Tips ang Skoda octavia
Fra : Michael

Dato : 30-11-04 11:34

Hejsa gruppe

Jeg er blevet ret varm på en skoda octavia 1.6 Ambiente årg 2001.

Derfor vil jeg lige høre hvad skal man være opmærksom på ved sådan en bil ?
Rust ? slidtage ? dårlige konstruktioner ?
Hvad er godt/skidt ved denne bil ?

Hvornår blev den "faceliftede" version af octavia indført ? Så vidt jeg kan
se mig frem til via brugtbil-baser må det være omkring 2000/2001,
er der nogle der ved noget konkret om dette ?

På forhånd tak
Michael

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 30-11-04 11:37

Michael wrote:

> Hvad er godt/skidt ved denne bil ?

Det eneste jeg lige kan komme på (for resten af bilen er kanon) er den svage
motor.. bilen er sq en tand for tung til en lille 1.6 - både 75hk udgaven
og den faceliftede 101hk.

Hvis du kan leve med det og vide at det ikke kun er i spurt den er for tung
men til daglig også så burde det ikke være noget i vejen for den - bare den
er vedligeholdt og er blevet serviceret.

--
Martin L. Johansen
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : jones_net

Dato : 30-11-04 13:35

"Martin Johansen [6000]" <visit.my@website.at.tuxx.dk.for.contactinfo> wrote
in message news:41ac4d57$0$182$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> [...]
> den
> er vedligeholdt og er blevet serviceret.

Dejlig bil med masser af plads i bagerummet og hvis forsædepassagererne ikke
er over 190 cm, så er der også rigtig god plads på bagsædet.

Ang. HK, så er jeg helt enig med Martin Johansen [6000] i at 75 HK er for
lidt, men 101HK synes jeg er fint til daglig transport.

Efter min mening er det en god bil til relativt få penge, hvor man let får
en masse extra udstyr i forhold til prisen.

/J

Fra : Michael

Dato : 30-11-04 15:58

> Ang. HK, så er jeg helt enig med Martin Johansen [6000] i at 75 HK er for
> lidt, men 101HK synes jeg er fint til daglig transport.

Det bliver den med 101 HK.

> Efter min mening er det en god bil til relativt få penge, hvor man let får
> en masse extra udstyr i forhold til prisen.

Det lyder godt, for det var også sådan jeg opfattede bilen, men det kunne jo
være man tog fejl.

MVH
Michael

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 30-11-04 16:02

Michael wrote:

> Det bliver den med 101 HK.

> Det lyder godt, for det var også sådan jeg opfattede bilen, men det kunne
jo
> være man tog fejl.

Skal den ikke ha' en del omdrejninger før der sker noget?

/Jakob

Fra : Kent Glerup

Dato : 30-11-04 18:14

"Jakob Jeppesen" <for_news_only@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> for

> får

> jo
> >

> Skal den ikke ha' en del omdrejninger før der sker noget?

1,6 101HK motoren er en go' gammel 8V'er. Den trækker ret godt i bunden og
mellemområdet af en 1,6'er. Meget omgængelig motor som dog er lidt højlydt
ved høje omdrejninger.

MVH
Kent Glerup

Fra : Henrik B.

Dato : 30-11-04 23:20

"jones_net" <jones_netng@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Dejlig bil med masser af plads i bagerummet og hvis forsædepassagererne
> ikke er over 190 cm, så er der også rigtig god plads på bagsædet.

Jeg tror at du ikke tidligere har oplevet en bil med god kabineplads, når du
kan påstå at der er "rigtig god plads på bagsædet".

--
M.v.h.
---------------------------------

Fra : jones_net

Dato : 01-12-04 09:51

"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> wrote in message

> "jones_net" <jones_netng@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg tror at du ikke tidligere har oplevet en bil med god kabineplads, når
> du kan påstå at der er "rigtig god plads på bagsædet".

Uddybning:
Rigtig god bagsædeplads for mig er når mine 193 kan komme ind på bagsædet
uden at jeg skal have hjælp, og at jeg kan sidde der uden at kunne lugte
mine tæer fordi mine knæ er pakket op omkring mine ører...

Nej, det jeg mener er, at jeg sidder godt på bagsædet - mit hoved og min knæ
skraber ikke mod nogen steder, og jeg kan bevæge mig frem og tilbage mellem
skiftende siddestillinger.

Desuden skal man op i en anden prisklasse, hvis man skal have det, som du
hentyder til som rigtig god plads... Jeg kan i hvert fald ikke komme på
nogen mærker med 3-4 år på bagen, alt i el, aircon og priser på ca.
150.000,-

/J

Fra : Henrik B.

Dato : 01-12-04 11:54

> [...]
> uden at jeg skal have hjælp, og at jeg kan sidde der uden at kunne lugte
> mine tæer fordi mine knæ er pakket op omkring mine ører...

Sjovt at jeg med 190 cm. så oplever problemer.

> Nej, det jeg mener er, at jeg sidder godt på bagsædet - mit hoved og min
> knæ skraber ikke mod nogen steder, og jeg kan bevæge mig frem og tilbage
> mellem skiftende siddestillinger.

Se ovenfor.

> [...]
> hentyder til som rigtig god plads... Jeg kan i hvert fald ikke komme på
> nogen mærker med 3-4 år på bagen, alt i el, aircon og priser på ca.

Hvor får du en ny Octavia for 150.000,-? Men jeg kan hurtigt nævne en bil
til prisen, som tilbyder noget mere kabineplads: Peugeot 307.

--
M.v.h.
---------------------------------

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 01-12-04 15:20

Men jeg kan hurtigt nævne en bil
> til prisen, som tilbyder noget mere kabineplads: Peugeot 307.

Hmmm, og......

Fra : Henrik B.

Dato : 01-12-04 15:27

> Men jeg kan hurtigt nævne en bil
>>
> Hmmm, og......

Jones_net skriver at jeg ikke kan nævne en anden til prisen med mere plads -
det gør jeg så alligevel.

--
M.v.h.