dunk dunk lyd - VW Golf 1,6 d.
Fra : Christabel & Anders

Dato : 25-11-04 20:01

Hej kan gruppen hjælpe mig med at lokalisere en fejl i min 85ér VW Golf 1,6
d.

- Dunk dunk lyd - lyder som noget hårdt mod hårdt.
- Lyden forsvinder når bilen er i frigear/ når jeg kobler ud.
- Lyden accelerere når jeg speeder op.
- Når bilen motorbremser/ ruller i fart, er lyden der også.
- Lyden synes at komme fra højre side - foran!
- Hele bilen ryster....

Dette er blevet skiftet/ lyden er forsvundet ved dette, men er kommet
tilbage igen:
- Ydersteled af trækaksler, hvor højre var tydelig mærket af at have manglet
fedt.
- Når bilen er løftet op og der rykkes/ roteres med/ i trækakselerne.
- Lyden forsvinder også ved at bilen kører på motorvejen et langt stykke med
ca. 130 km/t.

Min sædvanlige mekaniker mente at det var trækakslerne, da han til daglig
arbejder hos et autoriseret Ford værksted og fortalte at Ford Mondeo på et
tidspunkt havde en fejl, der gjorde at første gang ejeren drejede kraftigt
til venstre så knækkede/ smadres venstre trækaksel og samme lyd som i min
golf kom frem.
Jeg har også spurgt en VW Golf ekspert, der ligeledes mente at det kunne
være trækakslerne eller måske gearkassen - dog havde han aldrig oplevet en
lyd lige som denne.

Er der nogle der kan hjælpe?

Chris & Anders
Klik: www.vesterhavsrock.dk - hvor bl.a. Zididada, C21, Safri Duo spillede i
2004!
Bed and breakfast i Nordjylland? Klik: www.sitecenter.dk/bed-and-breakfast

Fra : Snusken

Dato : 25-11-04 20:21

Et knokkelled skal skiftes..

mvh eric

Fra : Henning

Dato : 25-11-04 20:58

>- Dunk dunk lyd - lyder som noget hårdt mod hårdt.
Svigermor slår med sin stok for at komme ud af bagagerummet?
>- Lyden forsvinder når bilen er i frigear/ når jeg kobler ud.
Hun lytter vel efter for at høre om hun er ved at være hjemme?
>- Lyden accelerere når jeg speeder op.
Gebisset begynder samtidig at klapre?
>- Når bilen motorbremser/ ruller i fart, er lyden der også.
Tja, hun VIL ud
>- Lyden synes at komme fra højre side - foran!
Du har en gammel folkevogn med bagagerum foran, ikke en Golf?
>- Hele bilen ryster....
Pensionister ved hvordan man slår hårdest med deres stok

Fra : Elbarto

Dato : 25-11-04 23:49

"Henning" <newsmail@REMOVETHISmailme.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Du har en gammel folkevogn med bagagerum foran, ikke en Golf?
> Pensionister ved hvordan man slår hårdest med deres stok

ROFL

Elbarto
OZ3BTO

Fra : Torben Scheel

Dato : 26-11-04 09:16

Henning wrote:
> [...]
> Du har en gammel folkevogn med bagagerum foran, ikke en Golf?
> Pensionister ved hvordan man slår hårdest med deres stok

Jaja, nu har du fundet problemet. Men hvad med løsningen? Jeg foreslår mere
æter.

--
vh
Torben