Ny bil
Fra : Towli

Dato : 30-11-04 16:01

Hey

Den klassiske: min kone og skal (langt om længe) ha' noget nyt at køre i.
Vi er begge vilde med den "wau" -effekt næsten alle nye Citroen'er har (jeg
ved ikke om i forstår hvad jeg mener) men jeg mener umiddelbart man får
meget mere for pengene i en Skoda Fabia Combi end ved f.eks. en Citroen
Picasso. De emner vi har kigget på er Hyundai Matrix, Suzuki Liana og
Citroen C4 +Picasso. Min kone forlanger at bagsæderne skal kunne lægges helt
ned. -Vi vil gerne ha lidt god plads til ferierne sydpå uden at det skal
koste en jetjager. Samtidig vægter vi selvf. god benzinøkonomi og sikkerhed
(og så er 'fede detaljer' som aircon., kopholdere og andre dimser selvf.
ikke a' vejen).
Har vi overset et oplagt emne og er i ikke enige i at Fabia Combi er noget
nær det mest ultimative man kan få for små 180000?

Tak for en kommentar

/T

Fra : Ukendt

Dato : 30-11-04 16:10

On Tue, 30 Nov 2004 16:00:45 +0100, "Towli" <towli@oldboyz.dk> wrote:

> [...]
>Har vi overset et oplagt emne og er i ikke enige i at Fabia Combi er noget
>nær det mest ultimative man kan få for små 180000?

Picasso rummer en hel del mere end en Fabia Combi, så hvis jeres behov
kan løses af Fabia'en er der jo ikke grund til at se på større biler.
Fabia'en er en fornuftig bil til prisen, ingen tvivl om det.
Alternativt kan du jo se på Peugeot 206 SW, selv om den tabte ret
klart til Fabia'en i en sammenlignende test. Citroen har ikke rigtig
noget der er direkte sammenlignelig med Fabia Combi. Hvis du har et
par kroner mere, kan du jo se på en Astra Classic - det er
formodentlig der du får allermest for pengene pt. Men det er en
udgående model, som har haft sine kvalitetsproblemer, men de er efter
sigende blevet løst.
--
Ivan Madsen,
Xsara Week-end HDI

Fra : anders majland

Dato : 01-12-04 19:11

> men jeg mener umiddelbart man får

Læser du tilbage i gruppen vil du se at her er fler skribenter (end mig) der
roser dens pris/kvalitet. Prøv også at se tråden "Hvis vi alle valgte biler
...."
http://groups.google.com/groups?as_q=fabia&safe=images&as_ugroup=dk.fritid.bil&lr=&num=100&hl=en

De bliver ikke 100%plane med i en fabiakombi

-Vi vil gerne ha lidt god plads til ferierne sydpå uden at det skal

For 2 eller 4 ?

Pladsen bag i en fabia kombi er ikke til store teenagebørn.

> Fabia'en er en fornuftig bil til prisen, ingen tvivl om det.
> Alternativt kan du jo se på Peugeot 206 SW, selv om den tabte ret
> klart til Fabia'en i en sammenlignende test.

Dens bagagerum er noget mindre og den er lidt dyrere. Det diskvaliserede vi
den på.

Men det nok ikke uden grund at skoda fabia har ligget meget højt på
salgslisterne siden introduktionen.
--
Anders DOT Majland AT jyde DOT dk
Skoda Fabia Kombi 1.2 2004