> Men mine ABS bremser opfører sig lidt mærkeligt, bilen bremser sådan set
> fint - MEN
> når man bremser i lav fart ( 0 - 10 km/t ) så kommer der en lyd noget i
stil
> med en trommestik
> man lader falde imod et skrivebord, og herefter synker pedalen ca. 1 cm.
> Hvis man stresser bilen og prøver det nogle gange efter hinanden i lav
fart,
> så reagerer
> den pludseligt meget voldsomt, så snart man rører pedalen er det næsten
som
> om den blokerer
> hjulene og samtidig kommer en slags brummelyd ude fra motorrummet....
> Af og til kommer der også en brummende snurren fra motorrummet, nok i
> nærheden af bremseforstærkeren.
>
>
> Jeg løftede bilen op på 4 bukke.
> Min makker og jeg prøvede så at måle signalerne fra følerne på hjulene
> igennem et multimeter,
> og et oscilloscop. På forhjulene fik vi forholdsvis meget udslag , det ene
> lidt mere end det andet.
> Men på baghjulene fik vi noget mindre udslag på højre baghjul og intet på
> venstre baghjul.
> Jeg har kigget på følerne bagtil, og de ser OK ud. Men måske skal følerne
> rykkes lidt tættere på ?
> Hvor langt fra skal de sidde sådan ca. ? Vi har også målt alle følerne
> igennem, og der var ikke nogen der var brændt af.
> Hvad kan der mon være galt ? Er der noget jeg har overset ?
Det tyder på at afstanden til kransen ikke er korrekt, føleren er måske for
langt fra på det baghjul hvor der intet signal kommer fra.
ABS'en tror så at det hjul er blokeret og vil lette trykket, deraf
brummelyden fra motorrummet.
Signalet skulle gerne være lige kraftigt på alle fire følere.
Så det tyder på at du bare skal have justere alle følerne på plads.
Jeg mener at afstanden skal være ca. 1 - 1,5 mm. Modstanden på følerne skal
være 1,0 - 1,3 KOhm.
Spændingspulserne fra føleren skal være ca 65 mV ved 1 hjulomdr. pr sek.
NB! ABS pumpen (brummelyden) må ikke køre mere end 120 sekunder i stræk
ellers er der risiko for afbrænding.
--
/Claus
http://vwfanatic.dk