0-300 km/t :o)
Fra : Thomas H.

Dato : 27-11-04 10:19

0-300 km/t, en disciplin der, for ikke særlig mange år siden, kun var
forbeholdt 2-3 biler, nu er der alligevel en del der kommer derop og endnu
videre

Jeg har lavet en "hitliste" med data fundet rundt omkring, f.eks. Auto,Motor
und Sports 0-300-tests, og så nogle fundet på nettet, hvis andre ligger inde
med noget brugbart, så lad os da putte det ind i listen

Egentlig utroligt at den nu 10 år gamle McLaren F1 stadig ligger hvor den
gør...

www.thhe.dk/0-300.htm

--
Thomas H.

Fra : Thomas

Dato : 27-11-04 10:35

"Thomas H." <thheFjerndetteforpokker@sol.dk> wrote in message

> [...]
>

> Egentlig utroligt at den nu 10 år gamle McLaren F1 stadig ligger hvor den

Eller Königs Competition, der er tilbage fra 88' mener jeg. Selvom den
måske ikke direkte kan sammenlignes med fabriksproduceret biler, så er 1000
hk nice

Jeg undrede mig lige over den Nissan Skyline! Har den virkelig 850 hk på en
2,8 l v6 ? Kender ikke noget til den, men ser voldsomt ud i mine øjne

Mvh

Thomas

Fra : Thomas H.

Dato : 27-11-04 11:02

"Thomas" <bambanosReMOVE@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Eller Königs Competition, der er tilbage fra 88' mener jeg. Selvom den
> måske ikke direkte kan sammenlignes med fabriksproduceret biler, så er
> 1000 hk nice

Ja jeg husker den fra da jeg var "lille"

> Jeg undrede mig lige over den Nissan Skyline! Har den virkelig 850 hk på
> en 2,8 l v6 ? Kender ikke noget til den, men ser voldsomt ud i mine øjne

Øøh, Skylines bliver da tunet til 800-1200 Hk mange steder, jeg har bare
ikke fuld data på nogle af de rigtig vilde, der er en der kører 0-300 på
13,7

Fra : Troja

Dato : 27-11-04 11:16

Thomas H. tastede følgende

http://www.exvitermini.com og så lige en Skyline fra 0-300km/t
http://www.exvitermini.com/mk34.htm

Fra : Mogens

Dato : 27-11-04 10:51

"Thomas H." <thheFjerndetteforpokker@sol.dk> skrev i en meddelelse

> 0-300 km/t, en disciplin der, for ikke særlig mange år siden, kun var
> forbeholdt 2-3 biler, nu er der alligevel en del der kommer derop og endnu
> [...]

www.zipstat.dk/cgi-bin/zipstat/clickCounter.php?brugernavn=lotus_omega&urlna
vn=0-300&urlnr=0

--
/Mogens
www.tkrath.dk/forum/dfb/cam003.jpg

Fra : Thomas H.

Dato : 27-11-04 11:03

"Mogens" <dkfritidbilSL@ETe-mail.dk> skrev i en meddelelse
> "Thomas H." <thheFjerndetteforpokker@sol.dk> skrev i en meddelelse

> www.zipstat.dk/cgi-bin/zipstat/clickCounter.php?brugernavn=lotus_omega&urlna
> vn=0-300&urlnr=0

....den kan jeg jo ikke bruge til noget, 300 km/t på nålen er ikke ægte 300

Fra : Niels Bengaard

Dato : 27-11-04 11:10
Fra : Thomas H.

Dato : 27-11-04 11:14

"Niels Bengaard" <bengaardFJERNDETTE@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> http://www.karlbergsvolvo.com/filmer/Volvo850_300kmh.avi

Ja fint nok sikkert ...men hvilke tal ville du sætte ind i min liste?

Fra : Mogens

Dato : 27-11-04 11:23

"Niels Bengaard" <bengaardFJERNDETTE@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> http://www.karlbergsvolvo.com/filmer/Volvo850_300kmh.avi

Hold da helt kæft mand, den rykker!
En Lotus Omega står jo nærmest stille ift. den Volvo.
Hvad er "det" for noget?

Fra : Niels Bengaard

Dato : 27-11-04 11:40

> Hold da helt kæft mand, den rykker!
> En Lotus Omega står jo nærmest stille ift. den Volvo.
> Hvad er "det" for noget?

Den er lidt småhidsig, den var til salg for 160.000 SEK for et par måneder
siden. Mener der stod den har ca. 480 hk med 98 oktan og trækker op til
8500 omdr.
http://hem.bredband.net/b285183/overloaded.mpg
http://hem.bredband.net/b285183/overloaded1.mpg

Ham Rocko han kører mod her er målt til ca. 400 hk.
http://www.karlbergsvolvo.com/filmer/Overloaded_vs_Rocko.mpeg

Niels

Fra : Niels Bengaard

Dato : 27-11-04 11:14

Ellers er der jo de her klassikere som er pænt hurtige.
http://www.exvitermini.com/mrh9.htm

Niels

Fra : Søren Christensen

Dato : 27-11-04 11:26

> [...]
> med noget brugbart, så lad os da putte det ind i listen
>
> Egentlig utroligt at den nu 10 år gamle McLaren F1 stadig ligger hvor den

Hva med den her??

http://www.koenigsegg.com/

395km/t+ Har du helt glemt den?

Venligst

Fra : Thomas H.

Dato : 27-11-04 11:47

"Søren Christensen" <master.klio@hotpower.dk> skrev i en meddelelse

> Hva med den her??
>
> http://www.koenigsegg.com/
>
> 395km/t+ Har du helt glemt den?

Øøøh nej, jeg har heller ikke glemt Opel Kadett 1,2d, men jeg har ikke
0-100,0-200 og 0-300 tider på nogle af dem !!

Fra : Søren Christensen

Dato : 27-11-04 14:03

> Øøøh nej, jeg har heller ikke glemt Opel Kadett 1,2d, men jeg har ikke
> 0-100,0-200 og 0-300 tider på nogle af dem !!

Ok kan ikke lige se hvor en opel kadett kommer ind i billedet.

Venligst

Fra : Thomas H.

Dato : 27-11-04 14:24

"Søren Christensen" <master.klio@hotpower.dk> skrev i en meddelelse

> Ok kan ikke lige se hvor en opel kadett kommer ind i billedet.

Den kommer ind der, at jeg har lavet en liste over alt hvad jeg har fundet
af 0-300 tider, og så poster du et link hvor der ikke er nogle tider. Jeg
har ikke glemt den, jeg har bare ikke nogle tider på den, ligesom 10000
andre biler ..

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 27-11-04 11:44

> Jeg har lavet en "hitliste" med data fundet rundt omkring, f.eks.
> Auto,Motor und Sports 0-300-tests,

Du samler de ufattelige data, Thomas - det vil jeg gerne tage hatten af for.

Forslag til noget, der ville gøre en god hjemmeside endnu bedre: At man kan
sortere bilerne efter de ting, der er opgivet - for eksempel 0-300 km/t.

/Jan W Nielsen

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 27-11-04 11:48

> Forslag til noget, der ville gøre en god hjemmeside endnu bedre: At man
> kan sortere bilerne efter de ting, der er opgivet - for eksempel 0-300
> km/t.

Det har du naturligvis allerede tænkt på.. Dooh....

Men det ville så i det mindste se godt UD, hvis man selv kunne gøre det..

/Jan W Nielsen

Fra : Thomas H.

Dato : 27-11-04 11:50

Ja jeg kunne måske lave det som her: www.thhe.dk/drives.htm

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 27-11-04 15:42

> Ja jeg kunne måske lave det som her: www.thhe.dk/drives.htm

Jep - det er ret godt.

Man kunne også lægge "sorteringsknapperne" ned som en del af selve
spalte-overskrifterne i skemaet - lidt som når man sorterer sin post i
Outlook - i det tilfælde efter størrelse, modtagelse eller afsender.

I alle tilfælde en god og sjov side.

/Jan W Nielsen

Fra : Ukendt

Dato : 28-11-04 09:10

> "Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev i en meddelelse

> Ja jeg kunne måske lave det som her: www.thhe.dk/drives.htm

Har du puttet tingene i en lille databse? I så fald er det jo hamre nemt at
lave sorteringer....

Ellers, så skal du bare se at få det gjort

Lars B

Fra : Thomas H.

Dato : 27-11-04 11:49

> Du samler de ufattelige data, Thomas - det vil jeg gerne tage hatten af
> for.

Tak skal du ha', det tager faktisk en helvedes tid at samle alt det lort, så
det er rart at nogle værdsætter det!

> Forslag til noget, der ville gøre en god hjemmeside endnu bedre: At man
> kan sortere bilerne efter de ting, der er opgivet - for eksempel 0-300
> km/t.

Hmm, du har kigget længere nede ikke?`

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 27-11-04 12:09

"Thomas H." <thheFjerndetteforpokker@sol.dk> skrev i en meddelelse news:IEXpd.23$xP2.22@news.get2net.dk...

> www.thhe.dk/0-300.htm

Fed side

Nu har jeg aldrig set sådan en topfuel dragster, men kan den virkelig
klare de tider der står? 0.6s til 100km/t - det lyder fuldstændig vanvittigt
- hvordan står den overhovedet fast nok til at gøre det?

/Jakob

Fra : Ukendt

Dato : 27-11-04 13:04

En anden faktor er også hvor langt de skal køre før de når de 300 km/t , vi
ser tit inden for drag at det ikke er den hurtigste der vinder, det er også
med at komme ud af hullet , derfor bruger vi også en tid der hedder 60 fod ,
og det er den tid der fortæller Bil/mc formåen og ikke mindst reaktionstid

--
Per Emborg
Som hurtigste tid til 206 km/t er 10,6 på MC med 136 hk , men nu er turboen

x112kvik4u(a)dotcomprik.dk
www.kvikteam.dk

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 27-11-04 15:44

> Per Emborg
> Som hurtigste tid til 206 km/t er 10,6 på MC med 136 hk , men nu er
> turboen købt og tiden der skal sættes er 8,5 sek og det sker efter de 402

Hva´fa´en - Kiesas private gade-supra kørte 214 km/t på den samme tid - men
han er også sløv som bare fanden op til 160 km/t, hvor han begynder at kunne
få grab med baghjulene.... )

Fra 180 til 280 sætter han en Kawasaki 12 ZZRRSSTT - eller hvad fa´en den nu
hedder - af..

/Jan W Nielsen

Fra : Søren Christensen

Dato : 27-11-04 15:33

> [...]
> med noget brugbart, så lad os da putte det ind i listen
>
> Egentlig utroligt at den nu 10 år gamle McLaren F1 stadig ligger hvor den

http://www.autoweek.nl/newsdisp.php?cache=no&ID=836

Bugatti. 0-300 på 14sek.

Fra : Thomas H.

Dato : 27-11-04 16:42

> http://www.autoweek.nl/newsdisp.php?cache=no&ID=836
>
> Bugatti. 0-300 på 14sek.

...ja det støder man på hele tiden, men jeg tror ikke på det før jeg har set
en test af det, og indtil videre kan de jo ikke engang få lortet til at
holde.

Fra : Søren Christensen

Dato : 27-11-04 20:49

> [...]
set
> en test af det, og indtil videre kan de jo ikke engang få lortet til at

Nej har hørt de må droppe de 400km/t og drossle den ned til 374kmt.
Aero dynamikken er for dårlig og den risikere at lette medmindre den får en
mega vinge og kommer til at ligne en indkøbsvogn.

Venligst

Fra : Thomas H.

Dato : 28-11-04 12:34

> [...]
> en
> mega vinge og kommer til at ligne en indkøbsvogn.

Ok *G* ...det fryder mig helt vildt, jeg har hele tiden rynket på næsen af
VW's storhedsvanvid, og hele tiden sagt at jeg ikke tror på det er så let at
nå 400 km/t - hvilke igen viser hvor imponerende de 391 km/t McLaren F1
nåede var.