Udvendig ruderens som fjerner trafikfilm?
Fra : Ukendt

Dato : 28-11-04 14:50

Jeg har et problem. Når det regner og jeg visker opstår der en slags dug
hinde i nogle sekunder efter at man har visket hvor man ser meget dårligt ud
af ruden.

Jeg kører ca. 200 km. om dagen og bilen vaskes i vaskehal en gang om ugen,
så selvfølgelig skal den blive beskidt!

Nogen som kan anbefale et godt produkt som nemt og hurtigt fjerner denne
trafikfilm så viskerbladene ikke laver denne dug hinde når man lige visker
en gang?

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 28-11-04 14:59

"THG" <-> skrev i en meddelelse
> [...]
> trafikfilm så viskerbladene ikke laver denne dug hinde når man lige visker

Det går væk, hvis du får ruden varmet mere op.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Ukendt

Dato : 28-11-04 15:05

> "THG" <-> skrev i en meddelelse
> ud

> Det går væk, hvis du får ruden varmet mere op.

Hmm... Nej... Jeg kører som sagt en del og har rimelig meget varme på (mere
end mange andre, da jeg næsten altid kører i korte ærmer...) så når jeg har
kørt måske ca. 10 km. er der altså rimelig varmt i kabinen og denne
udvendige dug film opstår stadig når man bruger viskerne!!

Fra : Anders Christensen

Dato : 28-11-04 15:13

THG wrote:
> [...]
> kørt måske ca. 10 km. er der altså rimelig varmt i kabinen og denne
> udvendige dug film opstår stadig når man bruger viskerne!!

Jeg mindes at have hørt om et trick med et overskåret æble og trafikfilm?
Syren i æblet skulle efter sigende fjerne trafikfilmen uden de store
problemer.
Jeg har ikke selv efterprøvet det.

--
Mvh Anders Christensen

Fra : Casper Bang

Dato : 28-11-04 15:34

> Jeg mindes at have hørt om et trick med et overskåret æble og trafikfilm?
> Syren i æblet skulle efter sigende fjerne trafikfilmen uden de store
> problemer.
> Jeg har ikke selv efterprøvet det.

Jeg har prøvet det, og det virker!
Tag et halvt æble, "vask" ruden i det, og skyl efter med for eksempel
sprinklervæske.
Dét burde virke.

Fra : Martin Bak

Dato : 28-11-04 15:48

"Casper Bang" <webmaster_fjerndette@fjerndette_secretsofwar.net> skrev i en
meddelelse news:41a9e1ed$0$89196$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

Det er vel ikke voks fra vaskehallen du har på ruden? I så fald kan du bede
om disse imprægnerede servietter til at tørre det af med efter vask.
Viskerbladene skal også aftørres.

Martin

Fra : Fly Christensen

Dato : 28-11-04 16:44

On Sun, 28 Nov 2004 14:50:05 +0100, "THG" <-> wrote:

>Nogen som kan anbefale et godt produkt som nemt og hurtigt fjerner denne
>trafikfilm så viskerbladene ikke laver denne dug hinde når man lige visker
>en gang?

Der er en tideligere tråd omkring sprinklervæsker. Sonax skulle være et
godt produkt.

Fly

--
In space nobody will hear your cream

Fra : Kim Kristensen

Dato : 28-11-04 17:23

"THG" <-> skrev i en meddelelse
> [...]
> trafikfilm så viskerbladene ikke laver denne dug hinde når man lige visker

Jeg har blandet CW1:100 i sprinklervæsken i mange år, det holder den film
væk. Metoden med æblet er fin nok til at fjerne filmen, men den kommer jo
hurtig igen med mindre man blander noget stads lignende det jeg nævner i
sprinklervæsken.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Thomas Landberg

Dato : 28-11-04 18:14

> [...]
> hurtig igen med mindre man blander noget stads lignende det jeg nævner i

Yes, tilslutter mig den med CW-midlet. Det virker. Det kan du få i Bilka og
alverdens steder. Det er sådan en høj smal flaske som har et måleglas i
toppen. Midlet er orange, flasken er gennemsigtig og stadset kan også hedde
"Censur" (ja, mærkeligt navn).

--

MVH

Thomas Landberg
www.bokstuning.dk
Spritny hjemmeside med en hidtil uhørt detaljeringsgrad

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 29-11-04 11:03

> [...]
> hurtig igen med mindre man blander noget stads lignende det jeg nævner i

Man kan endda få det med ferskenduft....

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 29-11-04 10:25

Kim Kristensen wrote:

> [...]
kommer jo
> hurtig igen med mindre man blander noget stads lignende det jeg

Det bruger vi osse - og man kan virkelig mærke forskel hvis man får
noget sprinklervæske uden CW1:100 på.

Men jeg synes nu stadig det er nødvendigt at bruge renseservietterne
efter en en gang i vaskehallen.

Ebbe

Fra : TGD

Dato : 29-11-04 21:05

"THG" <-> skrev i en meddelelse
> [...]

<KLIP>

> Nogen som kan anbefale et godt produkt som nemt og hurtigt fjerner denne
> trafikfilm så viskerbladene ikke laver denne dug hinde når man lige visker
> en gang?

Er der voks med i vaken? Det plejer at ligge sådan en hinde, det kan fjernes
med sprit og en klud.