Fra hvide til gule plader
Fra : peter

Dato : 24-11-04 23:08

har påtænkt at få en bil fra hvide plader over på gule ved næste syn bilen
er IKKE på plader lige nu
er der noget særligt man skal gøre i forbindelse med syn eller meddeles
dette bare på motorkontoret ved afhentelse af nr plader??????

Fra : Kito

Dato : 25-11-04 07:25

Hvori er lige fordelen ved dette. Jeg formoder at bilen har kørt i Danmark
på hvide plader og at der så er betalt afgift. Fordelen må da være at hente
en tysk bil hertil, for derefter at få den på gule plader for at spare
afgift.
Er der noget jeg har misforstået eller har du en speciel grund til at gøre
det vil jeg da gerne høre hvorfor.

vh
Poul

Fra : Brian S Jensen

Dato : 25-11-04 07:58

> [...]
> er der noget særligt man skal gøre i forbindelse med syn eller meddeles
> dette bare på motorkontoret ved afhentelse af nr plader??????

Det lyder da umiddelbart som et mystisk projekt - afgiften kan man
ihvertfald
ikke få tilbage

Men hvis du virkelig vil, så skal bagsæder pilles ud, ruder i bagdøre
skal blokeres således at de ikke kan rulles op og ned, "varerum"
skal strippes for seler m.m.

Eneste fordel jeg lige kan få øje på, er at du må sætte sort film
på ruderne

Mvh.
Brian S Jensen

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 25-11-04 10:20

"peter" <nomail@tele.dk> wrote in message
> [...]
> er der noget særligt man skal gøre i forbindelse med syn eller meddeles
> dette bare på motorkontoret ved afhentelse af nr plader??????

Jae du skal svare afgift (igen). Afgiften er dog lidt mindre ved gule plader
men det aldrig betale sig hvis der er betalt afgift af den nu.
Som de andre påpeger er afgiften der er betalt for at få den på hvide plader
"tabt"

En hel anden ting ->kan den opfylde kravene til gulplade bil?

--
/Dennis
Pug 106GTI - 128,6Hk @ 6802RPM