DeLorean ?
Fra : bob

Dato : 26-11-04 10:10

Vedr. DeLorean DMC-12 (Tilbage til fremtiden)
er der nogen der kender nogle tyske, svenske eller norske links hvor
man evt. kunne være heldig at finde sådan en øse til salg ?

Måske nogle importfirmaer ?
Og hvad med importafgiften på sådan en sag ?

bob

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 26-11-04 10:21

bob skrev:

> Vedr. DeLorean DMC-12 (Tilbage til fremtiden)
> er der nogen der kender nogle tyske, svenske eller norske links hvor
> man evt. kunne være heldig at finde sådan en øse til salg ?

Her er en der har en liste...
http://www.home.no/delorean/4sale.htm
Men siden er vist ikke 100% opdateret.....

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://www.fischer-streton.dk

Debat om KIA biler: http://kiaforum.dyndns.dk

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 26-11-04 10:27

"bob" <1@1.se> wrote in message
> Vedr. DeLorean DMC-12 (Tilbage til fremtiden)
> er der nogen der kender nogle tyske, svenske eller norske links hvor
> man evt. kunne være heldig at finde sådan en øse til salg ?

Der har vist været en til slag hos en eller anden forhandler i Silkeborg,
men det er vist ret lang tid siden.

--
mvh/rg. Christian
I would have to ask the questioner. I haven't had a chance to ask

Fra : sst@io.dk

Dato : 26-11-04 10:31

bob wrote:
> Vedr. DeLorean DMC-12 (Tilbage til fremtiden)
> er der nogen der kender nogle tyske, svenske eller norske links hvor
> man evt. kunne være heldig at finde sådan en øse til salg ?

Der var en til salg på BilBasen for nogen tid siden, jeg har gemt annoncen
(den er væk fra BB nu):

http://moof.dk/stuff/things/delorean.htm

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 26-11-04 11:00

sst@io.dk skrev:

> Der var en til salg på BilBasen for nogen tid siden, jeg har gemt
> annoncen (den er væk fra BB nu):
>
> http://moof.dk/stuff/things/delorean.htm

Føj det var mange penge for en bil som ikke er kendt for at verdens bedste
kvalitet....
(og iøvrigt temmeligt slatten motormæssigt; ift. udseendet...)

Fra : bob

Dato : 26-11-04 11:12

"Søren C. Fischer" <soren@fischer.as.invalid> wrote in message

> [...]
> kvalitet....
> (og iøvrigt temmeligt slatten motormæssigt; ift. udseendet...)

Det er jo liebhaveri !
Men jeg synes måske også lige prisen er i overkanten

Hvad mener du med "ikke verdens bedste kvalitet" og hvad sammenligner du med
?
Findes der en test ?

Kan du nævne andre biler/modeller fra den tid der er produceret så lidt af
men stadigvæk
køre så mange af ?

bob

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 26-11-04 12:41

bob skrev:

> Det er jo liebhaveri !

Absolut

> Hvad mener du med "ikke verdens bedste kvalitet" og hvad sammenligner
> du med ?
> Findes der en test ?

Der er en købeguide i Bilsport 14/15-2002.
Og jeg mindes, at de ikke havde mange roser til den bil. Bortset fra at den
er sjælden og har en kompliceret historie
(jeg prøver at finde den, men kan ikke love noget)

> Kan du nævne andre biler/modeller fra den tid der er produceret så
> lidt af men stadigvæk
> køre så mange af ?

Næh, for jeg kan ikke lige på stående fod data på DeLorean...
Men mon ikke en Ferrari af samme årgang har nogenlunde samme ratio for
produceret/stadigt i live ?

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 26-11-04 13:02

bob skrev:
> Hvad mener du med "ikke verdens bedste kvalitet" og hvad sammenligner
> du med ?
> Findes der en test ?

Jeg fandt Bilsport 14/15-2002 og jeg huskede forkert...
De har ikke noget at klage over.... Den skulle efter sigende være af ganske
ok monteringskvalitet..

Men de er ikke imponerede over Peugeot-Volvo-Renault motoren...

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 26-11-04 15:13

Søren C. Fischer wrote:

> Jeg fandt Bilsport 14/15-2002 og jeg huskede forkert...

Sikker?

> De har ikke noget at klage over.... Den skulle efter sigende være af
> ganske ok monteringskvalitet..

Jeg husker at den var elendig, synlige samlinger, åbninger, knirken.. ja
generelt nymodens Lada-samle kvalitet.

Kan ikke huske hvor jeg læste det. Tror det var et tema i Bilmarkedet.

--
Martin L. Johansen
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 26-11-04 16:26

Martin Johansen [6000] skrev:

> Sikker?

Ja det jeg huskede er ihvertfald ikke fra det blad så...

> Jeg husker at den var elendig, synlige samlinger, åbninger, knirken..
> ja generelt nymodens Lada-samle kvalitet.
>
> Kan ikke huske hvor jeg læste det. Tror det var et tema i Bilmarkedet.

Ja jeg mindes noget tilsvarende... jeg troede bare at det var den köpguide i
Bilsport...

Fra : Esben Tærsker

Dato : 27-11-04 12:48

Søren C. Fischer wrote:

> Ja det jeg huskede er ihvertfald ikke fra det blad så...

> Ja jeg mindes noget tilsvarende... jeg troede bare at det var den
> köpguide i Bilsport...

Jeg mener det var ham med det krøllede hår i TopGear der prøvekørte en
DeLorean som han havde drømt om siden han var en ung knægt. Og jo - han
blev slemt skuffet...!

/Esben

Fra : Christian

Dato : 26-11-04 20:06

"Martin Johansen [6000]" <see.my.website@for.ways.to.contact.me> wrote in
message news:41a73982$0$179$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Sikker?

> Jeg husker at den var elendig, synlige samlinger, åbninger, knirken.. ja
> generelt nymodens Lada-samle kvalitet.

SVJH blev de faktisk samlet i Nordirland!?!?.

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 26-11-04 22:56

Christian skrev:

> SVJH blev de faktisk samlet i Nordirland!?!?.

Ja til sidst - i starten blev de samlet i Puerto Rico

Fra : Hans Joergensen

Dato : 01-12-04 16:51

Søren C. Fischer wrote:
> Ja til sidst - i starten blev de samlet i Puerto Rico

Og fyldt med narko før de røg ud af landet.. eller sådan noget ?

// Hans
--
http://www.ph33r.dk/ringdingding.mp3

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 02-12-04 00:49

Hans Joergensen wrote:

> Og fyldt med narko før de røg ud af landet.. eller sådan noget ?

Blander du ikke sammen med at direktøren blev knallet for at prøve
at sælge narko til nogle FBIagenter?

mvh
Henning

Fra : Hans Joergensen

Dato : 02-12-04 20:31

Henning Præstegaard wrote:
> Blander du ikke sammen med at direktøren blev knallet for at prøve
> at sælge narko til nogle FBIagenter?

Muligvis :) jeg kender ikke bilens historie ret godt, kunne bare
huske at der var noget med noget narko.

// Hans
--
Photogallery @ http://gallery.nathue.dk

Fra : TGD

Dato : 27-11-04 02:07

"Martin Johansen [6000]" <see.my.website@for.ways.to.contact.me> skrev i en
meddelelse news:41a73982$0$179$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

<KLIP>

> Jeg husker at den var elendig, synlige samlinger, åbninger, knirken.. ja
> generelt nymodens Lada-samle kvalitet.

Karroseriet er støbt ud i et (carbon eller glasfiber), og pladerne er i
rustfritsål, det er da forløberen for Lotus Elise.

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 27-11-04 10:27

TGD skrev:

> [...]
>
> Karroseriet er støbt ud i et (carbon eller glasfiber), og pladerne er
> i rustfritsål, det er da forløberen for Lotus Elise.

Ahvad ??
Pladerne er aluminium, og selve rammen er i epoxy-belagt stål. Og den epoxy
løsner sig, og så får rusten fat. Så min Köpguide fra Bilsport siger, at det
er noget der skal undersøges nøje (røret og gaflerne der holder bærearmene)

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 27-11-04 10:57

"Søren C. Fischer" <soren@fischer.as.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> epoxy løsner sig, og så får rusten fat. Så min Köpguide fra Bilsport
> siger, at det er noget der skal undersøges nøje (røret og gaflerne der

Ifølge Tilbage til fremtiden, så er karossen af stainless steel.

Men sådan er der så meget

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : TGD

Dato : 27-11-04 15:25

> [...]

> epoxy løsner sig, og så får rusten fat. Så min Köpguide fra Bilsport
> siger, at det er noget der skal undersøges nøje (røret og gaflerne der

Nej nej Monsters Garage skulle lave en luftpude bil af en DeLorean, det var
rustfrit stål og carbon el glasfiber.

Fra : TGD

Dato : 27-11-04 15:30

> [...]

> epoxy løsner sig, og så får rusten fat. Så min Köpguide fra Bilsport
> siger, at det er noget der skal undersøges nøje (røret og gaflerne der

If that is not enough, the lightweight body structure is glass-reinforced
plastic (GRP), with totally rust-proof stainless steel skins that will last
forever. The distinctive gull-wing doors are a marvel in themselves.
Assisted by a cryogenically manufactured torsion bar, and the gas-filled
struts, the doors gently open with a simple click of the door handle.
Whether you are going around the block or about to 'Go Back to the Future',
the DeLorean gets you there in style.

http://www.delorean-owners.org/legend/descrip.html

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 27-11-04 22:12

Søren C. Fischer wrote:

> Pladerne er aluminium,
Den jeg har rørt ved, var godt nok af
rustfaststål.

mvh
Henning

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 28-11-04 00:28

Søren C. Fischer skrev:

> Ahvad ??
> Pladerne er aluminium,

Jeg opdagede faktisk fejlen inden jeg sendte indlægget, men glemte at rette
teksten

DOH..........!

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 26-11-04 11:35

"bob" <1@1.se> skrev i en meddelelse
> Vedr. DeLorean DMC-12 (Tilbage til fremtiden)
> er der nogen der kender nogle tyske, svenske eller norske links hvor
> man evt. kunne være heldig at finde sådan en øse til salg ?

Auto-Forum i Silkeborg har en til at stå. - Den har holdt der i virkelig
umindelige tider. Koster 229.995 kr, (tror jeg nok)

-M

Fra : bob

Dato : 26-11-04 11:59

"Morten Lorenzen" <MortenLorenzenSPAM@yahoo.dk> wrote in message
> "bob" <1@1.se> skrev i en meddelelse
>
> Auto-Forum i Silkeborg har en til at stå. - Den har holdt der i virkelig
> umindelige tider. Koster 229.995 kr, (tror jeg nok)
>
> -M

kan den ses på nettet ?

bob

Fra : Ukendt

Dato : 26-11-04 14:41

> [...]
> man evt. kunne være heldig at finde sådan en øse til salg ?
>
> Måske nogle importfirmaer ?
> Og hvad med importafgiften på sådan en sag ?

Der findes nogle stykker af dem i danmark, jeg har set 3 til salg i løbet af
de sidste par år. Har også set den "life" på herningmessen "Biler for alle".
Hooooold da kæææææft hvor er den grim.....jeg var vildt skuffet. Den ligner
slet ikke det man ser i filmen.
Den har verdens grimmeste fælge og den ulakerede karosse ligner en gang bæ.

Den er absolut IKKE fe' ....mere

Ligner faktisk enhver japaner-gryder fra 80'erne med den eneste forskel ved
måge-dørene. Hvis man virkelig vil have lidt specielle døre så kan man på
ebay købe færdige kit til at lave Lambo-døre for 1000 Kr mener jeg.

Sådan en gryde er ikke engang 100.000 Kr værd da den vil være svær at skaffe
reservedele til. Motoren er yder i forvejen slet ikke respekt for bilens
design.

--
Tom

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 26-11-04 15:09

Ta' til Silkeborg, Bilforum, tror jeg det hedder. De har en.

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 26-11-04 17:55

bob telepaterede følgende til sin PC:
> Vedr. DeLorean DMC-12 (Tilbage til fremtiden)
> er der nogen der kender nogle tyske, svenske eller norske links hvor
> man evt. kunne være heldig at finde sådan en øse til salg ?

Ja, Silkeborg Autoforum, men den er ikke på deres side.
De har den til "salg"...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : bme

Dato : 26-11-04 19:41

meddelelse news:41a75ff5$0$66402$14726298@news.sunsite.dk...
> Ja, Silkeborg Autoforum, men den er ikke på deres side.
> De har den til "salg"...

Ja, og det havde de også i 1997, da jeg kiggede på en uno der

/bo

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 26-11-04 19:50

bme telepaterede følgende til sin PC:
> Ja, og det havde de også i 1997, da jeg kiggede på en uno der

He he. De siger, at de venter til afgiften er til at betale...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Christabel & Anders

Dato : 26-11-04 20:26

Er det ikke det samme som at sige at den ikke er til salg?
.....Kender til et sted, hvor man er autoriseret Volvo forhandler og ved et
tilfælde fik forhandleren change for at købe den Volvo P544 tilbage som var
den første Volvo som forhandleren solgte, den gang butikken fik sin
autorisation.
Volvoén er nu gennemrenoveret på eget værksted og står til salg i
udstillingen, til kr. 1.000.000,-
Mvh

Anders

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 26-11-04 21:07

Christabel & Anders telepaterede følgende til sin PC:
> Volvoén er nu gennemrenoveret på eget værksted og står til salg i
> udstillingen, til kr. 1.000.000,-

LOL

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Tine & Thomas

Dato : 27-11-04 13:10

"Christabel & Anders" <kaa(fjern dette)@sprit.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> autorisation.
> Volvoén er nu gennemrenoveret på eget værksted og står til salg i

Det samme har vores lokale vw forhandler i Frederikshavn gjort!

Det var jo så bare en bobbel!

Fra : Sp@cey

Dato : 28-11-04 11:05

"Tine & Thomas" <tineogthomas@os.dk> skrev i en meddelelse

> "Christabel & Anders" <kaa(fjern dette)@sprit.dk> skrev i en meddelelse
> var
>>
> Det samme har vores lokale vw forhandler i Frederikshavn gjort!
>
> Det var jo så bare en bobbel!

Apropos DeLorean, Hvor mange hypper har sådan en fætter?

Sp@cey

Fra : Sp@cey

Dato : 28-11-04 11:09

"Sp@cey" <Someone@microsoft.com> skrev i en meddelelse

> "Tine & Thomas" <tineogthomas@os.dk> skrev i en meddelelse

> Apropos DeLorean, Hvor mange hypper har sådan en fætter?

......og hvor mange findes der i europa?

SP@cey

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 28-11-04 18:19

Sp@cey skrev:
> Apropos DeLorean, Hvor mange hypper har sådan en fætter?

132 hk på en V6 som er udviklet af Peugeot/Volvo/Renault.

Den vejer 1275 kilo, så det rækker til 0-100 på "lige under 10 sek." og en
topfart på "lige over 200 km/t" (jf. BilSport)

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 28-11-04 18:20

"Sp@cey" wrote:

> Apropos DeLorean, Hvor mange hypper har sådan en fætter?

130, med mindre du er en af de friske der skovler maskinen fra en
RX7'er i..

--
Hygge..
Thomas