Ford Mondeo 1.8i CLX 1995 spørgsmål
Fra : Nicolai M?ller

Dato : 29-11-04 12:33

Er der nogle "bemærkninger" til følgende bil?

Ford Mondeo 1.8i CLX 1995
Km. 151.000 (hvor mange cifre viser tælleren i Mondeo? 5 el. 6
Ud over ting som alu-fælge, c-lås og lignende, så står der følgende
angivet:
Aircondition defekt (er det standard? hvad er ca. pris for en
reperation?)
Fartpilot (er det standard?)

Pris: 40.000,-

Er dette en fair pris for en (velholdt) bil?

Desuden vil jeg høre om forskellen på CL og CLX:
er der tale om en brassiliansk rustbunke?
er der kun forrude + bagrude varmetråde i CLX, går disse let i
stykker?
er der problemer med rust bestemte steder på denne type bil? hvor?
hvilke ting skulle gerne være skiftet inden man køber (ophæng, lygter
der ikke virker, tandrem, andet??)

På forhånd tak!!

//Nicolai

Fra : Ukendt

Dato : 29-11-04 18:45

"Nicolai M?ller" <nicolaimoller@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> angivet:
> Aircondition defekt (er det standard? hvad er ca. pris for en

Fyldning ca. 1.000 Kr
Kondensator uoriginal ca. 1.300 Kr - original ca 2.500 Kr
Kompressor (ikke så sansynligt) brugt ca. 2.000 Kr

Så 4.000 Kr er da hurtigt væk til rep af AC. Det plejer at være
kondensatoren som er rustet op. Sket på mange andre biler også

> Fartpilot (er det standard?)

Næh

> Pris: 40.000,-
>
> Er dette en fair pris for en (velholdt) bil?

Tja det er det vel. Du har vel sammenlignet med andre i bilbasen?

> Desuden vil jeg høre om forskellen på CL og CLX:
> er der tale om en brassiliansk rustbunke?

Nej kun udstyr.
Alle mondeo'er er lavet i tyskland eller belgien

> er der kun forrude + bagrude varmetråde i CLX, går disse let i
> stykker?

Ja i forruden går de let i stykker.

> er der problemer med rust bestemte steder på denne type bil? hvor?
> hvilke ting skulle gerne være skiftet inden man køber (ophæng, lygter
> der ikke virker, tandrem, andet??)

Bagklap og skærmkanter kan ruste, men det er jo hurtigt selv at checke

--
Tom