/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
37-årig mand død - overså firhjulstrækker!
Fra : Ricky


Dato : 26-11-04 08:16
 
 
Thomas H. (26-11-2004)
Kommentar
Fra : Thomas H.


Dato : 26-11-04 08:25


"Ricky" <dafosia@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
news:964855d0.0411252316.3899de40@posting.google.com...
> http://ekstrabladet.dk/VisArtikel.iasp?PageID=271251

Nu MÅ der altså gøres noget ved de unge under 40, hvis nu man lavede en
regel om at folk mellem 20 og 50 ikke måtte om aftenen, ville den slags have
været undgået!



Ukendt (26-11-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 26-11-04 08:33


"Thomas H." <thheFjerndetteforpokker@sol.dk> skrev i en meddelelse
hvis nu man lavede en
> regel om at folk mellem 20 og 50 ikke måtte om aftenen, ville den slags
> have
> været undgået!
>
Eller forbød kørsel med 4x4 efter mørkets frembrud.



Niels Bengaard (26-11-2004)
Kommentar
Fra : Niels Bengaard


Dato : 26-11-04 08:34

> hvis nu man lavede en
>> regel om at folk mellem 20 og 50 ikke måtte om aftenen, ville den slags
>> have
>> været undgået!
>>
> Eller forbød kørsel med 4x4 efter mørkets frembrud.

Man kunne starte med at forbyde de kængurugitre den har på.
Bilen har jo slet ingen zone der kan absorbere energien ved et sammenstød
længere.

Niels



Ukendt (26-11-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 26-11-04 08:55


"Niels Bengaard" <bengaardFJERNDETTE@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Man kunne starte med at forbyde de kængurugitre den har på.
> Bilen har jo slet ingen zone der kan absorbere energien ved et sammenstød
> længere.
>
Jeg tænkte det samme, men nu er det kun på ældre køretøjer de er tilladte i
stål. Og jeg ved nu ikke hvor meget det ville hjælpe her, de blev forbudt
pga. fodgængere og kænguruer, ligner hinanden betænkeligt ved påkørsel- læs;
omfattende skader på offeret, pga. det bliver "holdt fanget" foran bilen.



Thomas H. (26-11-2004)
Kommentar
Fra : Thomas H.


Dato : 26-11-04 09:14


"Niels Bengaard" <bengaardFJERNDETTE@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:41a6dc87$0$56271$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> Man kunne starte med at forbyde de kængurugitre den har på.

Eller starte med at banke ind i knolden på folk, at de skal kigge sig for
når der er ubetinget vigepligt - en ret simpel regel som få følger !!!!



Brian S Jensen (26-11-2004)
Kommentar
Fra : Brian S Jensen


Dato : 26-11-04 09:36


"Thomas H." <thheFjerndetteforpokker@sol.dk> skrev i en meddelelse
news:uzBpd.70108$Vf.3440916@news000.worldonline.dk...
>
> "Niels Bengaard" <bengaardFJERNDETTE@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> news:41a6dc87$0$56271$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
> > Man kunne starte med at forbyde de kængurugitre den har på.
>
> Eller starte med at banke ind i knolden på folk, at de skal kigge sig for
> når der er ubetinget vigepligt - en ret simpel regel som få følger !!!!
>
>

Altså Thomas - ham her fik da vist banket det ind i knolden - i
bogstavligste
forstand - og hvad hjalp det ham ?

Okay - den var måske for hård, men du har da bestemt ret !

Mvh.
Brian S Jensen



Carsten Petersen (26-11-2004)
Kommentar
Fra : Carsten Petersen


Dato : 26-11-04 09:58


"Brian S Jensen" <m3m5@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:co6ptq$26k2$1@news.cybercity.dk...

> > Eller starte med at banke ind i knolden på folk, at de skal kigge sig
for
> > når der er ubetinget vigepligt - en ret simpel regel som få følger !!!!
> >
> >
>
> Altså Thomas - ham her fik da vist banket det ind i knolden - i
> bogstavligste
> forstand - og hvad hjalp det ham ?

Han gør det i hvert tilfælde ikke igen!!

--
Mvh
Carsten

Endnu en udgydelse fra CP's PC!



Ukendt (26-11-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 26-11-04 09:51


"Thomas H." <thheFjerndetteforpokker@sol.dk> skrev i en meddelelse

> Eller starte med at banke ind i knolden på folk, at de skal kigge sig for
> når der er ubetinget vigepligt - en ret simpel regel som få følger !!!!
>
Man skal ikke fordømme nogen, på baggrund af noget som man ikke kender
enkelthederne af!!. Det kunne jo tænkes at han havde set sig for, men
omtalte 4x4 kørte hurtigere end forsvarligt, hvilket overskred hans
"beregninger" :((. Nej jeg ved ikke om dette er tilfældet, og det gør du
heller ikke, så vi kan bare på afstand konstatere der er sket endnu et uheld
i DK. .



John Sahl (26-11-2004)
Kommentar
Fra : John Sahl


Dato : 26-11-04 09:55

Jørgen M. Rasmussen wrote:
> Man skal ikke fordømme nogen, på baggrund af noget som man ikke kender
> enkelthederne af!!. Det kunne jo tænkes at han havde set sig for, men
> omtalte 4x4 kørte hurtigere end forsvarligt, hvilket overskred hans
> "beregninger" :((. Nej jeg ved ikke om dette er tilfældet, og det gør
> du heller ikke, så vi kan bare på afstand konstatere der er sket
> endnu et uheld i DK. .

Så har man jo heller ikke set sig ordentligt for. Er man i
tvivl om sin evne til at hastighedsbedømme så skal man
blive stående/holdende.

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk
Vi kæmper hårdt for det



Ukendt (26-11-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 26-11-04 10:13


"John Sahl" <spamtrap7@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse

>
> Så har man jo heller ikke set sig ordentligt for. Er man i
> tvivl om sin evne til at hastighedsbedømme så skal man
> blive stående/holdende.
>
Puds glorien. Vi har vist alle fejlbedømt en situation, nogen får bare ikke
et nyt forsøg :(.



Brian S Jensen (26-11-2004)
Kommentar
Fra : Brian S Jensen


Dato : 26-11-04 10:52


"Jørgen M. Rasmussen" <garbage.adr#nulspam.ofir.dk> skrev i en meddelelse
news:41a6f25d$0$176$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "John Sahl" <spamtrap7@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse
>
> >
> > Så har man jo heller ikke set sig ordentligt for. Er man i
> > tvivl om sin evne til at hastighedsbedømme så skal man
> > blive stående/holdende.
> >
> Puds glorien. Vi har vist alle fejlbedømt en situation, nogen får bare
ikke
> et nyt forsøg :(.
>
>

Præcis - lige meget hvor god billist man mener man er, så er der altså
ikke nogen som kan sige sig fri for at ha' tænkt "PY-HA ! det var
godt nok tæt på" - hvor man selv har været skyld i det

Jo, det skulle da lige være Thorkild Thyring

Mvh.
Brian S Jensen



John Sahl (26-11-2004)
Kommentar
Fra : John Sahl


Dato : 26-11-04 12:41

Jørgen M. Rasmussen wrote:
> Puds glorien. Vi har vist alle fejlbedømt en situation, nogen får
> bare ikke et nyt forsøg :(.

Glorien? Alle betaler konsekvensen af deres handlinger
i trafikken, thats life.

Det er trist når ting sker, men jeg gider ikke pive over det.

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk
Vi kæmper hårdt for det



Torben Scheel (26-11-2004)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 26-11-04 13:23

John Sahl wrote:
> Jørgen M. Rasmussen wrote:
>> Puds glorien. Vi har vist alle fejlbedømt en situation, nogen får
>> bare ikke et nyt forsøg :(.
>
> Glorien? Alle betaler konsekvensen af deres handlinger
> i trafikken, thats life.

Nope. Eks.: når en MC bliver overset af en bilist der har vigepligt er det
MC'isten der primært betaler for bilistens handling.

--
vh
Torben



John Sahl (26-11-2004)
Kommentar
Fra : John Sahl


Dato : 26-11-04 13:45

Torben Scheel wrote:
> Nope. Eks.: når en MC bliver overset af en bilist der har vigepligt
> er det MC'isten der primært betaler for bilistens handling.

Flueknepper!

Jeg skrev ikke noget mht at betale for andres handlinger,
der er min holdning selvfølgelig en del anderledes.


--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk
Vi kæmper hårdt for det



Ukendt (26-11-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 26-11-04 14:29


"John Sahl" <spamtrap7@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse
news:co74ja$2g6t$1@news.cybercity.dk...
> Jørgen M. Rasmussen wrote:
>> Puds glorien. Vi har vist alle fejlbedømt en situation, nogen får
>> bare ikke et nyt forsøg :(.
>
> Glorien? Alle betaler konsekvensen af deres handlinger
> i trafikken, thats life.
>
> Det er trist når ting sker, men jeg gider ikke pive over det.

Tro mig det GØR du hvis det rammer nogen der står dig nær. Det forandrer
faktisk mere eller mindre dit liv.

--
Tom



John Sahl (26-11-2004)
Kommentar
Fra : John Sahl


Dato : 26-11-04 14:43

Tom wrote:
> Tro mig det GØR du hvis det rammer nogen der står dig nær. Det
> forandrer faktisk mere eller mindre dit liv.

Been there done that.

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk
Vi kæmper hårdt for det



Martin Johansen [600~ (26-11-2004)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 26-11-04 13:16

Niels Bengaard wrote:

> Man kunne starte med at forbyde de kængurugitre den har på.

Hvad skulle de hjælpe?

> Bilen har jo slet ingen zone der kan absorbere energien ved et sammenstød
> længere.

Altså... om jeg får et kængurugitter i fjæset eller en kofanger.. jeg dør
nok alligevel.

--
Martin L. Johansen
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"
Registered Linux User # 301406 - http://counter.li.org
http://www.spreadfirefox.com - Get Firefox!

Niels Bengaard (26-11-2004)
Kommentar
Fra : Niels Bengaard


Dato : 26-11-04 13:35

>> Man kunne starte med at forbyde de kængurugitre den har på.
>
> Hvad skulle de hjælpe?
>
>> Bilen har jo slet ingen zone der kan absorbere energien ved et sammenstød
>> længere.
>
> Altså... om jeg får et kængurugitter i fjæset eller en kofanger.. jeg dør
> nok alligevel.

Hvor meget man kommer til skade kommer vel an på omstændighederne, hvilke du
tænker på aner jeg ikke.
Min pointe er at et kængurugitter ikke gør skaden mindre, tvært imod.
Et voldsommere uheld vil alt andet lige medføre større risiko for større
skader.

Niels



Martin Johansen [600~ (26-11-2004)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 26-11-04 14:51

Niels Bengaard wrote:

> Hvor meget man kommer til skade kommer vel an på omstændighederne, hvilke
> du tænker på aner jeg ikke.

Jeg tænker på de omstændigheder at et 1,5 ton tungt stål og metal-objekt
rammer mine 80kg bløde knogler og kød...

> Min pointe er at et kængurugitter ikke gør skaden mindre, tvært imod.

Det har været så populært på det sidste at sige det er så farligt. Jeg
mangler stadig hårde beviser for at man kommer mindre tilskade.

> Et voldsommere uheld vil alt andet lige medføre større risiko for større
> skader.

Det er jo logik

--
Martin L. Johansen
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"
Registered Linux User # 301406 - http://counter.li.org
http://www.spreadfirefox.com - Get Firefox!

Henrik Bøgh (28-11-2004)
Kommentar
Fra : Henrik Bøgh


Dato : 28-11-04 22:41

En helt masse bits fra Martin Johansen [6000] til dk.fritid.bil gav følgende:

[...]

> Det har været så populært på det sidste at sige det er så farligt. Jeg
> mangler stadig hårde beviser for at man kommer mindre tilskade.

Jeg erindrer ikke kilden, men der var en artikel om nogle tyskere, østrigere
el. lign. der havde foretaget nogle beregninger og som var kommet frem til at
grunden til at gitrene udgør et problem ved personpåkørsel, er deres lille
overflade.
Det var vist noget med at trykket var ca. 5 gange så højt målt i kg/cm.

Dette nok i øvrigt kombineret med at det mest fremspringene punkt sidder en
anelse højere, og gitrenes manglende vilje til at deformere. Sidste står dog
for egen regning, og var ikke nævnt i artiklen.

[...]

> Martin L. Johansen

--
Med Venlig Hilsen: Henrik Bøgh || http://lagengymnastik.dk/

"We are here to preserve democracy; not practice it...."
-- Gene Hackman as Capt. Ramsey in 'Crimson Tide'P#


Jørgen M. Rasmussen (29-11-2004)
Kommentar
Fra : Jørgen M. Rasmussen


Dato : 29-11-04 07:02


"Martin Johansen [6000]" <see.my.website@for.ways.to.contact.me> skrev i en
meddelelse

> Det har været så populært på det sidste at sige det er så farligt. Jeg
> mangler stadig hårde beviser for at man kommer mindre tilskade.
>
Så populært at gitre af stål er forbudt på biler indreg. 1. gang efter
enelleranden dato, men et fake af plastic må du gerne have. Og årsagen er
den som Henrik skriver, i tilf. af uheld, påkørsel af "blød" trafikkant, er
skaden kraftigere.



phk (28-11-2004)
Kommentar
Fra : phk


Dato : 28-11-04 19:07


"Martin Johansen [6000]" <see.my.website@for.ways.to.contact.me> skrev i en
meddelelse news:41a71e33$0$179$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Niels Bengaard wrote:
>
>> Man kunne starte med at forbyde de kængurugitre den har på.
>
> Hvad skulle de hjælpe?
>
>> Bilen har jo slet ingen zone der kan absorbere energien ved et sammenstød
>> længere.
>
> Altså... om jeg får et kængurugitter i fjæset eller en kofanger.. jeg dør
> nok alligevel.

Hvor høj er du egentlig? ;)


--
Per, Esbjerg



Martin Johansen [600~ (28-11-2004)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 28-11-04 21:50

phk wrote:

> Hvor høj er du egentlig? ;)

Høj på livet

--
Martin L. Johansen
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"
Registered Linux User # 301406 - http://counter.li.org
http://www.spreadfirefox.com - Get Firefox!

Morten Fruergaard (26-11-2004)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 26-11-04 17:51

Niels Bengaard telepaterede følgende til sin PC:
> Man kunne starte med at forbyde de kængurugitre den har på.
> Bilen har jo slet ingen zone der kan absorbere energien ved et
> sammenstød længere.

Tror du seriøst at det ville have gjort nogen forskel i dette tilfælde?

--
Mvh. Morten Fruergaard
www.CF-OFFROAD.DK - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...
Nu også dæk til personvogne... www.cf-offroad.dk:4567/index.php/



Niels Bengaard (26-11-2004)
Kommentar
Fra : Niels Bengaard


Dato : 26-11-04 19:28

>> Man kunne starte med at forbyde de kængurugitre den har på.
>> Bilen har jo slet ingen zone der kan absorbere energien ved et
>> sammenstød længere.
>
> Tror du seriøst at det ville have gjort nogen forskel i dette tilfælde?

4 hjulstrækkeren er kørt ind i siden på bilen, så det har i hvert fald ikke
gjort ulykken mindre.
Man kan se forenden på 4 hjulstrækkeren kun er lidt deformeret, så alle
kræfter er havnet i siden på bilen.

Niels



Morten Fruergaard (26-11-2004)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 26-11-04 19:50

Niels Bengaard telepaterede følgende til sin PC:
>
> 4 hjulstrækkeren er kørt ind i siden på bilen, så det har i hvert
> fald ikke gjort ulykken mindre.

Tja. En sådan Patrol har en temmelig kraftet frontkofanger som standard.

--
Mvh. Morten Fruergaard
www.CF-OFFROAD.DK - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...
Nu også dæk til personvogne... www.cf-offroad.dk:4567/index.php/



Martin Johansen [600~ (26-11-2004)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 26-11-04 21:47

Morten Fruergaard wrote:

> Tja. En sådan Patrol har en temmelig kraftet frontkofanger som standard.

/ironi on
Den gør jo slet ingen skade. Du ved jo godt at det er kængurugitteret som
yder al skaden!!
/Ironi off

--
Martin L. Johansen
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"
Registered Linux User # 301406 - http://counter.li.org
http://www.spreadfirefox.com - Get Firefox!

alexbo (26-11-2004)
Kommentar
Fra : alexbo


Dato : 26-11-04 18:03


"Thomas H." skrev

> hvis nu man lavede en regel om at folk mellem 20 og 50 ikke måtte om
aftenen,

Det lyder fornuftigt, det vil nedsætte antallet af bilister, og dermed
ulykker.

mvh
Alex Christensen







Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177518
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408647
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste