Årtusindernes bil
Fra : Ukendt

Dato : 26-11-04 16:26

Hej

Kom på en lille idé.
Hvilken bil synes du erårtusindernes bil?

Glem ting som tilbehør, sikkerhedsudstyr og innovation.

Parametre som den der har betydet mest for dig, den som man får et glimt i
øjet når man gensér, den som har en identitet, den som lod andre i skyggen
da den var i sin æra, den som oser af charme, den som kunne give gåsehud

Bilen behøver du ikke at have ejet eller være fra dette århundrede, men fra
1890-2004

----------klip -------------------

Fra : Ukendt

Dato : 26-11-04 16:30

> [...]
> da den var i sin æra, den som oser af charme, den som kunne give gåsehud
>
> Bilen behøver du ikke at have ejet eller være fra dette århundrede, men

Der behøves vist kun et input til denne post:

PORSCHE 911.

--
/Claus

http://vwfanatic.dk

Fra : PSG

Dato : 26-11-04 16:36

> [...]
> da den var i sin æra, den som oser af charme, den som kunne give gåsehud

Ferrari Testarossa - ingen over og ved siden af. Oser af 80'er optimisme,
yuppi-tid, læderslips og Miami Vice.

- Patrick

Fra : Peter C:\\>

Dato : 26-11-04 17:02

> Kom på en lille idé.
> Hvilken bil synes du erårtusindernes bil?

Hvis jeg ser bort fra personlige interesser og istedet prøver at tænke lidt
større og bredere må det være Ford T eller VW Boble der er årtusindets bil.
På det personlige plan synes jeg ikke der er nogle biler der gør sig
fortjent til at løbe med den titel alene.

--
MVH Peter C:\
- - -

Fra : Peter C:\\>

Dato : 26-11-04 19:45

> På det personlige plan synes jeg ikke der er nogle biler der gør sig
> fortjent til at løbe med den titel alene.

...og så alligevel

Bugatti Royale

--
MVH Peter C:\
- - -

Fra : Christian

Dato : 26-11-04 17:04

Tom griflede den 26-11-2004 16:26:
> Hej
>
> Kom på en lille idé.
> Hvilken bil synes du erårtusindernes bil?

Ford-T
fordi billismen for alvor begyndte der

Beetle
fordi her blev europæerne motoriseret
og fordi den er ualmindelig charmerende

2CV
fordi den er ligeså charmerende som beetle og en fransk pendant.

Kadett
fordi det er muligt for folk uden høje indtægter at kunne bevæge sig i
tørvejr

- Luksus biler vil jeg lade andre om at nominere

--
/Christian

Fra : Søren Christensen

Dato : 26-11-04 17:31

> [...]
> da den var i sin æra, den som oser af charme, den som kunne give gåsehud
>
> Bilen behøver du ikke at have ejet eller være fra dette århundrede, men

Ferrari Testarossa

Fra : Thomas

Dato : 26-11-04 18:59

"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote in message
> [...]
> da den var i sin æra, den som oser af charme, den som kunne give gåsehud
>
> Bilen behøver du ikke at have ejet eller være fra dette århundrede, men

Helt klart en Ferrari Testarossa.

Markant flot design, og som en anden skrev, helt klart 80'er stil og hvem
ønsker sig ikke stadigvæk en hvid model , hvid habit og så kunne lege "Don
Donson...John Donson Don Johnson" , som en tv oplæser snøvlede rundt i på
DR, engang før et afsnit

Mvh

Thomas

Fra : Leonard

Dato : 26-11-04 19:04

"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote:

>Hvilken bil synes du erårtusindernes bil?

VW Boble
- findes der nogen bilmodel i flere eksemplarer?

--
Leonard

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 26-11-04 19:26

Årtusindernes bil? Den går jeg da og venter på!
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Ukendt

Dato : 26-11-04 19:42

On Fri, 26 Nov 2004 16:26:20 +0100, "Tom"
> [...]

>Bilen behøver du ikke at have ejet eller være fra dette århundrede, men fra

Jaguar E-type. Den oprindelige med 6-cylindre.

Morris Mascot - fordi det var min første bil.

Opel Kadett C 1.0 - øøøøøøøh......ikke fordi det gik stærkt,
men'eh.....vi var to
--
Ivan Madsen
Xsara Week-end HDI

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 26-11-04 20:10

<Ivan Madsen> skrev
> Morris Mascot - fordi det var min første bil.
>
> Opel Kadett C 1.0 - øøøøøøøh......ikke fordi det gik stærkt,
> men'eh.....vi var to

Men i det her tilfælde r u s t e r gammel kærlighed
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Ukendt

Dato : 27-11-04 06:41

On Fri, 26 Nov 2004 20:10:06 +0100, "Preben Riis Sørensen"
<preben@esenet.dk> wrote:

><Ivan Madsen> skrev

>Men i det her tilfælde r u s t e r gammel kærlighed

Jow, jow. Da den var 7 år gammel fik den paneler, to nye døre, to nye
forskærme, lappet inderskærme, slebet helt ned og lakeret op. Det
pyntede på den . Det andet rustede også )
--
Ivan Madsen
Xsara Week-end HDI

Fra : Basil

Dato : 26-11-04 20:10

Tom wrote:
> [...]
> da den var i sin æra, den som oser af charme, den som kunne give gåsehud
>
> Bilen behøver du ikke at have ejet eller være fra dette århundrede, men

HHV. AC Cobra og Ford Taunus.
Cobra: den der har betydet mest for dig, den som man får et glimt i
> øjet når man gensér, den som har en identitet, den som lod andre i skyggen
> da den var i sin æra, den som oser af charme, den som kunne give gåsehud

Taunus: Det er den mest klassiske udgave af en bil (silhuet).
Når børn tegner biler, tegner de et silhuet af (enhver sedan) en Taunus.

Kai

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 26-11-04 20:42

Det som tre brugere allerede har sagt:

Ferrari Testarossa (helst i Ferrari-rød)

Mvh

Emil

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 26-11-04 21:56

Tom wrote:

> [...]
> da den var i sin æra, den som oser af charme, den som kunne give gåsehud

Lancia Stratos. Da den kom frem (og stadigvæk) lignede den noget
der aldrig var set før, så identiteten er soleklar. Den
grovdominerede rallyscenen og sin samtid, beviste at man kan køre
rally med rwd mens andre var på 4wd-bølgen. Den er egentlig mere
rå end charmerende, men what the hell. Gåsehuden kommer helt
automatisk når man hører vrælet fra Dinomotoren..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Lars Holst

Dato : 26-11-04 21:56

> Kom på en lille idé.
> Hvilken bil synes du erårtusindernes bil?

Alfa Romeo 8C 2900 B Touring Lungo
Fordi det er den smukkeste bil i verden.

--
Lars Holst

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 27-11-04 00:37

Lars Holst wrote:

> Alfa Romeo 8C 2900 B Touring Lungo
> Fordi det er den smukkeste bil i verden.

Den er jeg med på, også selv om jeg egentlig synes Villa d'Este'n
fra Touring er flottere..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Lars Holst

Dato : 27-11-04 00:57

Lars Holst <delfinerne@yahoo.com> said in

> Alfa Romeo 8C 2900 B Touring Lungo
> Fordi det er den smukkeste bil i verden.

Faktisk Alfa Romeo generelt som mærket der fortjener titlen "årtusindets
bil".
Intet andet bilmærke har tiltrukket designernes lyst til at gøre bilerne
om muligt smukkere.

Og når vi snakker Alfa designs og special designs......
(i totalt rodet rækkefølge)

156
147
8C 2900
6C 2500
Giulia
Brera
GTV
GT
Bertone Aerodynamic Technica (BAT)
33
8C Competizione
Caimano
Canguro
Carabo
Dardo
TZ
Montreal
Iguana
Nuvola
Proteo
Spider
Castagna
Cuneo
Fioravanti
Scighera
Progetto
1900
Stradale
SZ/RZ
Kamal
166
Centauri
Duetto
75
155
Sprint Speciale
Giulietta
Disco Volante
158
6C 1750
Bimotore

Måske er der mange flere

Men det er grunden til at det bør være Alfa der kåres som årtusindets bil

--
Lars Holst

Fra : Rander

Dato : 26-11-04 22:55

Fri, 26 Nov 2004 16:26:20 +0100 brugte "Tom"
<tom_christensen(snabela)bigfoot.com> 20 linier på at fortælle dette til
dk.fritid.bil:

> [...]
>da den var i sin æra, den som oser af charme, den som kunne give gåsehud

VW 1300. DET var en bil med personlighed!

--
Lars Rander, www.rander.dk ICQ#: 987520 ** Pil ikke ved min adresse **
Sjathelt og beskytter af det svage køn (udnævnt af diktator SEJ 5/6-99)

En passions varighed er ligefrem proportional med varigheden af
den modstand, kvinden ydede til at begynde med. (Honoré de Balzac)

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 27-11-04 00:38

Rander wrote:

> VW 1300. DET var en bil med personlighed!

Dens mangel på kabinevarme er sikkert også eminent til at give
gåsehud..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 26-11-04 21:42

> [...]
> da den var i sin æra, den som oser af charme, den som kunne give gåsehud
>
> Bilen behøver du ikke at have ejet eller være fra dette århundrede, men

GT40

Mustang Mach1 '69

Eller bare en RS 2000 Mk2

Indrømmer de blankt, jeg ER Ford fan

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Peter

Dato : 27-11-04 17:13

> Hej
>
> Kom på en lille idé.
> Hvilken bil synes du erårtusindernes bil?

Kanon tanke!

Dog mener jeg at den burde deles op i kategorier, som ved enhver anden
prisuddeling:

Årtusindernes Sportsvogn
Årtusindernes Luxusbil
Årtusindernes Familiebil
Årtusindernes Offroader
Årtusindernes Design perle
Årtusindernes Varebil
Årtusindernes Lastbil
Årtusindernes mest indflydende bil
og sidst men ikke mindst:
Årtusindernes Flop

Sidst så er der muligheden for en samlet vinder af alle:
Årtusindernes bil

Hvad siger i?

Mit seriøse bud ville være:
Årtusindernes Sportsvogn - Porsche 356

Årtusindernes Luxusbil - Rolls Royce Silver Ghost

Årtusindernes Familiebil - Volvo 240 m. bagudvendt sæde i bagagerummet, må
være verdens første MPV, selvom far havde foretrukket en Opel Diplomat V8 på
5,4 liter

Årtusindernes Offroader - Land Rover SI, SII, SIII & 90"/110" fordi
konceptet har været så overlegent at man har kunne beholde samme koncept fra
1946 til i dag. Til hvor mange andre biler kan man bestille en dør til en
1975 model og sige "Ja sådan ca. +/- 25 år "

Årtusindernes Design perle - Jaguar D-type

Årtusindernes Varebil - Her er jeg lidt på herrens mark, hvis ikke jeg må
nævne LR igen, så må det være den gamle Bedford med skydedøre, som posten
var så glade for.

Årtusindernes Lastbil - Peterbilt, med stor snude. Enhver drengs drøm fra
truckerfilmene.

Årtusindernes Flop - AMC Pacer hvis den overhovedet kan kaldes for en bil

Årtusindernes mest indflydende bil - Mascot'en og dens inflydelse på
nutidens biler. Den har både tværstillet motor/gearkasse med forhjulstræk,
hjulene helt ude i hjørnerne, og er stadig et forbillede hvad angår
pladsudnyttelse.

Årtusindernes bil - Ford T

Hvis jeg derimod bruger mine forudindfattede smalsporede landrover briller
ville det være:
Årtusindernes Sportsvogn - Land Rover 90" i Camel Trophy trim
Årtusindernes Luxusbil - Range Rover 4,6 HSE
Årtusindernes Familiebil - Land Rover Discovery
Årtusindernes Offroader - Land Rover med larvefødder (brugte samme chassis
som en scorpion kampvogn)
Årtusindernes Design perle - Range Rover's første prototype
Årtusindernes Varebil - Land Rover 130" HCPU m. dobbeltkabine
Årtusindernes Lastbil - Land Rover 101"
Årtusindernes Flop - Daihatsu Rocky
Årtusindernes mest indflydende bil - Land Rover Serie I
Årtusindernes bil - Land Rover 90" V8

Peter!

Fra : Elbarto

Dato : 18-12-04 16:24

"Peter" <glem@det.nu> skrev i en meddelelse

> Dog mener jeg at den burde deles op i kategorier, som ved enhver anden
> prisuddeling:
>
> Årtusindernes Sportsvogn
Ferrari Testarossa

> Årtusindernes Luxusbil
Uh må bliver noget mercedes tror jeg

> Årtusindernes Familiebil
Volvo V70

> Årtusindernes Offroader
Willys Jeep

> Årtusindernes Design perle
Kan ikke huske hvad den hedder men den er fed den er fra omkring 1965

> Årtusindernes Varebil
Ford Transit - Alle kan køre den

> Årtusindernes Lastbil
Scania 164 530HK

> Årtusindernes mest indflydende bil
Ingen lige til det punkt

> og sidst men ikke mindst:
> Årtusindernes Flop
Skoda røvskubber

> Sidst så er der muligheden for en samlet vinder af alle:
> Årtusindernes bil
>
> Hvad siger i?

kilp klip

> Peter!

OZ3BTO

Fra : Mogens

Dato : 27-11-04 17:29

> [...]
> da den var i sin æra, den som oser af charme, den som kunne give gåsehud
> Bilen behøver du ikke at have ejet eller være fra dette århundrede, men

Jeg ville mene, at en Porsche 911 må være
bilen, der bør vælges i den sammnehæng...
Ik' Tom? :)

Fra : Thomas

Dato : 27-11-04 19:07

> [...]
> da den var i sin æra, den som oser af charme, den som kunne give gåsehud
>
> Bilen behøver du ikke at have ejet eller være fra dette århundrede, men

Hej

Jeg havde sagt til mig selv, at nu håber jeg ikke at dette udvikler sig til
en diskussion udfra hvad folk har valgt, og så er jeg den der selv skal
starte den, LOL!

Måske man skulle sige, "hvilken bil ville du købe i morgen ,
vandt/fik/arvede du 100 millioner". Hvordan folk kan nævne Kadetter, Ford
T'er og Bobler ud fra de parameter du har sat med : glimt i øjet, lod andre
i skyggen, oser af charme og som kan give en gåsehud, fatter jeg
ikke......... (de kan måske opfylde et enkelt af punkterne, højere end
andre kan, der er vi ikke uenige)

Husk der står hvilken bil der har betydet mest for "dig" !

Mvh

Thomas
Please dont hurt me

Fra : Leonard

Dato : 27-11-04 19:18

"Thomas" <bambanosReMOVE@hotmail.com> wrote:

>Husk der står hvilken bil der har betydet mest for "dig" !

OK, den bil der har betydet mest for mig er en Mercedes E300 Diesel
årg. 1994 ...

Men det er ikke det samme som at jeg ville købe sådan en hvis jeg
havde penge nok, og heller ikke at det er en kandidat til årtusindets
bil.

Men forstår jeg dig ret, når jeg tror du mener, hvilken bil synes du
er den fedeste af dem alle?

--
Leonard

Fra : Thomas

Dato : 27-11-04 19:42

"Leonard" <nospam@invalid.invalid> wrote in message

> [...]
> bil.
>
> Men forstår jeg dig ret, når jeg tror du mener, hvilken bil synes du

næ ikke så meget mig. Den bil der praktisk har betydet mest for mig, er en
Fiat Duna årg. 88, 1,3 l med 67 HK. Men det er jo ikke det der lægges op
til i trådstarterens spørgsmål, sådanne som jeg læser det. Det er summen af
de kriterier, parametrer der lægges for dagen. Ville være useriøst af mig,
at sige at Dunaen er årtusindets bil , selvom den har fragtet mig flest
km..........

Lige siden Testarossa'en kom frem har jeg ønsket mig en, selv her 20 år
efter. Den opfylder en del af de kriterier der stilles i oplægget (set med
mine øjne og med mange andres øjne), derfor har jeg valgt den...... men
nuvel, ville bare rette det hele lidt ind, har intet imod Kadett'er

Mvh

Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 27-11-04 20:45

> [...]

>da den var i sin æra, den som oser af charme, den som kunne give gåsehud
;Lad mig sige det på den måde, hvis ikke det var klart nok i indlægget
der nævnede en skilpadde-Kadett C. Hvis jeg mente, jeg havde pengene
tild det - og den nødvendige tid - så holdt der en ca. 1964 Jaguar
E-type i indkørslen. Pænt ved siden af Xsara'en som skal tage det
tunge slid. Desværre har lotto-guden eller hvad man ellers skal satse
på ikke lige vist sig nådig
--
Ivan Madsen
Xsara Week-end HDI