/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
32-årige mand mistede herredømmet over sin~
Fra : Ricky


Dato : 27-11-04 13:46
 
 
Morten Fruergaard (27-11-2004)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 27-11-04 13:49

Ricky telepaterede følgende til sin PC:
> http://www.bt.dk/nyheder/artikel:aid=324370/

Han må sataneme have kørt stærkt...

Unge mænd mellem 30 og 35 år i BMW burde forbydes!
Og autoværn. Prøv at se, hvilke skader det har lavet på bilen.

--
Mvh. Morten Fruergaard
www.CF-OFFROAD.DK - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...
Nu også dæk til personvogne... www.cf-offroad.dk:4567/index.php/



Ukendt (27-11-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 27-11-04 14:47


"Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> skrev i en
meddelelse news:41a877ca$0$66398$14726298@news.sunsite.dk...
> Ricky telepaterede følgende til sin PC:
>> http://www.bt.dk/nyheder/artikel:aid=324370/
>
> Han må sataneme have kørt stærkt...
>
> Unge mænd mellem 30 og 35 år i BMW burde forbydes!
> Og autoværn. Prøv at se, hvilke skader det har lavet på bilen.

Tja det gør næppe forsikringen på bimmere billigere, når man også tænker på
for et par uger siden hvor det kostede 3 livet i en bimmer..

--
Tom



Jess Reinbach (27-11-2004)
Kommentar
Fra : Jess Reinbach


Dato : 27-11-04 15:49


"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse
news:41a88556$0$162$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> skrev i en
> meddelelse news:41a877ca$0$66398$14726298@news.sunsite.dk...
> > Ricky telepaterede følgende til sin PC:
> >> http://www.bt.dk/nyheder/artikel:aid=324370/
> >
> > Han må sataneme have kørt stærkt...
> >
> > Unge mænd mellem 30 og 35 år i BMW burde forbydes!
> > Og autoværn. Prøv at se, hvilke skader det har lavet på bilen.
>
> Tja det gør næppe forsikringen på bimmere billigere, når man også tænker

> for et par uger siden hvor det kostede 3 livet i en bimmer..

de kunne jo lade vær med lige nøjagtigt at bruge en Volvo 850 som stopklods.
det var jo nok gået anderledes
hvis de havde ramt en blødere front

mvh.

Jess
>
> --
> Tom
>
>



Mogens (27-11-2004)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 27-11-04 16:44

"Jess Reinbach" <FJERNreinbach@nyka.dk> skrev i en meddelelse
news:coa40t$3rq$1@news.net.uni-c.dk...

> > Tja det gør næppe forsikringen på bimmere billigere, når man også tænker
> > på for et par uger siden hvor det kostede 3 livet i en bimmer..

Du tænker på den middelaldrende forbryderkonge,
som kørte galt med høj fart i sin BMW 530i V8 ?

> de kunne jo lade vær med lige nøjagtigt at bruge en Volvo 850 som
stopklods.

Var det ikke sidelæns ind i en lastvogn?




Morten Brokjær Klost~ (28-11-2004)
Kommentar
Fra : Morten Brokjær Klost~


Dato : 28-11-04 09:35


"Mogens" <dkfritidbilSL@ETe-mail.dk> wrote in message
news:coa7bj$3d6$1@news.cybercity.dk...
> "Jess Reinbach" <FJERNreinbach@nyka.dk> skrev i en meddelelse
> news:coa40t$3rq$1@news.net.uni-c.dk...
>
>> > Tja det gør næppe forsikringen på bimmere billigere, når man også
>> > tænker
>> > på for et par uger siden hvor det kostede 3 livet i en bimmer..
>
> Du tænker på den middelaldrende forbryderkonge,
> som kørte galt med høj fart i sin BMW 530i V8 ?
>
>> de kunne jo lade vær med lige nøjagtigt at bruge en Volvo 850 som
> stopklods.
>
> Var det ikke sidelæns ind i en lastvogn?

Ikke hvis det var ham øst for malling, det var en 850'er.

Men hvor smart er det at køre uden sele, med extrem højt fart, i en baghjuls
trækker på en glat strækning med store vejtræer ½ meter fra vejen. Havde det
ikke været volven, havde træerne nok gjort det samme.

Br,
Morten



Per O. (28-11-2004)
Kommentar
Fra : Per O.


Dato : 28-11-04 13:57

>> Du tænker på den middelaldrende forbryderkonge,
>> som kørte galt med høj fart i sin BMW 530i V8 ?
>>
>>> de kunne jo lade vær med lige nøjagtigt at bruge en Volvo 850 som
>> stopklods.
>>
>> Var det ikke sidelæns ind i en lastvogn?
>
> Ikke hvis det var ham øst for malling, det var en 850'er.
>
> Men hvor smart er det at køre uden sele, med extrem højt fart, i en
> baghjuls trækker på en glat strækning med store vejtræer ½ meter fra
> vejen. Havde det ikke været volven, havde træerne nok gjort det samme.

Hans liv har jo ikke været præget af at han har brugt indersiden af hovedet
! Hvorfor skulle han så køre normalt ?? Det var da godt det var en solid bil
som 850'eren, så modparten ikke også skulle lide under idiotens kørsel. Ham
kan samfundet sikkert godt undvære, men det var da synd for de to
passagerer, men at de ikke tog sele på viser vel at de intelligensmæssigt
passede meget godt til føreren !

Per O.
www.skaldepande.dk



Jan W Nielsen (27-11-2004)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 27-11-04 16:42

> Unge mænd mellem 30 og 35 år i BMW burde forbydes!
> Og autoværn. Prøv at se, hvilke skader det har lavet på bilen.

Ja, det er en skam, idioten ikke døde ved uheldet. Nu ser vi ham formentlig
igen - kørende som en sindssyg som mange fra Århus Vest...i deres BMW´er. I
dette konkrete uheld så en række vidner bilen starte op med fuld hammer
omkring 500 meter derfra.

Man skal dælme se sig godt for, når man bevæger sig ud på vejene, der på den
ene eller anden måde fører den vej ud.

Det er ikke mere end et år siden, der sidst var en fyr, der døde midt i
Århus ved at køre ind i et hegn - dengang var det Frederiks Allé/De Mesas
Vej.

At køre SÅ hurtigt SÅ langt inde i en by med andre stadigvæk levende
mennesker skulle straffes med....ja...

/Jan W Nielsen





Babba-Papa (27-11-2004)
Kommentar
Fra : Babba-Papa


Dato : 27-11-04 16:44

Der var engang en bruger ved navn "Morten Fruergaard" <mit
fornavn @ mit efternavn . com> der skrev:

>Unge mænd mellem 30 og 35 år i BMW burde forbydes!
>Og autoværn. Prøv at se, hvilke skader det har lavet på bilen.

Men unge mænd ml. 18 og 29 år i BMW er okay ?

BMW er kun for voksne, dvs. 50+ år. (Så har jeg 18 år til at
spare sammen til en Bimmer)
- -
Babba-Papa

Jeg går ind for kvindekampen, så længe at den foregår i mudder,
og man kan satse penge på vinderen.

Casper Bang (27-11-2004)
Kommentar
Fra : Casper Bang


Dato : 27-11-04 16:50

> Men unge mænd ml. 18 og 29 år i BMW er okay ?
>
> BMW er kun for voksne, dvs. 50+ år. (Så har jeg 18 år til at
> spare sammen til en Bimmer)

Nu er det altså ikke alle unge i BMW'ere der kører rådent...
Ja, der er en del - men tror i ikke de ville køre på samme måde, hvis de
havde en fiat punto?
Jeg tror ikke det er BMW'en der er problemet - mere at de persontyper i det
hele taget får et kørekort.

MVH
Casper
- på 20, som futter fredeligt rundt i en 320i



Søren Blom (27-11-2004)
Kommentar
Fra : Søren Blom


Dato : 27-11-04 18:00

"Casper Bang" <webmaster_fjerndette@fjerndette_secretsofwar.net> skrev
>
> Nu er det altså ikke alle unge i BMW'ere der kører rådent...
> Ja, der er en del - men tror i ikke de ville køre på samme måde, hvis de
> havde en fiat punto?
> Jeg tror ikke det er BMW'en der er problemet - mere at de persontyper i
> det hele taget får et kørekort.
>

Nu vil jeg ikke blande mig en diskussionen om, hvor gammel og erfaren bilist
man skal være for at have en BMW, personligt syndes jeg at det er en "mand
med blød hat bil", men det er en anden snak
Men jeg kan da fortælle, at vi mødte den uheldsramte bilist på Ringaden få
minutter før han forulykkede på Ringgadebroen, han kørte vild og vandvittigt
noget før han holdte for rødt ved Søren Frichs vej, som er sidste lys før
man kommer over broen, for dem som ikke skulle kende byen. Nej vi så ikke
ulykken da vi skal ned af Søren Frichs vej.

--
VH

Søren Blom
soren@blom.dk
Mail med spam filter besvares ikke.



Holm (27-11-2004)
Kommentar
Fra : Holm


Dato : 27-11-04 23:35


"Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> skrev i en
meddelelse news:41a877ca$0$66398$14726298@news.sunsite.dk...
> Ricky telepaterede følgende til sin PC:
>> http://www.bt.dk/nyheder/artikel:aid=324370/
>
> Han må sataneme have kørt stærkt...
>
> Unge mænd mellem 30 og 35 år i BMW burde forbydes!
> Og autoværn. Prøv at se, hvilke skader det har lavet på bilen.
>

Av nu er jeg 32 og ejer hele to BMW'er så må jeg være ekstra farlig!! Det er
min fuldstændige overbevisning at hvis denne fyr havde kørt Ford/Alfa/Volvo
eller stort set hvilken som helst anden bil havde han da kørt på præcis
samme måde. Det eneste man kan sige at han nok ikke var sluppet så nemt hvis
det havde været andet en bmw'en (eller volvo'en)

/Holm



Mogens (28-11-2004)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 28-11-04 08:38

"Holm" <mop007@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:coavf7$pv9$1@news.cybercity.dk...

> Det eneste man kan sige at han nok ikke var sluppet så nemt hvis
> det havde været andet en bmw'en (eller volvo'en)

Du an er ikke, hvad du udtaler dig om!
Alfa kan på ingen måde vurderes på den måde på
tværs af modeller.

Min tidligere 164 QV 24V eller min senere Q4 er
et godt eksempel på Alfa-modeller, som har et kol-
lisionsikkert højt niveau.



Henrik B. (29-11-2004)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 29-11-04 10:43


"Mogens" <dkfritidbilSL@ETe-mail.dk> skrev i en meddelelse
news:cobv8o$1g7e$1@news.cybercity.dk...

>> Det eneste man kan sige at han nok ikke var sluppet så nemt hvis
>> det havde været andet en bmw'en (eller volvo'en)
>
> Du an er ikke, hvad du udtaler dig om!
> Alfa kan på ingen måde vurderes på den måde på
> tværs af modeller.
>
> Min tidligere 164 QV 24V eller min senere Q4 er
> et godt eksempel på Alfa-modeller, som har et kol-
> lisionsikkert højt niveau.

*ROFL* Hold nu op Mogens. Sammenlignet med den svenske søstermodel, kan
Alfa 164 ikke siges at have det på højt niveau. Alfa'en blev jo netop ikke
introduceret i USA, netop p.g.a. den ikke kunne opfylde de amerikanske
sikkerhedskrav.

--
M.v.h.
------------------------------
Det handler om at ha' TRYK!



Morten Brokjær Klost~ (28-11-2004)
Kommentar
Fra : Morten Brokjær Klost~


Dato : 28-11-04 09:31


"Holm" <mop007@hotmail.com> wrote in message
news:coavf7$pv9$1@news.cybercity.dk...
>
> Av nu er jeg 32 og ejer hele to BMW'er så må jeg være ekstra farlig!! Det
> er min fuldstændige overbevisning at hvis denne fyr havde kørt
> Ford/Alfa/Volvo eller stort set hvilken som helst anden bil havde han da
> kørt på præcis samme måde.

Gi dem en gammel golf diesel... (Med partikel filter)

> Det eneste man kan sige at han nok ikke var sluppet så nemt hvis det havde
> været andet en bmw'en (eller volvo'en)

Hmmm, jeg tror nu ikke at det ville betydet det store, bilen blev klippet
bag bagsæderne. Det er der ikke mange biler der kan lade være med. Måske en
Hummer.

Br,
Morten



Henrik B. (29-11-2004)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 29-11-04 10:40


"Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> skrev i en
meddelelse news:41a877ca$0$66398$14726298@news.sunsite.dk...
> Ricky telepaterede følgende til sin PC:
>> http://www.bt.dk/nyheder/artikel:aid=324370/
>
> Han må sataneme have kørt stærkt...

Nææææh, han kørte bare i en 3-serie fra 80'erne - bløde som smør.

--
M.v.h.
------------------------------
Det handler om at ha' TRYK!



Thomas Landberg (28-11-2004)
Kommentar
Fra : Thomas Landberg


Dato : 28-11-04 10:30

> http://www.bt.dk/nyheder/artikel:aid=324370/

Det tror da fanden at det kan gå galt for en ungkarl i en BMW i ny og næ:

http://www.bilgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=29543



--


MVH

Thomas Landberg
www.bokstuning.dk
Spritny hjemmeside med en hidtil uhørt detaljeringsgrad



jan@fedtegreven.dk (28-11-2004)
Kommentar
Fra : jan@fedtegreven.dk


Dato : 28-11-04 10:43

"Thomas Landberg" <thomasFJERN1DETTEVEDSVAR@landberg.dk> skrev :

>Det tror da fanden at det kan gå galt for en ungkarl i en BMW i ny og næ:
>
>http://www.bilgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=29543


der er vist ikke studenterhuen der klemmer ;(


--
jan@Fedtegreven.dk

Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk

Mogens (28-11-2004)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 28-11-04 10:46

<jan@fedtegreven.dk> skrev i en meddelelse
news:6d7jq0l9d4dt0dp6ct4hujdpu35dc8qtv9@dtext.news.tele.dk...

> der er vist ikke studenterhuen, der klemmer

Det er min vurdering - uden at have læst det lange
link - at det overvejende er unge mennesker, der
skriver/svarer i Galleriets tråd?

OG I har sikkert selv været unge engang uden den
erfaring, I haver nu?

Dette ikke for at forsvare "de unge", men det gør
ikke noget, om læserne herinde bruger studenter-
huen -> når de eksempelvis læser!

:)





Leonard (28-11-2004)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 28-11-04 11:05

"Mogens" <dkfritidbilSL@ETe-mail.dk> wrote:

>> der er vist ikke studenterhuen, der klemmer
>
>Det er min vurdering - uden at have læst det lange
>link - at det overvejende er unge mennesker, der
>skriver/svarer i Galleriets tråd?

Hue eller kasket er sgu ligegyldigt, men den tråd er et fint billede
på hvorfor der er så stort fokus på unge mænd i hurtige biler.
De fleste er jo vældigt forargede over 160 km/t i en 50 km/t zone, men
ser ikke noget problem i at køre hurtigt andre steder eller bare 80
km/t i 50 km/t zonen.

Der er sgutte megen fornuft i noget af det, hue eller ej, ung eller
gammel.

--
Leonard
::: Never drive faster than Your Angles can fly :::

Jan W Nielsen (28-11-2004)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 28-11-04 11:28

> OG I har sikkert selv været unge engang uden den
> erfaring, I haver nu?

Mogens, du kender da også min glæde ved høj fart og kørsel i hurtige biler.

Jeg har ALDRIG kørt sådan gennem tæt bebyggede områder.

/Jan W Nielsen



Mogens (28-11-2004)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 28-11-04 11:48

"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev i en meddelelse
news:41a9a509$0$29431$ba624c82@nntp06.dk.telia.net...

> Mogens, du kender da også min glæde ved høj fart og kørsel i hurtige
biler.
> Jeg har ALDRIG kørt sådan gennem tæt bebyggede områder.

Nej og "man" forstår sikkert heller ikke min kommentar.

En berømt byggematador sagde engang noget om "bagklog-
skabens ulidelige klare lys". Det ville jo være fremragen-
de, om noget af det lys kunne "importeres" på et tidligere
tidspunkt, men sådan er det ikke.

OG jeg tror ikke på, at der er ret mange her inde, som
i en alder på 18 - 20 år kan se sig fri for at have kørt
"lidt stærkt" inde i byen med det formål at imponere
pigerne !!!

Iøvrigt er det jo ret fantastisk at dykke ned i et par
af d'herrers identitet -> den ene profilere tuning i gam-
le dage, mens den anden lever af at sælge tuningsudstyr!

Jeg er klar over, at de ikke bruger det i byerne,
men udelukkende på motorvejen - og til at foretage
hurtige mellemaccelerationer uden nedgeraring





Jan W Nielsen (28-11-2004)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 28-11-04 11:57

> Nej og "man" forstår sikkert heller ikke min kommentar.

Jeg tror godt, jeg forstår dig, og jeg er også enig i, at der er mange af
os, der har kørt som idioter en gang eller to i tidens løb.

Men jeg har sgu lige godt aldrig kørt 160 i by-område. Og hvis jeg havde,
ville jeg BESTEMT ikke forsvare det, som den klovn der gør.

Problemet er, at de der knægte aldrig har behov for at køre andre steder hen
end lige ned til
slagteriet, hvor de står i lære. De kommer aldrig på motorvej med mulighed
for at lade bilen strække lidt ud i ny og næ.

De bliver ved med at køre sindssygt rundt i byerne, mens de drømmer om, at
de er verdens bedte racerkører, der i virkeligheden bare ikke er blevet
opdaget.

> En berømt byggematador sagde engang noget om "bagklog-
> skabens ulidelige klare lys". Det ville jo være fremragen-
> de, om noget af det lys kunne "importeres" på et tidligere
> tidspunkt, men sådan er det ikke.

Du har fuldkommen ret.

> OG jeg tror ikke på, at der er ret mange her inde, som
> i en alder på 18 - 20 år kan se sig fri for at have kørt
> "lidt stærkt" inde i byen med det formål at imponere
> pigerne !!!

Det tror jeg heller ikke.

> Jeg er klar over, at de ikke bruger det i byerne,
> men udelukkende på motorvejen - og til at foretage
> hurtige mellemaccelerationer uden nedgeraring

Naturligvis...

/Jan W Nielsen




Thomas Landberg (28-11-2004)
Kommentar
Fra : Thomas Landberg


Dato : 28-11-04 12:03

> Jeg tror godt, jeg forstår dig, og jeg er også enig i, at der er mange af
> os, der har kørt som idioter en gang eller to i tidens løb.

Hvis vi bare en enkelt gang i vores tidligere liv har overtrådt loven går
det så at vi ikke må mene noget om andre som overtræder loven? Og som Jan
siger, så har jeg da også kørte for stærkt, men faneme aldrig 160km/t gennem
en by for efterfølgende at blære mig af det.


--


MVH

Thomas Landberg
www.bokstuning.dk
Spritny hjemmeside med en hidtil uhørt detaljeringsgrad



Mogens (28-11-2004)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 28-11-04 12:48

"Thomas Landberg" <thomasFJERN1DETTEVEDSVAR@landberg.dk> skrev i en
meddelelse news:41a9b059$0$199$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

> Hvis vi bare en enkelt gang i vores tidligere liv har overtrådt loven går
> det så at vi ikke må mene noget om andre som overtræder loven?

Jow jow - naturligvis. Men det gør ikke noget,
at "talen" pakkes lidt ind således, at udtalelser
som" at studenterhuen ikke trykker" (meget
nedladende IMO) undgås...

> Og som Jan siger, så har jeg da også kørte for
> stærkt, men faneme aldrig 160km/t gennem
> en by for efterfølgende at blære mig af det.

Næh..




jan@fedtegreven.dk (28-11-2004)
Kommentar
Fra : jan@fedtegreven.dk


Dato : 28-11-04 13:31

"Mogens" <dkfritidbilSL@ETe-mail.dk> skrev :

>Jow jow - naturligvis. Men det gør ikke noget,
>at "talen" pakkes lidt ind således, at udtalelser
>som" at studenterhuen ikke trykker" (meget
>nedladende IMO) undgås...


Arhhh hold da op - det udtryk er sgu' da så meget brugt i det danske
sprog, at ingen kan være i tvivl om hvordan det skal forståes.

Studenterhuen ikke trykker / ikke den skarpeste kniv fra skuffen
etc.... er ganske almindeligt slang.

Jeg kender ikke nogen der bruger det nedladende.




--
jan@Fedtegreven.dk

Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk

Mogens (28-11-2004)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 28-11-04 16:32

<jan@fedtegreven.dk> skrev i en meddelelse
news:7ugjq0p52lo66du6q4f9b24h4ubsclinne@dtext.news.tele.dk...

> Arhhh hold da op

Styrer jeg da fuldkommen selv! :)

> det udtryk er sgu' da så meget brugt i det danske
> sprog, at ingen kan være i tvivl om hvordan det skal forståes.

Nedladende - uden tvivl.

> Studenterhuen ikke trykker / ikke den skarpeste kniv fra skuffen
> etc.... er ganske almindeligt slang.

Jep

> Jeg kender ikke nogen der bruger det nedladende.

Dig




Mogens (28-11-2004)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 28-11-04 12:06

"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev i en meddelelse
news:41a9abc5$0$29449$ba624c82@nntp06.dk.telia.net...

> > Nej og "man" forstår sikkert heller ikke min kommentar.

> Jeg tror godt, jeg forstår dig, og jeg er også enig i, at der er mange af
> os, der har kørt som idioter en gang eller to i tidens løb.

Det har vi nemlig - også selv om vi senere fik den
berømte studenterhue. Vi fik også den gang tudet
ørerne fulde fra forældre og andre at det var
sindsygt - vi kunne blot ikke se det.

Og det er jo for fattigt, at man ikke lige tænker
over det, når man læser om udgydelserne på net-
tet idag, men straks farer til at skrive, "at det
ikke er studenterhuen, der trykker" - IMO

> Men jeg har sgu lige godt aldrig kørt 160 i by-område.

Det har jeg heller ikke - bilernes topfart var jo
ikke så høj som idag :)

> Og hvis jeg havde, ville jeg BESTEMT ikke forsvare det,
> som den klovn der gør.

Heller ikke her - og heller ikke pointen i min kommentar

> Problemet er, at de der knægte aldrig har behov for at
> køre andre steder hen end lige ned til slagteriet, hvor
> de står i lære. De kommer aldrig på motorvej med mulighed
> for at lade bilen strække lidt ud i ny og næ.

OK - jeg kender dem ikke, men det gør du, kan jeg se.





Jan W Nielsen (28-11-2004)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 28-11-04 12:15

> Det har vi nemlig - også selv om vi senere fik den
> berømte studenterhue. Vi fik også den gang tudet
> ørerne fulde fra forældre og andre at det var
> sindsygt - vi kunne blot ikke se det.

Det er også det, "de" får i dag.

Måske kraftigere end tidligere, fordi, "samfundet" er blevet klogere med
årerne.

> Det har jeg heller ikke - bilernes topfart var jo
> ikke så høj som idag :)

Jeg har heller ikke kørt topfart i en langsom bil gennem en by - ikke engang
noget, der ligner. Og det er BESTEMT ikke fordi, jeg ikke selv har kørt om
kap og på andre måder fyret den af.

>> Problemet er, at de der knægte aldrig har behov for at
>> køre andre steder hen end lige ned til slagteriet, hvor
>> de står i lære. De kommer aldrig på motorvej med mulighed
>> for at lade bilen strække lidt ud i ny og næ.

> OK - jeg kender dem ikke, men det gør du, kan jeg se.

Jeg kender ikke dem alle - men jeg har gennem et bofællesskab, som jeg boede
i engang, kendt mange af "den slags" med sænkede V-tec´ere og BMW´er.

De kører (råddent) i deres biler i hele deres fritid, men de kører ret få km
om året, og de kører som regel i lokalområdet - og kort omkring
lokalområdet. I den alder har de sjældent forpligtelser i andre dele af
landet, der berettiger motorvejskørsel i større omfang. Skole, kærester,
famile, lærepladser mv ligger oftest ret tæt på.

Der er altid undtagelser, men det er i hvert fald min erfaring...

/Jan W Nielsen



Christian B. Andrese~ (29-11-2004)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 29-11-04 09:10


"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote in message
news:41a9abc5$0$29449$ba624c82@nntp06.dk.telia.net...
> > Nej og "man" forstår sikkert heller ikke min kommentar.
>
> Jeg tror godt, jeg forstår dig, og jeg er også enig i, at der er mange af
> os, der har kørt som idioter en gang eller to i tidens løb.
>
> Men jeg har sgu lige godt aldrig kørt 160 i by-område. Og hvis jeg havde,
> ville jeg BESTEMT ikke forsvare det, som den klovn der gør.
>
> Problemet er, at de der knægte aldrig har behov for at køre andre steder
hen
> end lige ned til
> slagteriet, hvor de står i lære. De kommer aldrig på motorvej med mulighed
> for at lade bilen strække lidt ud i ny og næ.

Er der lærlinge på halalslagterier ?


--
mvh/rg. Christian
Snart kørende i tvangsfodret oliebrænder



Thomas Landberg (28-11-2004)
Kommentar
Fra : Thomas Landberg


Dato : 28-11-04 11:58

> Iøvrigt er det jo ret fantastisk at dykke ned i et par
> af d'herrers identitet -> den ene profilere tuning i gam-
> le dage, mens den anden lever af at sælge tuningsudstyr!
>
> Jeg er klar over, at de ikke bruger det i byerne,
> men udelukkende på motorvejen - og til at foretage
> hurtige mellemaccelerationer uden nedgeraring

Nu må du sq styre dig. Hvis du mener, at jeg burde finde det ok, at en idiot
i en BMW først kører 160km/t igennem en by for derefter af blære sig med det
på nettet, blot fordi jeg sælger tuningsbokse til dieselbiler, så er du da
mere end almindeligt rundforvirret. Du lyder sq lige så fornuftig som
myndighederne når de siger "når man tuner sin dieselbil vil man jo nok også
gerne udnytte kræfterne" underforstået at dem der monterer en boks straks
derefter kører med bundgas konstant.


--


MVH

Thomas Landberg
www.bokstuning.dk
Spritny hjemmeside med en hidtil uhørt detaljeringsgrad



Mogens (28-11-2004)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 28-11-04 12:02

"Thomas Landberg" <thomasFJERN1DETTEVEDSVAR@landberg.dk> skrev i en
meddelelse news:41a9af17$0$283$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

> > Iøvrigt er det jo ret fantastisk at dykke ned i et par
> > af d'herrers identitet -> den ene profilere tuning i gam-
> > le dage, mens den anden lever af at sælge tuningsudstyr!
> >
> > Jeg er klar over, at de ikke bruger det i byerne,
> > men udelukkende på motorvejen - og til at foretage
> > hurtige mellemaccelerationer uden nedgeraring

> Nu må du sq styre dig.

Du må lige læse min smiley, ik' :)

> Hvis du mener, at jeg burde finde det ok, at en idiot
> i en BMW først kører 160km/t igennem en by for
> derefter af blære sig med det på nettet, blot fordi
> jeg sælger tuningsbokse til dieselbiler, så er du da
> mere end almindeligt rundforvirret.

Næh, det var nu heller ikke pointen.
Iøvrigt kender jeg en 8-dobbelt DK-mester i rally,
som er fremragende til at tune biler. Han udfører
det imidlertid ikke for ejere, han ikke har sympati
for, eller som han vurderer, vil misbruge tuning ift.

> Du lyder sq lige så fornuftig som myndighederne
> når de siger "når man tuner sin dieselbil vil man
> jo nok også gerne udnytte kræfterne" underforstået
> at dem der monterer en boks straks derefter kører
> med bundgas konstant.

Det har jeg aldrig sagt og du læser og tolker mine ord
som fanden læser biblen





Thomas Landberg (28-11-2004)
Kommentar
Fra : Thomas Landberg


Dato : 28-11-04 13:20

> Du må lige læse min smiley, ik' :)

Godt så

>> Hvis du mener, at jeg burde finde det ok, at en idiot
>> i en BMW først kører 160km/t igennem en by for
>> derefter af blære sig med det på nettet, blot fordi
>> jeg sælger tuningsbokse til dieselbiler, så er du da
>> mere end almindeligt rundforvirret.
>
> Næh, det var nu heller ikke pointen.
> Iøvrigt kender jeg en 8-dobbelt DK-mester i rally,
> som er fremragende til at tune biler. Han udfører
> det imidlertid ikke for ejere, han ikke har sympati
> for, eller som han vurderer, vil misbruge tuning ift.

Har da også været ude for at betjene kunder som jeg egentligt helst ville
smide på porten, men det er nu meget sjældent. Men mine kunder er heller
ikke de normale "tuningskunder". Den typiske kunde hos mig er 30-40 år
gammel og bruger ofte bilen som et arbejdsredskab. Men jeg kan snildt
forestille mig klientellet hos dem der laver traditionel tuning

>> Du lyder sq lige så fornuftig som myndighederne
>> når de siger "når man tuner sin dieselbil vil man
>> jo nok også gerne udnytte kræfterne" underforstået
>> at dem der monterer en boks straks derefter kører
>> med bundgas konstant.
>
> Det har jeg aldrig sagt og du læser og tolker mine ord
> som fanden læser biblen

Ja, jeg har måske misforstået dig lidt. Godt at se, at du åbenbart ikke er
enige i myndighedernes holdning jf det ovenstående..


--


MVH

Thomas Landberg
www.bokstuning.dk
Spritny hjemmeside med en hidtil uhørt detaljeringsgrad



jan@fedtegreven.dk (28-11-2004)
Kommentar
Fra : jan@fedtegreven.dk


Dato : 28-11-04 13:24

"Mogens" <dkfritidbilSL@ETe-mail.dk> skrev :

>Det er min vurdering - uden at have læst det lange
>link - at det overvejende er unge mennesker, der
>skriver/svarer i Galleriets tråd?

aner det ikke

>OG I har sikkert selv været unge engang uden den
>erfaring, I haver nu?

Forskellen var vist at de biler *vi* havde (havde råd til) nok er
temmeligt meget mere spage idet - end de biler unge i dag kan købe for
en slik

Jeg startede med en Morris Minor og en Kadett Stationcar - og vidst
dælme godt, at jeg ikke var nogen supermand udi den sport

Den gang var Brian jo slet ikke født ;)

>Dette ikke for at forsvare "de unge", men det gør
>ikke noget, om læserne herinde bruger studenter-
>huen -> når de eksempelvis læser!

Hva' er en studenterhat for noget ? <grin>


--
jan@Fedtegreven.dk

Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk

Jan W Nielsen (28-11-2004)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 28-11-04 11:05

> http://www.bilgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=29543

Ja, manden skulle have begge ben og arme sat af - og plantes på en øde ø.

Den slags skulle om ikke andet idømmes 3 års samfundstjeneste.

/Jan W Nielsen



Christian B. Andrese~ (29-11-2004)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 29-11-04 09:07


"Thomas Landberg" <thomasFJERN1DETTEVEDSVAR@landberg.dk> wrote in message
news:41a99a7e$0$188$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> > http://www.bt.dk/nyheder/artikel:aid=324370/
>
> Det tror da fanden at det kan gå galt for en ungkarl i en BMW i ny og næ:
>
> http://www.bilgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=29543

Det er i hvert fald ikke hjerneaktivitet som belaster deres stofskifte.


--
mvh/rg. Christian
I would have to ask the questioner. I haven't had a chance to ask
the questioners the question they've been questioning.
-- George W. Bush, Austin, Texas, Jan. 8, 2001



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177518
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408647
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste