Benzin øko med trailer "Patrol"
Fra : mikkel paulsen

Dato : 25-11-04 23:21

hej
jeg skal til grænsen med en nissan patrol for at fylde den op med
øller. hvis vi nu vælger at overholde reglerne ang max vægt for bilen,
så skal vi jo have trailer på, for vi skal købe over 100 rammer. men
hvad vil det koste os at sætte en trailer på rent benzin økonomisk
tænkt?
jeg har selv en teori om at det ikke bliver dyrt, det tror jeg fordi:
bilen kører i forvejen lidt pr liter ca 10-8 km/l, den er tung en
trailer er en lille ekstra vægt. er jeg galt på den eller vil en
trailer ikke betyde det helt store???

Fra : Elbarto

Dato : 25-11-04 23:33

"mikkel paulsen" <mikkel_paulsen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> bilen kører i forvejen lidt pr liter ca 10-8 km/l, den er tung en
> trailer er en lille ekstra vægt. er jeg galt på den eller vil en

kommer meget an på kørestilen men lidt mere vil den bruge
Hvis du køre med blød hat vil forbruget vel svare til frisk/halvhård
kørsel
Mener du iøvrigt ill diesel ? ;)

Elbarto
OZ3BTO

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 25-11-04 23:51

mikkel paulsen telepaterede følgende til sin PC:
> [...]
> bilen kører i forvejen lidt pr liter ca 10-8 km/l, den er tung en
> trailer er en lille ekstra vægt. er jeg galt på den eller vil en

Alt efter hvordan du kører til hverdag og på turen er det lige før at den
vil kører længere på turen, hvis du holder en stabil fart.

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Q

Dato : 26-11-04 01:42

> [...]
> bilen kører i forvejen lidt pr liter ca 10-8 km/l, den er tung en
> trailer er en lille ekstra vægt. er jeg galt på den eller vil en

Forbruget kommer meget an på hvordan du kører, men du skal nok regne med at
den bruger noget mere saft, hvis du har trailer ¨på krogen..

Du bør dog lige være klar over at det KAN være nødvendigt med et B+E kort
for at køre med trailer på patrolen, men det kommer an på hvormeget bil og
trailer er indregistreret til at veje..

/peter

Fra : Jens Borchert Peders~

Dato : 26-11-04 07:51

mikkel_paulsen@hotmail.com (mikkel paulsen) wrote in

> [...]
> bilen kører i forvejen lidt pr liter ca 10-8 km/l, den er tung en
> trailer er en lille ekstra vægt. er jeg galt på den eller vil en

Hej
Havde selv en Nissan KingCap diesel dog var det jo kun en 2,4 liters disel
uden turbo.

Den havde stort set samme brændstof økonomi uanset om jeg havde trailer
efter eller ej. Hastigheden var jo så også lavere med traileren og jeg
accelererede nok også lidt blødere.

Jens Borchert Pedersen
Vestfyn
Mailto:jbp@vip.cybercity.junkdk

Fra : mikkel paulsen

Dato : 27-11-04 00:42

Jens Borchert Pedersen <jbp@vip.cybercity.junkdk> wrote in message news:<Xns95AD4FDE96CEDjbpvipcybercitydk@194.255.237.231>...
> [...]
>
> Den havde stort set samme brændstof økonomi uanset om jeg havde trailer
> efter eller ej. Hastigheden var jo så også lavere med traileren og jeg

Det er den der 6 cyl 3,0 turbo diesel.

Ja vi ligger jo nok på en 90-100 stykker hele vejen der ned. Der er
motorvej hele vejen, så hastigheden er konstant. mener bilen total må
veje 2500 det vil vel betyde at vi må laste 1000 kg samlet i trailer
så total vægt er under 3500kg, der hvor grænsen til stort kørerkort
er.

Fra : Q

Dato : 27-11-04 03:00

> Ja vi ligger jo nok på en 90-100 stykker hele vejen der ned. Der er
> motorvej hele vejen, så hastigheden er konstant.

Hvis du har trailer på slæb må du ikke køre mere end 80 på motorvej... Husk
at 30% overskridelse koster kortet

> mener bilen total må
> veje 2500 det vil vel betyde at vi må laste 1000 kg samlet i trailer

Hvis bilens totalvægt er 2500 kg ( dvs. incl. last ) må du spænde en trailer
med 1000 kg totalvægt ( incl. last ) på krogen.. Traileren skal dog have
bremser hvis den vejer over 750 kg, og du ikke har hængerkort, hvis jeg
ellers husker de regler korrekt ( de er noget kringlede )

Husk lige at checke tilstanden på trailerens dæk inden du kører hjemmefra..
Problemet for trailerdæk er ikke så meget slid som at de ganske simpelt går
i opløsning fordi de altid står ude, og sjældent bliver skiftet ud ( jamen,
de er jo ikke slidt )..

/peter

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 27-11-04 13:15

Q telepaterede følgende til sin PC:
> Hvis du har trailer på slæb må du ikke køre mere end 80 på
> motorvej... Husk at 30% overskridelse koster kortet

Er det ikke stadig 40 %?

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Q

Dato : 27-11-04 17:03

meddelelse news:41a86fca$0$66400$14726298@news.sunsite.dk...
> Q telepaterede følgende til sin PC:
>
> Er det ikke stadig 40 %?

Kan sku egentlig godt være.. Synes dog der var noget snak om 30%, men på den
anden side.. Better safe than sorry.. Kunne da godt være der var nogen der
var blevet mugne hvis de regnede med at den gik med 40% overskridelse, hvis
det er de 30% der gælder

/peter

Fra : mikkel paulsen

Dato : 27-11-04 20:53

"Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> wrote in message news:<41a86fca$0$66400$14726298@news.sunsite.dk>...
> Q telepaterede følgende til sin PC:
>
> Er det ikke stadig 40 %?

Ved godt at kortet ryger hurtigere når man har trailer på, det er også
derfor jeg skriver 90-100km/t serriøst sidst jeg kørte langt med
trailer på motorvejen, der var det en tur til Odense fra Hjørring. jeg
kørte også 90-100km/t den gang, og jeg blev meget ofte overhalet af
andre der kørte mindst 20 km/t hurtigere, jeg overhalede aldrig nogen
trailere selv. Derfor mener jeg, at jeg kører forsvarligt når jeg
kører 90-100km/t.

Fra : mikkel paulsen

Dato : 28-11-04 17:11

mikkel_paulsen@hotmail.com (mikkel paulsen) wrote in message news:<a7ec204f.0411271152.6ab9b378@posting.google.com>...

og jeg blev meget ofte overhalet af
> andre der kørte mindst 20 km/t hurtigere, jeg overhalede aldrig nogen
> trailere selv.

de andre er selvfølgeligt også folk med trailer

Fra : Thomas Landberg

Dato : 28-11-04 21:32

> og jeg blev meget ofte overhalet af
>
> de andre er selvfølgeligt også folk med trailer

Jeg var over grænsen i onsdags. Kørte 120km/t hjem (altså uden trailer...)
men blev alligevel overhalet i den grad af en bil MED trailer. Man undres.

--

MVH

Thomas Landberg
www.bokstuning.dk
Spritny hjemmeside med en hidtil uhørt detaljeringsgrad