BMW 850CSi med 303 km/t :o))
Fra : Thomas H.

Dato : 27-11-04 13:29

Jeg havde faktisk ikke set de nye klip før fra hans side, men her er lidt
guf.

http://toronto.apm.etc.tu-bs.de/e31/mpegs/300kphPAL.mpg (163mb)

(og det er ægte 300 km/t, har checket kantpæle og frames

....jeg har en drøm om at prøve at køre 300 engang, men for saaatan det ser
hurtigt ud, man skal godt nok have super respekt for det !!

Jeg husker at vi engang har haft en debat om det der med, at hvis man kører
240 eller mere, om man kan nå at sætte farten ned, hvis der PLUDSELIG kommer
trafik forude, prøv at se ca. 3:20 inde i klippet, hvor hurtigt han egentlig
kommer ned fra 300 til 170, bare ved lige at slippe gassen og så træde lidt
på bremsen. Vi kan godt blive enige om, at står der en kronhjort midt på
vejen, skal man fandeme være mere end vågen ved den fart, men fordi der
dukker en anden bil op i horisonten der selv kører 100-120, det er der ikke
det store panik over.

Hans side er her: www.850csi.de ...genialt med så højtopløselige videoer,
men hvor han får båndbredde fra fatter jeg ikke

--
Thomas H. - www.thhe.dk

Fra : Ukendt

Dato : 27-11-04 14:45

"Thomas H." <thheFjerndetteforpokker@sol.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> ...jeg har en drøm om at prøve at køre 300 engang, men for saaatan det ser
> hurtigt ud, man skal godt nok have super respekt for det !!

Da jeg for 1 måned og 15 dage siden fik lov at lege i 911'eren husker jeg
svagt at de 275 ægte Km/t jeg var oppe var ganske seriøst hurtigt

--
Tom

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 27-11-04 15:58

> Da jeg for 1 måned og 15 dage siden fik lov at lege i 911'eren husker jeg
> svagt at de 275 ægte Km/t jeg var oppe var ganske seriøst hurtigt

Jeg har godt nok kun "klokket" 260 km/t i en hhv en stor Audi, en Porshce
928 S og en hurtig Volvo S60R (med elektronisk begrænser), men jeg må
egentlig sige at det ikke er så vildt, som man skulle tro.

Der er ingen tvivl om, at verden passerer forbi MARKANT hurtigere, end man
er vant til, men det er ufatteligt, så meget magt bremserne har på de biler,
og hvordan bilen tillader bremserne at arbejde på en kontrolleret måde.

Mange "alm" biler vakler og skælver jo fandme som en budding i en gyngestol,
hvis man "hugger" i bremsen med bare 160 km/t. Store magtfulde bremser også
kræver en bilme den undervogn, der kan matche dem, IMO.

Men ér bilen og bremserne de rigtige, er der "overskud" til ret vilde
nedbremsninger.

For sjov skyld var vi tre her fra gruppen, der prøvede at lave en maksimal
bremseprøve i en Golf R32.

Det vil sige: Clean 200 km/t (i Tyskland) og så træde bremseklampen gennem
bunden på bilen.

Den stoppede lyshurtigt, fuldkommen udramatisk og i uden mærkbar fading.
(Den har bremserne fra Phaeton)

/Jan W Nielsen

Fra : Cosworth POWER

Dato : 27-11-04 17:05

> Den stoppede lyshurtigt, fuldkommen udramatisk og i uden mærkbar
> fading. (Den har bremserne fra Phaeton)

Jeg mener R32'eren har 330mm skiver? Pheatonen har vist 364mm som kræver
19" som standard?

--
Thomas Krath
280km/t (@ speedo) som højeste hastighed i egen bil

Fra : Ukendt

Dato : 27-11-04 17:44

"Cosworth POWER" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg mener R32'eren har 330mm skiver? Pheatonen har vist 364mm som kræver
> 19" som standard?

Det er den største model, de mindre har hhv 323 og 360 mm skiver foran.
R32 har 334 mm skiver foran.

--
/Claus

http://vwfanatic.dk

Fra : KASO

Dato : 29-11-04 23:05

> "Thomas H." <thheFjerndetteforpokker@sol.dk> skrev i en meddelelse

> Da jeg for 1 måned og 15 dage siden fik lov at lege i 911'eren .....

Men hvem tæller?

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 27-11-04 16:16

Thomas H. wrote:

> http://toronto.apm.etc.tu-bs.de/e31/mpegs/300kphPAL.mpg (163mb)

Hvorfor er det lige jeg er totalt forelsket (og alle dage har været) i en
850CSi ??

Den er herrefed - hvad mon sådan en i fornuftig stand ville koste på danske
plader?

--
Martin L. Johansen
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : Cosworth POWER

Dato : 27-11-04 17:05

> Den er herrefed - hvad mon sådan en i fornuftig stand ville koste på
> danske plader?

Et bud omkr. 250.000 kr.

--
Thomas Krath
http://bilimport.tkrath.dk - importguide

Fra : Mogens

Dato : 27-11-04 17:09

> Et bud omkr. 250.000 kr.

De koster faktisk mindre end det. Det kan godt ske,
at der forlanges det beløb, men de sælges for mindre.

Een af de Camaro-ejere, jeg besøgte under min søgning
efter "by" bil, havde netop erhvervet sig en 850 CSi -> 200.000 kr.

Fra : Ukendt

Dato : 27-11-04 17:20

> Een af de Camaro-ejere, jeg besøgte under min søgning
> efter "by" bil, havde netop erhvervet sig en 850 CSi -> 200.000 kr.

Gad vide hvad sådan en satan koster i forsikring...

Mvh
Morten
325iA

Fra : Mogens

Dato : 27-11-04 17:22

"Juel" <xHOSstarchild.dk> skrev i en meddelelse

> Gad vide hvad sådan en satan koster i forsikring...

25-30.000 kr om året -> mit selskab vil ikke tage den...

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 27-11-04 19:18

"Juel" <xHOSstarchild.dk> wrote:

> Gad vide hvad sådan en satan koster i forsikring...

Nok mere end jeg har råd til

Fra : bme

Dato : 27-11-04 21:11

"Martin Johansen [6000]" <see.my.website@for.ways.to.contact.me> skrev i en
meddelelse news:41a8c49d$0$161$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Nok mere end jeg har råd til

hehe, tre huse væk står der en, hans mindste bekymring er forsikringen. Den
dumpede til syn sidste år, dårlig katalysator. Pris 24 kkr........pr stk.
(der er to)..........Behøver vi at sige mere...

/bo

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 27-11-04 22:17

bme wrote:

> hehe, tre huse væk står der en, hans mindste bekymring er forsikringen.
> Den dumpede til syn sidste år, dårlig katalysator. Pris 24 kkr........pr
> stk. (der er to)..........Behøver vi at sige mere...

Dit eksempel her viser på fineste vis at hvis jeg overhovedet havde råd til
forsikring og indkøb af bil... ja så har jeg ikke råd til at holde den
kørende

48kilo for 2 kat.. ufff!

Fra : bme

Dato : 27-11-04 23:13

"Martin Johansen [6000]" <see.my.website@for.ways.to.contact.me> skrev i en
meddelelse news:41a8ee61$0$177$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> [...]
> til
> forsikring og indkøb af bil... ja så har jeg ikke råd til at holde den

Ja, det kunne man købe en hel saab for

Nu er 850'eren jo også kun hans sommerbil. Indtil for nylig tøffede han
rundt i en 540 til daglig, hvoaaah hvor lyder den motor godt når han runder
hjørnet ud for vores hus og accelererede hen af vejen. Nu tøffer han rundt i
en 5-serie diesel af en eller anden slags, har ikke lige set hvad motor der
ligger i den, men den lyder ikke lige så godt.

/bo

Fra : Torben E

Dato : 27-11-04 22:13

"bme" <bme@fritid.tele.hej> skrev i en meddelelse

> [...]
> Den dumpede til syn sidste år, dårlig katalysator. Pris 24 kkr........pr
> stk. (der er to)..........Behøver vi at sige mere...

Det er da bare at købe 2 sportskats, og svejse dem i, no
problem.

Torben E

Fra : bme

Dato : 27-11-04 23:09

"Torben E" <topcon@FJERNDETTEmail.dk> skrev i en meddelelse

> "bme" <bme@fritid.tele.hej> skrev i en meddelelse

> Det er da bare at købe 2 sportskats, og svejse dem i, no
> problem.

Tja, tror ikke han kan levere dem tilbage. De er sikkert kørt ind over hans
firma.

/bo

Fra : Torben E

Dato : 27-11-04 23:16

> Tja, tror ikke han kan levere dem tilbage. De er sikkert kørt ind over
> hans firma.
>
> /bo

Nå ja, det lyder også til han har penge nok

Torben E

Fra : bme

Dato : 27-11-04 23:32

> Nå ja, det lyder også til han har penge nok

åbentbart ikke helt nok, konen kører i en pegøjt 106.....

/bo

Fra : Mark Sandberg

Dato : 27-11-04 18:03

"Cosworth POWER" skrev i en meddelelse:

> Den er herrefed - hvad mon sådan en i fornuftig stand ville koste på
>
> Et bud omkr. 250.000 kr.

Kan du finde originale 850CSi modeller med 381 Hk.til den pris, vil jeg
gerne bestille 2 med det samme

/Mark.

Fra : Cosworth POWER

Dato : 27-11-04 18:05

> Kan du finde originale 850CSi modeller med 381 Hk.til den pris, vil
> jeg gerne bestille 2 med det samme

Se Mogens' indlæg. MLA havde for ½ års tid siden en til salg til en pris på
299.000 kr. som udgangspunkt.

Fra : Mark Sandberg

Dato : 27-11-04 18:19

> Se Mogens' indlæg. MLA havde for ½ års tid siden en til salg til en pris

> 299.000 kr. som udgangspunkt.

Så har de ikke vidst hvad de havde mellem hænderne - eller bilen har været
et uorginal eller misligeholdt eksemplar. En CSi koster mindst 200.000 -
250.000 alene i afgift.

/Mark.

Fra : Mogens

Dato : 27-11-04 19:23

"Mark Sandberg" <sandberg@it.dk> skrev i en meddelelse

> Så har de ikke vidst hvad de havde mellem hænderne - eller bilen har været
> et uorginal eller misligeholdt eksemplar. En CSi koster mindst 200.000

Nej, dét er helt forkert.
Der er "masser af dem" til salg i mobile.de,
og averageprice er 23.000 euro

Fra : Mark Sandberg

Dato : 27-11-04 20:47

"Mogens" <dkfritidbilSL@ETe-mail.dk> skrev i en meddelelse

> Nej, dét er helt forkert.

Hvilket er forkert - snakker vi monstro om det samme??

> Der er "masser af dem" til salg i mobile.de,
> og averageprice er 23.000 euro

NU taler du jo pludselig om prisen UDEN afgift

Spørgsmålet fra Martin lød således:
"Den er herrefed - hvad mon sådan en i fornuftig stand ville koste på danske
plader?"

Jeg mener den korrekte pris på danske plader vil ligge mellem 400.000 -
650.000 Kr. afhængig af hvilken årgang 1992-1996 samt af hvilken stand.

Hvis Mogens Knudsen & Søn kan skaffe dem til mellem 200.000 - 250.000 på
danske plader - tager jeg stadig gerne 2 af slagsen

/Mark.

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 28-11-04 09:52

Mogens wrote:

> Nej, dét er helt forkert.
> Der er "masser af dem" til salg i mobile.de,
> og averageprice er 23.000 euro

Spørgsmålet er bare hvordan "averageprice er 23.000 euro" plus
"mindst 200.000 - 250.000 alene i afgift." kan blive til "MLA
havde for ½ års tid siden en til salg til en pris på 299.000 kr.
som udgangspunkt."?? Man dristes til at sige "Så har de ikke vidst
hvad de havde mellem hænderne"..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Cosworth POWER

Dato : 28-11-04 11:04

> [...]
> havde for ½ års tid siden en til salg til en pris på 299.000 kr.
> som udgangspunkt."?? Man dristes til at sige "Så har de ikke vidst

Hvor mange købere af sådan en bil er der i Danmark? Prisen dannes af udbud
og EFTERSPØRGSEL, som stort set er ikke eksisterende i Danmark, bl.a. pga.
et selskab typisk ikke ønsker så gammel en bil som firmabil og private ikke
har råd til at køre i den, forsikre den mv.

Fra : Mark Sandberg

Dato : 28-11-04 11:50

"Cosworth POWER" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvor mange købere af sådan en bil er der i Danmark? Prisen dannes af
udbud

Der er ikke mange - derfor vil prisen ganske rigtigt påvirkes.

> [...]
ikke
> har råd til at køre i den, forsikre den mv.

Hvis det virkelig var en 850CSi der blev solgt til 200.000 incl. dansk
afgift, var det jo oplagt istedet at sælge og udføre den til Tyskland mod
afgiftrefusion fra Told & Skat.

Så ville den samlet set kunne omsættes til mindst det dobbelte -:)

/Mark.

Fra : Cosworth POWER

Dato : 28-11-04 12:01

> [...]
> mod afgiftrefusion fra Told & Skat.
>
> Så ville den samlet set kunne omsættes til mindst det dobbelte -:)

Husk nu, ToldSkats afgift sættes ud fra det aktuelle marked i Danmark.

Fra : Mark Sandberg

Dato : 28-11-04 12:11

"Cosworth POWER" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse

> Husk nu, ToldSkats afgift sættes ud fra det aktuelle marked i Danmark.

Det er måske netop dét, der er den skjulte dagsorden overfor T&S

/Mark.

Fra : Mogens

Dato : 28-11-04 11:48

> [...]
ikke
> har råd til at køre i den, forsikre den mv.

Desuden er den et dårligt køb, grundet den manglende
holdbarhed...

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 27-11-04 19:19

Cosworth POWER wrote:

> Et bud omkr. 250.000 kr.

Mums.

Nå væk fra drømmeland og tilbage til min.... øhh... scooter :-/

Fra : Peter

Dato : 27-11-04 18:17

"Thomas H." <thheFjerndetteforpokker@sol.dk> skrev i en meddelelse

> Hans side er her: www.850csi.de ...genialt med så højtopløselige
videoer,
> men hvor han får båndbredde fra fatter jeg ikke

Har man råd til bilen, så har man råd til båndbredden (den nørdede version
af den med benzinen)

Fra : Holm

Dato : 27-11-04 23:47

> [...]
>
> ...jeg har en drøm om at prøve at køre 300 engang, men for saaatan det ser
> hurtigt ud, man skal godt nok have super respekt for det !!

Jamen Thomas, du smider lige sådan ca. 100000 Kr. i depositum hos dem her og
lejer en af deres mange biler der nok kan runde de 300...

http://www.special-cars.de/

God fornøjelse

/Holm

Fra : Hans Pedersen

Dato : 28-11-04 10:18

On Sat, 27 Nov 2004 13:28:35 +0100, "Thomas H."
<thheFjerndetteforpokker@sol.dk> wrote:

>Jeg havde faktisk ikke set de nye klip før fra hans side, men her er lidt
>guf.

Det jeg næsten synes er mest imponerende er, at der var så langt et
stykke asfalt på en tysk motorvej, hvor der KUN var en enkelt Pug 206
og ingen andre biler. End ikke strækningen Esbjerg-Kolding kan
præstere det!
--
Hans Pedersen, Esbjerg

Fra : Thomas H.

Dato : 28-11-04 12:32

"Hans Pedersen" <h2ns@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> Det jeg næsten synes er mest imponerende er, at der var så langt et
> stykke asfalt på en tysk motorvej, hvor der KUN var en enkelt Pug 206
> og ingen andre biler.

Men du vil sikkert stadig høre nogen sige, at "der findes ikke noget der
hedder en tom motorvej"