Ford Focus 2003: vinterdæk + vinduesvisker~
Fra : Michael Jack

Dato : 25-11-04 13:36

Hej gruppe

Ny, brugt bil.

a) Hvilken størrelse vinterdæk skal jeg vælge til min stationcar? Ifølge
papirerne kan der bruges dæk i størrelse 195/60R15 eller 185/65R14. Er
der nogen god grund til at vælge den ene størrelse frem for den anden
til vinterdæk? Sommerdækkene er 195/60R15.

b) Viskerarmene på forruden standser med det samme, midt på ruden, hvis
jeg giver viskerkontakten et lille vip nedad eller hvis jeg går fra
intervalvisk til afbrudt. Jeg synes hellere at viskerarmene skulle
returnere til hvilestilling uanset hvornår/hvordan jeg afbryder. Se en
anden brugers beskrivelse på:

<http://www.mandagsbil.dk/asp/visbil/bilvisning.asp?BilId=1117>

Derudover virker det som om viskerarmen foran førersædet kan nå lidt for
langt ud i venstre side, der kommer ind i mellem en lille dunk-lyd,
specielt ved høj hastighed.

Kendte problemer? Nogen god løsninger?

mij

Fra : Ukendt

Dato : 25-11-04 13:53

On Thu, 25 Nov 2004 13:36:07 +0100, michjack@spamfilter.dk (Michael
Jack) wrote:

> [...]
>der nogen god grund til at vælge den ene størrelse frem for den anden
>til vinterdæk? Sommerdækkene er 195/60R15.

Du må kunne køre på 185/65 R 15 - de er noget billigere end 195/60 R15
(559 mod 723 kr/stk hos daekonline.dk). Bilen vil blive en anelse mere
"slatten" i styringen, men hvis du kører "normalt" mærker du ikke
meget til det.

Ingen ide om viskerproblemet.
--
Ivan Madsen,
Xsara Week-end HDI

Fra : Peter Nielsen

Dato : 27-11-04 20:38

"Michael Jack" <michjack@spamfilter.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> intervalvisk til afbrudt. Jeg synes hellere at viskerarmene skulle
> returnere til hvilestilling uanset hvornår/hvordan jeg afbryder. Se en

Kender godt problemet fra min gamle Focus. Jeg vænnede mig til at løfte
viskerkontakten ca. 1 mm. når viskerne stoppede midt på ruden. Så kørte de
som regel på plads.

mvh
Peter