> Godaften folkens!
>
> Jeg er VERDENS lykligeste dreng i aften. Jeg har ENDELIG fået købt mig en
> Toyota Hilix, eller rettere sagt VW TARO 4X4 2.4D fra 96. 140,000km
>
> Den er bare SÅ lækker, men her er et par spørgsmål...
>
> 1. Nå den får ga
![Sover allerede](images/smileys/sleep.gif)
kan jeg høre en hiven, det lyder som om der er turbo i
> bilen, kan det være remne? eller generatiorn? eller er der andre bud?
> nogen der kender til det? eller skal lyden bare være der?
>
> 2. Højre forhjul sidder på FREE, men venste er på LOCK, jeg har prøvet at
> dreje den med fingerkraft, men det hjalp ikke noget.
> Så prøvede jeg at strøjte WD40 på og rode lidt med en bidtang (uden vold)
> den har givet sig lidt med den gidder ikke over på FREE...
>
> Hvad betyder det? kan jeg ødelægge noget ved at køre såden?
>
> Der er 6bolte ved navet, hvis jeg skruer dem af, hvad kommer jeg så ind
> til? jeg tør bare ikke at skille det ad før jeg er helt sikker på hvad jeg
> gør!
>
> Jeg håber der er en eller to 4WD gutter derude, der kan hjælpe
>
> Mvh
> Dennis
Tillykke med købet.
Når dine friløbsnav står på "LOCK" tager den trækakslerne med.
Når den står på "FREE" løber de IKKE med.
Det koster brændstof at køre med dem på LOCK.
Hvis du vælger at sætte dem på FREE skal du dog huske at motionere dem en
gang imellem, både for at undgå at de gror fast, som nu, samt for at køre et
par hundrede kilometer med dem på LOCK, for at få smurt og bevæget det hele.
Hvis du selv har mod på at skille den der sidder fast (det er ikke så
slemt), så skal du løsne de 6 møtrikker, og slå med en dorn på enden af
bolten.
Så kommer de koniske låseringe ud.
HUSK IKKE AT ØDELÆGGE GEVINDET, når du slår
Herefter er det lige til at tage ud, og se hvad det er der sidder fast.
God fornøjelse, og held og lykke.
Paw
UNIQ-Import