brugtbilhandlere
Fra : Robert Andersen

Dato : 02-12-04 18:20

Har netop talt med en brugbil handler som vidst kom til at sætte en bil
for billigt til salg på nettet.
Han sagde at fordi at jeg havde ringet på bilen da den stod til en
billig pris (er netop sat op) kunne jeg få den til den billige pris, MEN
at der kom klargøringsgebyr på 3800 oveni leveringen.
Det har jeg godt nok ikke hørt før, er det normalt ?

Det skal siges at bilen inkl. klargøringsgebyret stadig er billig i
forhold til hvad der ellers er på markedet.

På forhånd tak.

/Robert

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 02-12-04 18:39

Robert Andersen telepaterede følgende til sin PC:
> [...]
> MEN at der kom klargøringsgebyr på 3800 oveni leveringen.
> Det har jeg godt nok ikke hørt før, er det normalt ?

Mener du et gebyr udover leveringsomkostningerne?

Så har jeg heller ikke hørt om det før...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Mogens

Dato : 02-12-04 19:23

"Robert Andersen" <rowand@fjerndetteget2net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> at der kom klargøringsgebyr på 3800 oveni leveringen.
> Det har jeg godt nok ikke hørt før, er det normalt ?

Så længe du ikke har noget på skrift, er alt jo muligt og legalt.
Stod der ikke noget om leveringsomkostninger i annoncen?

Fra : Robert Andersen

Dato : 02-12-04 20:07

"Mogens" <dkfritidbilSL@ETe-mail.dk> skrev i en meddelelse
> "Robert Andersen" <rowand@fjerndetteget2net.dk> skrev i en meddelelse

> Så længe du ikke har noget på skrift, er alt jo muligt og legalt.
> Stod der ikke noget om leveringsomkostninger i annoncen?

jo der stod leveringsomkostninger, men klargøringsgebyret var så vidt
jeg forstod noget ekstra pga. dele de havde skiftet (?)

Fra : Mogens

Dato : 02-12-04 20:10

> jo der stod leveringsomkostninger, men klargøringsgebyret var så vidt
> jeg forstod noget ekstra pga. dele de havde skiftet (?)

Jamen det er helt jo uacceptabelt, IMO (klargøringsgebyr)
Nuvel - du har jo ikke rigtig noge, at have det i.
Lidt take-it-or-leave-it-situationen...

Fra : Martin / Fårevejle

Dato : 02-12-04 20:23

Sig til dem at du gerne vil "klargøre" den selv.

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 02-12-04 21:02

> [...]

> kom klargøringsgebyr på 3800 oveni leveringen.
> Det har jeg godt nok ikke hørt før, er det normalt ?

Både og, han forsøger sikkert at platte dig for kr., det er hørt &set før i
den branche. Hvem siger den er for billig?, har du sammenlignet med tilsv. i
området, altså geografisk i nærheden, eller bilpriser.dk.?. 3800,- er et
latterligt lavt beløb at "komme" til at sætte den for lavt, hvis du er
dygtig, og han "sulten", kan du sikkert handle den længere ned. Start ud med
at få at vide nøjagtigt de penge skal gå til, mon ikke det er noget du selv
kan overkomme ;).