Hvor finder jeg brugt udstyr i Tyskland?
Fra : Allan B

Dato : 25-11-04 10:03

Jeg har en Golf III og mangler lidt originalt udstyr, gearknop mv. Jeg har
fundet mange brugte emner på ebay.de, men det kan være lidt besværligt at
købe derigennem mht til fragt. Er der nogen der kender en side, hvor jeg kan
finde sådanne forhandlere/autoophuggere, så man kan kontakte dem direkte?

Fra : Kim

Dato : 25-11-04 10:10

"Allan B" <xx@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> kan
> finde sådanne forhandlere/autoophuggere, så man kan kontakte dem direkte?

Jeg synes ikke fragt er noget problem, men betalingen og sproget er lidt
bøvlet.
Men hvis du søger på de som accepterer "PayPal", er det meget
nemmere. Det skal du blot tilmelde dig, så kører det meget nemt.

Mvh, Kim

Fra : HKN

Dato : 25-11-04 11:34

> [...]
> Men hvis du søger på de som accepterer "PayPal", er det meget
> nemmere. Det skal du blot tilmelde dig, så kører det meget nemt.

Enig - PayPal er meget nemt - desværre er der ikke så mange tyskere som
bruger det.

Og så er der lige PP's gebyr..........men jeg synes stadig det er bedre end
banken!

Mvh
Henrik

Fra : Kim

Dato : 25-11-04 12:59

"HKN" <divegearfjern@dettewebspeed.dk> skrev i en meddelelse

> Og så er der lige PP's gebyr..........men jeg synes stadig det er bedre
> end
> banken!
Gebyret er kun på modtagersiden. Og trods gebyr, er det stadig billigere
end bankoverførsel. Og hurtigere, tager kun ca. 10 min. før modtager kan
"se" overførslen. Bankoverførsel kan nemt tage 3-4 dage.

Mvh, Kim

Fra : Ukendt

Dato : 25-11-04 18:44

"Kim" <No@money.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> end bankoverførsel. Og hurtigere, tager kun ca. 10 min. før modtager kan
> "se" overførslen. Bankoverførsel kan nemt tage 3-4 dage.

arrh en bankoverførsel til tyskland koster da kun 200 Kr selv om man køber
noget til 5 Euro........længe leve gebyrer

--
Tom

Fra : John Sahl

Dato : 25-11-04 18:55

Tom wrote:
> arrh en bankoverførsel til tyskland koster da kun 200 Kr selv om man
> køber noget til 5 Euro........længe leve gebyrer

Få dig en konto i eksempelvis BG Bank, der koster
det 20kr via netbank.

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk

Fra : Ukendt

Dato : 25-11-04 19:32

> Få dig en konto i eksempelvis BG Bank, der koster
> det 20kr via netbank.

Er du SIKKER?
Jeg skal betale 200 Kr i Danishe Bank hvis jeg kun har et konto nr og 100 Kr
hvis jeg er så heldig at tyskeren gider opgive et IBAN nr

--
Tom

Fra : Fly Christensen

Dato : 25-11-04 19:38

On Thu, 25 Nov 2004 19:32:22 +0100, "Tom"
<tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote:

>Er du SIKKER?
>Jeg skal betale 200 Kr i Danishe Bank hvis jeg kun har et konto nr og 100 Kr
>hvis jeg er så heldig at tyskeren gider opgive et IBAN nr

Tom, for dig ville en grænsekonto hos Sydbank kunne betale sig: En konto
i DK og en i DE.

Fly

--
In space nobody will hear your cream

Fra : John Sahl

Dato : 25-11-04 20:25

Tom wrote:
> Er du SIKKER?

Ja.. Og jeg oplever tyskerne som "meget imødekommende"
uanset jeg ind i mellem byder på deres auktioner på trods
af at de har skrevet at de kun sender til Tyskland.

> Jeg skal betale 200 Kr i Danishe Bank hvis jeg kun har et konto nr og
> 100 Kr hvis jeg er så heldig at tyskeren gider opgive et IBAN nr

*scanner med øjnene henover sidste kvittering*

Overført beløb EUR 58,00
Afregning:
Bestilt beløb EUR 58,00 EUR 58,00
Kurs EUR 744,2600000 DKK 431,67
Vores gebyr DKK 20,00 DKK 20,00

Der er hævet på deres konto 4723XXXXXX med valør
29.10.2004 DKK 451,67

Fra : Jonas R.

Dato : 25-11-04 20:34

Tom wrote:
SNIP
> Er du SIKKER?
> Jeg skal betale 200 Kr i Danishe Bank hvis jeg kun har et konto nr og
> 100 Kr hvis jeg er så heldig at tyskeren gider opgive et IBAN nr

Oki det er da heller ikke så kvikt ikke at bede om et IBAN nummer, hvis det
koster dig 100 kr ekstra, undskyld jeg siger det.
Når jeg handler på ebay beder jeg altid om at få IBAN og SWIFT code. Noget
andet du kan gøre er skrive at modtager og afsender deler omkostningerne.
Det koster så kun 20 kr i via netbank i den danske bank, og aldrig nogen som
har brokket sig i tyskland for tror ikke de bliver opkrævet gebyret.

MVH

Jonas R.

Fra : Ukendt

Dato : 25-11-04 21:00

"Jonas R." <hihi@hihi.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> det
> koster dig 100 kr ekstra, undskyld jeg siger det.

Jeg skrev jo også at hvis jeg har et IBAN nr så koster det 100 Kr. Uden IBAN
nr koster det 200 Kr

> Når jeg handler på ebay beder jeg altid om at få IBAN og SWIFT code.

Gør jeg også, men har også stød på nogle så ligner et ? når man spørger om
det. En enkelt gang har jeg sendt en mail til den tyske bank for at få
nummeret og dermed spare 100 Kr

> [...]
> som
> har brokket sig i tyskland for tror ikke de bliver opkrævet gebyret.

Ok det må jeg prøve, hvis jeg kan få sælger med på den også

--
Tom

Fra : John Sahl

Dato : 25-11-04 21:07

Tom wrote:
> Ok det må jeg prøve, hvis jeg kan få sælger med på den også

Lad være med at spørge. Jeg har samme oplevelse som
Jonas. Enten opkræves de ikke det gebyr, eller også er
de ligeglade for jeg har ikke hørt om nogen problemer
ved at deles om overførselsudgiften.

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 25-11-04 23:56

> Er du SIKKER?
> Jeg skal betale 200 Kr i Danishe Bank hvis jeg kun har et konto nr og 100
> Kr hvis jeg er så heldig at tyskeren gider opgive et IBAN nr

Med IBAN og SWIFT nummer giver jeg 40,- i min bank.
Så jeg bruger helst PP, den er sgu nemmere.
Men det er godt nok ikke mange tyskere der bruger PP

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Claus Nygaard-Peders~

Dato : 26-11-04 17:30

> [...]
kan
> finde sådanne forhandlere/autoophuggere, så man kan kontakte dem direkte?

Jeg er en smule liggende. Helt nye (8½ år gamle) dele som blev afmonteret da
bilen havde kørt under 50 km.
- Rudehejs til fire døre inkl. greb.
- Gearstangsmanchet
- Afdækningen til midterkonsollen ved håndbremsegrebet
- To højttaler fra instrumentbord
- To sprinklerdyser
- Blindplader til højttalerhullerne i dørene.
- Øverste plaststykke ved de indvendige håndtag (4 døre og for eljusterbare
spejle)
- Holder til nødhjælpekasse (fra bagagerummet i højre side)

Sig til hvis der er noget du kan bruge.

Mvh
Claus
Århus