AVIS Lejebil
Fra : Mette R

Dato : 30-11-04 15:59

Ved I om man må tage en lejebil ud af landet som standard fra AVIS ? Eller
skal der en speciel tillægsforsiking til ? Jeg har lejet en bil for 3 mdr
fra AVIS - og ville lige høre her før jeg spørger dem

- Mette

Fra : Janne L

Dato : 30-11-04 16:24

"Mette R" <NOSPAMgillian@email.dk> skrev i en meddelelse
> Ved I om man må tage en lejebil ud af landet som standard fra AVIS ? Eller
> skal der en speciel tillægsforsiking til ? Jeg har lejet en bil for 3 mdr
> fra AVIS - og ville lige høre her før jeg spørger dem

Jeg har gjort det uden at spørge, mit gæt er dog at man skal have lov for at
måtte gøre det.

Fra : Th Frydensberg

Dato : 30-11-04 16:38

Mette R wrote:

> Ved I om man må tage en lejebil ud af landet som standard fra AVIS ? Eller

står det ikke i lejeaftalen ? med småt

/th

Fra : Lars Ehlers

Dato : 30-11-04 16:41

On Tue, 30 Nov 2004 15:58:58 +0100, "Mette R" <NOSPAMgillian@email.dk>
wrote:

>Ved I om man må tage en lejebil ud af landet som standard fra AVIS ? Eller
>skal der en speciel tillægsforsiking til ? Jeg har lejet en bil for 3 mdr
>fra AVIS - og ville lige høre her før jeg spørger dem

Som regel er det ikke noget problem, men du bør spørge først. Jeg
lejer bil i Tyskland mindst en gang om året, og der afhænger det af
biltypen, hvor du må køre den hen. F.eks. hvis du lejer en Opel kan du
stort set køre overalt i Europa (med undtagelse af et par af de gamle
østlande), men hvis du lejer en BMW 5 serie eller en anden sjov bil,
så er der flere restriktioner på (f.eks. til Italien). Det afhænger
også af selskabet (jeg har brugt Hertz og Sixt).

--
Lars Ehlers, San Francisco
http://www.ehlers.us/mustang

Fra : Elbarto

Dato : 30-11-04 17:21

> [...]
> skal der en speciel tillægsforsiking til ? Jeg har lejet en bil for 3 mdr
> fra AVIS - og ville lige høre her før jeg spørger dem

Når vi har lejet dyt (avis/hertz/PS-biludlejning)
Har vi kunnet køre til det lande i EU vi ville bare det ike var
krigs/katastrofeområdet + en masse andet .. men umiddelbart må man gerne ..
dog ved jeg ikke om der er forskel når det er længere tids leje .. Vi har
max lejet 1 uge af gangen

ELbarto
OZ3BTO

Fra : Mette R

Dato : 01-12-04 13:38

Alletiders - tak for jeres svar. Jeg ringer lige til dem og hører dem ad,
det er jo bare i EU jeg vil køre *griner*

- Mette :)