On Thu, 02 Dec 2004 21:03:24 +0100, SmaRTrxxv wrote:
> Hej NG
>
> Min gamle golf II, 1,6 fra '89 er blevet lidt (meget) underlig!!!
>
> Der er følgende galt..
>
> 1. ved koldstarter (helt kold, når den ikke har kørt i mere end 8 timer)
> så starter den fint, men dør med det samme igen, dog kan man dog holde
> den igang på gassen, efter ca. 1 min kører den så normalt...
>
> 2. Den er også begyndt at miste trækkraften når man kørt ca 20-30
> minutter med varieret hastighed, den gør det samme efter ca 45 min hvis
> man kører med konstant hastighed... først så mister den trækkraft, så
> bliver det gradvis værre og værre og tilsidst begynder den meget dårligt
> (ikke på alle cylindre) og tlisidst sætter den helt ud..
> Når man så har holdt med motoren slukket i 2-3 min kører den helt
> normalt i en tilsvarende periode... o.s.v. o.s.v..
>
> 3. Den er begyndt at bruge meget benzin den kører 9-10 km/l !
Som Peter skrev, så vil
1) kunne være din pulldowndåse på chokeren der er defekt. Problemet er
hvis den ikke virker korrekt, så får den får meget choker og dræbes
derfor effektivt. Prøv hvis du har mulighed for det, at hive luftfilter
af den og starte den, skynd dig ud til karb (der er med karburator ikke?)
og se på spjældet, hvis det er meget lukket, så prøv at åbne det med
fingrene, hvis den stiger i omdrejningerne (til normal tomgang) og får en
roligere tomgang, så er det enten din tomgang der ikke er justeret
korrekt, eller din pulldown dåse. Jeg har selv en defekt pulldown dåse,
men har ikke fået den skiftet, jeg har istedet justeret chokeren en smule
så den ikke kvæler motoren.
ang 2) så er det helt sikkert karburatoris, har det selv med min egen bil
(G2 1.6 fra 84 med aut.gear).
Ang 3) så ved jeg nu ikke om det er så meget endda, hvad kører du
normalt? Og hvad plejer du at køre om vinteren? Min egen G2'er kører
ikke 10km/l ved mit normale brug, nærmere mellem 8 og 9 (12km til og fra
arb. plus det løse) end ikke på motorvejen i dette kolde vejr vil den
køre over 11. (OK aut. sluger noget, men om sommeren kan jeg presse den
til 12-13 ved 100-130.
> BTW: laderegulatoren har også lige været stået af og kan muligvis og
> have ødelagt noget elektrisk eller??
Næh, medmindre det er med indsprøjtning eller lign. skummelt, så er der
skutte meget elektrisk i motorrummet
/thomas