på 3 uger

>--

Hvad skal jeg lave den 3. uge? *LOL*

>--

>Go tur til Finland

>--

Tak skal du ha'.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Brizz

Dato : 03-12-04 23:00

> Hvad skal jeg lave den 3. uge? *LOL*

Ja det var vist den begrænser du snakkede lidt om...blev den ved snakken
eller hvad?

Vi får skruet alle vores vogne ned til 80 km/t nu da der er nogen der kører
for stærkt

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk

Fra : Henrik B.

Dato : 04-12-04 01:23

> Ja det var vist den begrænser du snakkede lidt om...blev den ved snakken
> eller hvad?
>
> Vi får skruet alle vores vogne ned til 80 km/t nu da der er nogen der
> kører for stærkt

Baaahbababaaahhhbaaaa.........

--
M.v.h.
---------------------------------

Fra : Brizz

Dato : 04-12-04 10:08

> Baaahbababaaahhhbaaaa.........

Ja sød musik i dine øre hva
personligt har jeg ingen problemer med at begrænseren bliver sat til 80. De
eneste der bliver generet er dem der indhenter mig

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk

Fra : Henrik G Nielsen

Dato : 03-12-04 14:53

> [...]
> vejr.
>
> Billeder kan leveres i dk.binaer.motor hvis der er interesse.

Jamen tilykke med den nye bil Folmer nu får man jo lyst til at køre langt
igen .-)

MVH

Henrik