/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Audi eller Mercedes?
Fra : Mikael Slot


Dato : 24-11-04 17:37

Hej !

Jeg overvejer at skifte min Audi 100 2,3 E Avant fra 1993 ud med en Mercedes
230 2,3 E Automatic fra 1991.

Er der nogen, der har erfaringer med begge bilmærker - og modeller - og som
har kommentarer til det?
Audien har jo nok en fordel i at være galvaniseret og forhjulstrukket, men
Mercedesen er også en dejlig bil og giver måske en større køreglæde
(automatgearet)?
Helt konkret har Audien kørt 120.000 km og Mercedesen 215.000 km.

Ser frem til kommentarer...

mvh
Mikael



 
 
Torben E (24-11-2004)
Kommentar
Fra : Torben E


Dato : 24-11-04 18:34


"Mikael Slot" <mikaelslot@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:41a4b89c$0$22674$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
> Hej !
>
> Jeg overvejer at skifte min Audi 100 2,3 E Avant fra 1993 ud med en
> Mercedes 230 2,3 E Automatic fra 1991.
>
> Er der nogen, der har erfaringer med begge bilmærker - og modeller - og
> som har kommentarer til det?
> Audien har jo nok en fordel i at være galvaniseret og forhjulstrukket, men
> Mercedesen er også en dejlig bil og giver måske en større køreglæde
> (automatgearet)?
> Helt konkret har Audien kørt 120.000 km og Mercedesen 215.000 km.
>
> Ser frem til kommentarer...
>

Jeg kan ikke lade være med at spørge, hvorfor ?

Torben E



Henrik B. (24-11-2004)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 24-11-04 19:56


"Torben E" <topcon@FJERNDETTEmail.dk> skrev i en meddelelse
news:41a4c889$0$180$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

>> Helt konkret har Audien kørt 120.000 km og Mercedesen 215.000 km.
>>
>> Ser frem til kommentarer...
>>
>
> Jeg kan ikke lade være med at spørge, hvorfor ?

Ja, samme hér. Skifte til en to år ældre udtrådt kasse, der har kørt dobbelt
så langt......man undres.

--
M.v.h.
------------------------------
Det handler om at ha' TRYK!



Mogens (24-11-2004)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 24-11-04 20:00

"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:41a4d940$0$245$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

> Ja, samme hér. Skifte til en to år ældre udtrådt kasse,
> der har kørt dobbelt så langt......man undres.

Drømmen om at eje en Mercedes?




BJ (24-11-2004)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 24-11-04 20:02


"Mogens" <dkfritidbilSL@ETe-mail.dk> skrev i en meddelelse
news:co2lo6$u4d$1@news.cybercity.dk...

KLIP

> Drømmen om at eje en Mercedes?

.... og mærke janteloven i fuldt flor...?

--
Bjørn J.



Henrik B. (24-11-2004)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 24-11-04 22:34


"BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> skrev i en meddelelse
news:41a4da94$0$160$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> KLIP
>
>> Drømmen om at eje en Mercedes?
>
> ... og mærke janteloven i fuldt flor...?

Tjah, hver sin smag. Personligt er jeg ikke misundelig på Mercedes-ejere.
Der er kun en lille håndfuld Mercedes-modeller indenfor de seneste to årtier
jeg gad eje - endsige kan imponeres af.

Og lægger man dertil indkøbspris, afskrivning og serviceomkostninger
så.......nej tak do'.

--
M.v.h.
------------------------------
Det handler om at ha' TRYK!



BJ (24-11-2004)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 24-11-04 23:28


"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:41a4fe4c$0$295$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

KLIP

> Og lægger man dertil indkøbspris, afskrivning og serviceomkostninger
> så.......nej tak do'.

Tjaee ... alle biler skal jo serviceres og have normal service.

Desværre er bilkøb nok den mest elendige "investering" man kan gøre.

Bortset fra det, kan ingen se om en "Stjerne" er en gammel udslidt taxa med
500.000 km på klokken, men et er sikkert, "Stjernen" kan frembringe det mest
utrolige i folk.

BMW har jo også sit image...

Heldigvis er svenske biler kun noget for morfartyperne..))

--
Bjørn J.



Fly Christensen (24-11-2004)
Kommentar
Fra : Fly Christensen


Dato : 24-11-04 23:36

On Wed, 24 Nov 2004 23:28:22 +0100, "BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk>
wrote:

>Heldigvis er svenske biler kun noget for morfartyperne..))

Nå, er knægten nu nået dertil...

Fly

--
In space nobody will hear your cream

BJ (24-11-2004)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 24-11-04 23:38


"Fly Christensen" <x_nospam_x@gmx.net> skrev i en meddelelse
news:453aq0p1lvl8vr62kraergsaf19e1mu94r@4ax.com...

KLIP

>>Heldigvis er svenske biler kun noget for morfartyperne..))
>
> Nå, er knægten nu nået dertil...

Ikke helt..

Bortset fra det, biler er nu noget forunderligt noget, der taler ganske
specielt til ......... naboerne..

--
Bjørn J.



Henrik B. (25-11-2004)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 25-11-04 18:28


"BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> skrev i en meddelelse
news:41a50b06$0$157$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> BMW har jo også sit image...

Ja, tak for kaffe....

> Heldigvis er svenske biler kun noget for morfartyperne..))

Jep......sleepere er det. Vækker overraskelse hos de øvrige bilister.

--
M.v.h.
------------------------------
Det handler om at ha' TRYK!



BJ (25-11-2004)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 25-11-04 19:59


"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:41a6161e$0$214$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

KLIP

> Jep......sleepere er det. Vækker overraskelse hos de øvrige bilister.

... og vupti ... morfar bliver som en ung mand på ny..)

--
Bjørn J.



Henrik B. (25-11-2004)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 25-11-04 20:49


"BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> skrev i en meddelelse
news:41a62b86$0$167$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

>> Jep......sleepere er det. Vækker overraskelse hos de øvrige bilister.
>
> .. og vupti ... morfar bliver som en ung mand på ny..)

*ROFL*

--
M.v.h.
------------------------------
Det handler om at ha' TRYK!



Martin Johansen [600~ (24-11-2004)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 24-11-04 20:39

Mogens wrote:

> Drømmen om at eje en Mercedes?

Jeg har også en drøm om at eje en Mercedes.. men jeg køber sq ikke bare en
Mercedes for at eje en Mercedes.

Altså hvis du kan følge mig...

--
Martin L. Johansen
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"
Registered Linux User # 301406 - http://counter.li.org
http://www.spreadfirefox.com - Get Firefox!

Mikael Slot (24-11-2004)
Kommentar
Fra : Mikael Slot


Dato : 24-11-04 21:06

Ingen Mercedes-tilhængere derude?


"Martin Johansen [6000]" <see.my.website@for.ways.to.contact.me> skrev i en
meddelelse news:41a4e2f5$0$181$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Mogens wrote:
>
>> Drømmen om at eje en Mercedes?
>
> Jeg har også en drøm om at eje en Mercedes.. men jeg køber sq ikke bare en
> Mercedes for at eje en Mercedes.
>
> Altså hvis du kan følge mig...
>
> --
> Martin L. Johansen
> http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"
> Registered Linux User # 301406 - http://counter.li.org
> http://www.spreadfirefox.com - Get Firefox!



Mogens (24-11-2004)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 24-11-04 21:14

"Mikael Slot" <mikaelslot@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:41a4e9aa$0$14231$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...

> Ingen Mercedes-tilhængere derude?

Jow jow, men der umiddelbart ingen idé at udføre den
byttehandel, du lægger op til. Ingen tvivl om at en 230E
er okay - men du bliver sikkert skuffet over maskinen
ift. din nuværende...

Og med den dif. der vil være ift. en ordentlig MB (300E)
må en sådan overvejes, IMO...



Torben E (25-11-2004)
Kommentar
Fra : Torben E


Dato : 25-11-04 16:15


"Mikael Slot" <mikaelslot@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:41a4e9aa$0$14231$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> Ingen Mercedes-tilhængere derude?

Joda, jeg kan godt lide dem, men hvis valget var mellem
de 2, så blev det Audi´en, helt klart.

230´eren er imho. en træls kedelig 4 cyl motor, audi´ens er
en af de fedeste maskiner.

Torben E



Martin Johansen [600~ (25-11-2004)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 25-11-04 16:33

Torben E wrote:

> 230´eren er imho. en træls kedelig 4 cyl motor, audi´ens er
> en af de fedeste maskiner.

Helt enig.. den 5-cylindrede lyder pissegodt!

--
Martin L. Johansen
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"
Registered Linux User # 301406 - http://counter.li.org
http://www.spreadfirefox.com - Get Firefox!

Henrik B. (24-11-2004)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 24-11-04 22:32


"Mogens" <dkfritidbilSL@ETe-mail.dk> skrev i en meddelelse
news:co2lo6$u4d$1@news.cybercity.dk...
> "Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> news:41a4d940$0$245$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>
>> Ja, samme hér. Skifte til en to år ældre udtrådt kasse,
>> der har kørt dobbelt så langt......man undres.
>
> Drømmen om at eje en Mercedes?

Drømmen kan også være for dyrt "købt"...

--
M.v.h.
------------------------------
Det handler om at ha' TRYK!



Jan W Nielsen (24-11-2004)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 24-11-04 23:40

> > Drømmen om at eje en Mercedes?

> Drømmen kan også være for dyrt "købt"...

I 80´erne var Mercedes kilometer foran alle andre.

Er de mon stadig det..?

Ikke efter min mening...

/Jan W Nielsen



Fly Christensen (24-11-2004)
Kommentar
Fra : Fly Christensen


Dato : 24-11-04 23:45

On Wed, 24 Nov 2004 23:39:56 +0100, "Jan W Nielsen"
<intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote:

>I 80´erne var Mercedes kilometer foran alle andre.
>
>Er de mon stadig det..?
>
>Ikke efter min mening...

Det er de da:

"Helt konkret har Audien kørt 120.000 km og Mercedesen 215.000 km."

Mercedesen er hele 95.000 km foran Audien.

Fly

--
In space nobody will hear your cream

Henrik B. (25-11-2004)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 25-11-04 18:29


"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev i en meddelelse
news:41a50dbc$0$238$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

> I 80´erne var Mercedes kilometer foran alle andre.
>
> Er de mon stadig det..?
>
> Ikke efter min mening...

My point exactly.

--
M.v.h.
------------------------------
Det handler om at ha' TRYK!



KASO (26-11-2004)
Kommentar
Fra : KASO


Dato : 26-11-04 18:52


"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:41a4fddf$0$223$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>
> "Mogens" <dkfritidbilSL@ETe-mail.dk> skrev i en meddelelse
> news:co2lo6$u4d$1@news.cybercity.dk...
> > "Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> > news:41a4d940$0$245$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> >
> >> Ja, samme hér. Skifte til en to år ældre udtrådt kasse,
> >> der har kørt dobbelt så langt......man undres.
> >
> > Drømmen om at eje en Mercedes?
>
> Drømmen kan også være for dyrt "købt"...

Tjah - efter 8½ år i en MB280S må jeg sige, at den nok er den billigste bil
jeg har haft. Jeg er ikke i tvivl om at en MB W124 vil være væsentligt
billigere i drift/afskrifning end en Audi/Saab/Volvo/BMW fra samme tid -
dels på grund af driftssikkerhed og slidstyrke og dels på grund af lave
reservedelspriser. En velholdt W124 kan køre tæt på det dobbelte af
ovennævnte før den er slidt op - og med færre fejl undervejs.

Om der så er økonomi i ovenstående udskiftning tør jeg ikke sige - der er jo
et tab på Audi'en - og MB er ofte prissat (for) højt.



Henrik B. (29-11-2004)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 29-11-04 11:51


"KASO" <a@b.dk> skrev i en meddelelse
news:41a76d55$0$177$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

>> Drømmen kan også være for dyrt "købt"...
>
> billigere i drift/afskrifning end en Audi/Saab/Volvo/BMW fra samme tid -
> dels på grund af driftssikkerhed og slidstyrke og dels på grund af lave
> reservedelspriser. En velholdt W124 kan køre tæt på det dobbelte af
> ovennævnte før den er slidt op - og med færre fejl undervejs.

Ovenstående dokumenterer du lige...ik'?

--
M.v.h.
------------------------------
Det handler om at ha' TRYK!



KASO (01-12-2004)
Kommentar
Fra : KASO


Dato : 01-12-04 07:54


"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:41aaff22$0$247$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>
> "KASO" <a@b.dk> skrev i en meddelelse
> news:41a76d55$0$177$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> >> Drømmen kan også være for dyrt "købt"...
> >
> > billigere i drift/afskrifning end en Audi/Saab/Volvo/BMW fra samme tid -
> > dels på grund af driftssikkerhed og slidstyrke og dels på grund af lave
> > reservedelspriser. En velholdt W124 kan køre tæt på det dobbelte af
> > ovennævnte før den er slidt op - og med færre fejl undervejs.
>
> Ovenstående dokumenterer du lige...ik'?

Du kan starte med at remse Saab'er op, der uden nævneværdig indgriben har
kørt over 1 hhv. 2 millioner km således som det jævnligt ses med Mercedes
(og enkelte meget gamle Volvo'er). Dernæst kan du sammenligne
reservelsindeks - og er du stadig i tvivl, kan du spørge på værkstederne,
hvilket af ovennævnte de ser sjældnest (jeg har prøvet - og fået svaret).
Bemærk: Jeg vil bestemt ikke komme med samme udtalelse om de senere
modeller, men lige netop W124 er nok det bedste MB har fået skruet sammen
til dato!



Henrik B. (01-12-2004)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 01-12-04 12:29


"KASO" <a@b.dk> skrev i en meddelelse
news:41ad6a9d$0$165$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

>> > ovennævnte før den er slidt op - og med færre fejl undervejs.
>>
>> Ovenstående dokumenterer du lige...ik'?
>
> Du kan starte med at remse Saab'er op, der uden nævneværdig indgriben har
> kørt over 1 hhv. 2 millioner km således som det jævnligt ses med Mercedes
> (og enkelte meget gamle Volvo'er). Dernæst kan du sammenligne

Nu er Saab først begyndt indenfor de seneste 5 år med dieselmotorer, så
sammenligningen er ikke helt fair. Men der er da nogle stykker hér:
http://www.saabnet.com/tsn/faq/miles/All.html

P.S. Hvor ser du "jævnligt" Mercedes med 2 mio. km.?

--
M.v.h.
---------------------------------
Alt under 1 Bar er en sugemotor!



KASO (26-11-2004)
Kommentar
Fra : KASO


Dato : 26-11-04 17:40


"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:41a4d940$0$245$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>
> "Torben E" <topcon@FJERNDETTEmail.dk> skrev i en meddelelse
> news:41a4c889$0$180$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> >> Helt konkret har Audien kørt 120.000 km og Mercedesen 215.000 km.
> >>
> >> Ser frem til kommentarer...
> >>
> >
> > Jeg kan ikke lade være med at spørge, hvorfor ?
>
> Ja, samme hér. Skifte til en to år ældre udtrådt kasse, der har kørt
dobbelt
> så langt......man undres.

Øhh "udtrådt kasse"?!?!?

Du har vist aldrig været i nærheden af en MB? Den er først ved at være
tilkørt ved det km-tal - selv om Audi'en er på vej på pension ved samme
km-tal. I disse årgange er MB en klasse bedre end Audi - idag er situationen
en anden med MB's rustproblemer m.m.



Henrik B. (29-11-2004)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 29-11-04 11:53


"KASO" <a@b.dk> skrev i en meddelelse
news:41a75c75$0$177$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

>> Ja, samme hér. Skifte til en to år ældre udtrådt kasse, der har kørt
> dobbelt
>> så langt......man undres.
>
> Øhh "udtrådt kasse"?!?!?
>
> Du har vist aldrig været i nærheden af en MB? Den er først ved at være
> tilkørt ved det km-tal -

*LOL* Sådan en gang vrøvl.

Gider ikke eje en bil, der skal have nye sæder for hver 100.000 km.

--
M.v.h.
------------------------------
Det handler om at ha' TRYK!



KASO (01-12-2004)
Kommentar
Fra : KASO


Dato : 01-12-04 07:56


"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:41aaff68$0$266$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>
> "KASO" <a@b.dk> skrev i en meddelelse
> news:41a75c75$0$177$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> >> Ja, samme hér. Skifte til en to år ældre udtrådt kasse, der har kørt
> > dobbelt
> >> så langt......man undres.
> >
> > Øhh "udtrådt kasse"?!?!?
> >
> > Du har vist aldrig været i nærheden af en MB? Den er først ved at være
> > tilkørt ved det km-tal -
>
> *LOL* Sådan en gang vrøvl.
>
> Gider ikke eje en bil, der skal have nye sæder for hver 100.000 km.

Nåh nej - det er bedre at skifte alt andet med mellemrum end evt. at skifte
en sædebund til få hundrede kr. for hver 100.000km (hvis det skulle være
nødvendigt - mine sæder fejlede intet efter 280.000km) - prøv at sætte
tingene lidt i perspektiv!



Henrik B. (01-12-2004)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 01-12-04 12:31


"KASO" <a@b.dk> skrev i en meddelelse
news:41ad6af8$0$165$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

>> Gider ikke eje en bil, der skal have nye sæder for hver 100.000 km.
>
> Nåh nej - det er bedre at skifte alt andet med mellemrum end evt. at
> skifte
> en sædebund til få hundrede kr. for hver 100.000km (hvis det skulle være
> nødvendigt - mine sæder fejlede intet efter 280.000km) - prøv at sætte
> tingene lidt i perspektiv!

Det gør jeg også. Jeg kører selv i en bil, hvor det ikke er nødvendigt at
skifte "alt andet med mellemrum". Og garanteret til lavere priser end på den
nævnte MB.

--
M.v.h.
---------------------------------
Alt under 1 Bar er en sugemotor!



KASO (03-12-2004)
Kommentar
Fra : KASO


Dato : 03-12-04 23:06


"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:41adab61$0$286$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>
> "KASO" <a@b.dk> skrev i en meddelelse
> news:41ad6af8$0$165$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> >> Gider ikke eje en bil, der skal have nye sæder for hver 100.000 km.
> >
> > Nåh nej - det er bedre at skifte alt andet med mellemrum end evt. at
> > skifte
> > en sædebund til få hundrede kr. for hver 100.000km (hvis det skulle være
> > nødvendigt - mine sæder fejlede intet efter 280.000km) - prøv at sætte
> > tingene lidt i perspektiv!
>
> Det gør jeg også. Jeg kører selv i en bil, hvor det ikke er nødvendigt at
> skifte "alt andet med mellemrum". Og garanteret til lavere priser end på
den
> nævnte MB.

Hmm - den erfaring jeg hører fra mit værksted (hvilket vil sige min fars
værksted - han har haft værksted i snart 45 år) er, at der er væsentligt
flere - og dyrere - reparationer på Saab. MB har særdeles lave priser på
reservedele - det har Saab aldrig været berømt for (i Danmark). Din garanti
for "lavere priser" lyder lidt mystisk i denne sammenhæng....

Iflg. Bilmagasinet har Saab 9-5 et reservedelsprisindeks på 155, 9-3: 128,
9-5 Aero: 176,
MB E220 CDI: 113, C180T: 103, C320: 110

W124-serien er mig bekendt billigere end ovenstående, men tallene taler vist
for sig selv....



Henrik B. (04-12-2004)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 04-12-04 01:29


"KASO" <a@b.dk> skrev i en meddelelse
news:41b0e349$0$158$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Hmm - den erfaring jeg hører fra mit værksted (hvilket vil sige min fars
> værksted - han har haft værksted i snart 45 år) er, at der er væsentligt
> flere - og dyrere - reparationer på Saab. MB har særdeles lave priser på
> reservedele - det har Saab aldrig været berømt for (i Danmark). Din
> garanti
> for "lavere priser" lyder lidt mystisk i denne sammenhæng....
>
> Iflg. Bilmagasinet har Saab 9-5 et reservedelsprisindeks på 155, 9-3: 128,
> 9-5 Aero: 176,
> MB E220 CDI: 113, C180T: 103, C320: 110

Nu troede jeg at vi generelt snakkede om din aldrende Mercedes, og min
aldrende Saab. Jeg er ikke i tvivl om, hvem der får delene billigst - det er
ikke dig.

--
M.v.h.
---------------------------------
Alt under 1 Bar er en sugemotor!



KASO (04-12-2004)
Kommentar
Fra : KASO


Dato : 04-12-04 10:59


"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:41b104d5$0$233$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>
> "KASO" <a@b.dk> skrev i en meddelelse
> news:41b0e349$0$158$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> > Hmm - den erfaring jeg hører fra mit værksted (hvilket vil sige min fars
> > værksted - han har haft værksted i snart 45 år) er, at der er væsentligt
> > flere - og dyrere - reparationer på Saab. MB har særdeles lave priser på
> > reservedele - det har Saab aldrig været berømt for (i Danmark). Din
> > garanti
> > for "lavere priser" lyder lidt mystisk i denne sammenhæng....
> >
> > Iflg. Bilmagasinet har Saab 9-5 et reservedelsprisindeks på 155, 9-3:
128,
> > 9-5 Aero: 176,
> > MB E220 CDI: 113, C180T: 103, C320: 110
>
> Nu troede jeg at vi generelt snakkede om din aldrende Mercedes, og min
> aldrende Saab. Jeg er ikke i tvivl om, hvem der får delene billigst - det
er
> ikke dig.

Niks - det er med sikkerhed mig, der slipper billigst i Mercedes-dele!
(Hint: Jeg har ikke Mercedes'en mere )

Jeg kunne desværre ikke finde reservedelsprisindex for de ældre modeller -
men efter hvad jeg har hørt, ændrer det ikke billedet. Det er muligt, at du
kan slippe billigere i Sverige - men det er jo ikke altid et reelt
alternativ for alle.



-V- (24-11-2004)
Kommentar
Fra : -V-


Dato : 24-11-04 20:10

Mikael Slot wrote:
> Jeg overvejer at skifte min Audi 100 2,3 E Avant fra 1993 ud
> Helt konkret har Audien kørt 120.000 km

Hvad skal du have for den?





-V-



Leonard (24-11-2004)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 24-11-04 21:12

"Mikael Slot" <mikaelslot@stofanet.dk> wrote:

>Ser frem til kommentarer...

Hvorfor spørger du om det samme med 14 dages mellemrum?

--
Leonard
::: Never drive faster than Your Angles can fly :::

Rasmus \(2600\) (25-11-2004)
Kommentar
Fra : Rasmus \(2600\)


Dato : 25-11-04 08:49

Hejsa.

Min kone har sådan en 230E. Det er en ganske velkørende bil, men hvis det
var mig, der skulle køre i den, ville jeg sætte pris på en lidt heftigere
kværn...

Prisforskellen til en 6 cylindret 260E eller 300E er ikke så stor. Disse
motorer går svine-godt og sådan en 300E med 180hk og tomatgear er lidt en
ulv i fåreklæder

Jeg har ikke prøvet sådan en Audi 100, men jeg har haft en del mercere, som
jeg altid har været glad for. Men som du nok kan se ud fra svarene på dit
indlæg, er der mange, som let kan få 'ondt i røven' over at man kører
Mercedes. Jeg ved egentlig ikke hvorfor...

Håber det hjalp en smule.

Rasmus



Thomas (25-11-2004)
Kommentar
Fra : Thomas


Dato : 25-11-04 10:27


"Rasmus (2600)" <rlv@LAKSdoms.dk> wrote in message
news:co42pd$2kbq$1@news.cybercity.dk...
> Hejsa.
>
> Min kone har sådan en 230E. Det er en ganske velkørende bil, men hvis det
> var mig, der skulle køre i den, ville jeg sætte pris på en lidt heftigere
> kværn...
>
> Prisforskellen til en 6 cylindret 260E eller 300E er ikke så stor. Disse
> motorer går svine-godt og sådan en 300E med 180hk og tomatgear er lidt en
> ulv i fåreklæder
>
> Jeg har ikke prøvet sådan en Audi 100, men jeg har haft en del mercere,
> som jeg altid har været glad for. Men som du nok kan se ud fra svarene på
> dit indlæg, er der mange, som let kan få 'ondt i røven' over at man kører
> Mercedes. Jeg ved egentlig ikke hvorfor...
>

Hej

Jeg tror ikke at folk har ondt i røven over at folk kører i en Mercedes fra
91'. Folk undrer sig mere over hvorfor skiftet fra en Audi ,der er realiv
lækker og dejlig at køre fra de årgange til den ældre Mercedes. Jeg kunne
forstå hvis det var en Opel, Ford eller Fiat der skulle skiftes ud, men ikke
en Audi (der umuligt kan virke slidt på nogen måder, med de få km den har
kørt, med mindre den har været mishandlet)


Mvh

Thomas



Jesper Bach (25-11-2004)
Kommentar
Fra : Jesper Bach


Dato : 25-11-04 11:29


"Thomas" <bambanosReMOVE@hotmail.com> wrote in message
news:co48b0$b5l$1@news.net.uni-c.dk...
>
> "Rasmus (2600)" <rlv@LAKSdoms.dk> wrote in message
> news:co42pd$2kbq$1@news.cybercity.dk...
> > Hejsa.
> >
> > Min kone har sådan en 230E. Det er en ganske velkørende bil, men hvis
det
> > var mig, der skulle køre i den, ville jeg sætte pris på en lidt
heftigere
> > kværn...
> >
> > Prisforskellen til en 6 cylindret 260E eller 300E er ikke så stor. Disse
> > motorer går svine-godt og sådan en 300E med 180hk og tomatgear er lidt
en
> > ulv i fåreklæder
> >
> > Jeg har ikke prøvet sådan en Audi 100, men jeg har haft en del mercere,
> > som jeg altid har været glad for. Men som du nok kan se ud fra svarene

> > dit indlæg, er der mange, som let kan få 'ondt i røven' over at man
kører
> > Mercedes. Jeg ved egentlig ikke hvorfor...
> >
>
> Hej
>
> Jeg tror ikke at folk har ondt i røven over at folk kører i en Mercedes
fra
> 91'. Folk undrer sig mere over hvorfor skiftet fra en Audi ,der er realiv
> lækker og dejlig at køre fra de årgange til den ældre Mercedes. Jeg
kunne
> forstå hvis det var en Opel, Ford eller Fiat der skulle skiftes ud, men
ikke
> en Audi (der umuligt kan virke slidt på nogen måder, med de få km den har
> kørt, med mindre den har været mishandlet)
>
>
> Mvh
>
> Thomas
>
>
Mht. at skifte til en ældre MB, er vi bestemt enige (jeg vil osse hellere
have en 300E), men kører du selv Mercedes ?
I de 3 år jeg har haft min gamle (men pæne) W123 fra 1984, har jeg fået
knækket stjernen af 2 gange, den forreste nummerplade revet/trådt af, nogen
har gået på kølerhjelmen, jeg har fået en 2m lang ridse over forskærm/fordør
med en nøgle og en morgen var der også nogle fulderikker, går jeg ud fra,
der havde smidt en cykel op på køleren.

Har du nogensinde prøvet det med din Opel, Ford, Audi eller Fiat ?

Jeg parkerer dagligt på Islands Brygge (København for de Geografisk
uvidende), samme gade hver dag og der er ingen andre derude, som jeg kender,
der har været udsat for det samme. Så jeg mener absolut der er mange, som
får ondt i røven, fordi du kører i en Mercedes.

Mvh.
Jesper



BJ (25-11-2004)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 25-11-04 15:59


"Jesper Bach" <jesperb@noxxxxx.gmail.com> skrev i en meddelelse
news:co4c52$2tsu$1@news.cybercity.dk...

KLIP

> Så jeg mener absolut der er mange, som
> får ondt i røven, fordi du kører i en Mercedes.

Man må jo anerkende dine erfaringer.

Heldigvis kører jeg bare i Volvo.

--
Bjørn J.



Henrik B. (25-11-2004)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 25-11-04 18:31


"BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> skrev i en meddelelse
news:41a5f327$0$158$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Heldigvis kører jeg bare i Volvo.

Du mener selvfølgelig: Heldigvis kører jeg "bare" i Volvo.

--
M.v.h.
------------------------------
Det handler om at ha' TRYK!



BJ (25-11-2004)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 25-11-04 20:00


"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:41a616c8$0$263$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

KLIP

> Du mener selvfølgelig: Heldigvis kører jeg "bare" i Volvo.

Jow, jow .. én må jo nøjes ... endda med en brugt..)

--
Bjørn J.



Ukendt (25-11-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 25-11-04 18:36


"BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> skrev i en meddelelse
news:41a5f327$0$158$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Jesper Bach" <jesperb@noxxxxx.gmail.com> skrev i en meddelelse
> news:co4c52$2tsu$1@news.cybercity.dk...
>
> KLIP
>
>> Så jeg mener absolut der er mange, som
>> får ondt i røven, fordi du kører i en Mercedes.
>
> Man må jo anerkende dine erfaringer.
>
> Heldigvis kører jeg bare i Volvo.

Ja det er der mange bønder som gør

--
Tom



BJ (25-11-2004)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 25-11-04 20:02


"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse
news:41a617f9$0$169$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

KLIP

> Ja det er der mange bønder som gør

Klart, klart ... vi må jo både pløje og så ... så de andre "negercykler" kan
få brød på bordet...

--
Bjørn J.



Christian Petersen (01-12-2004)
Kommentar
Fra : Christian Petersen


Dato : 01-12-04 16:56

Jesper Bach wrote:

> Mht. at skifte til en ældre MB, er vi bestemt enige (jeg vil osse hellere
> have en 300E), men kører du selv Mercedes ?
> I de 3 år jeg har haft min gamle (men pæne) W123 fra 1984, har jeg fået
> knækket stjernen af 2 gange, den forreste nummerplade revet/trådt af, nogen
> har gået på kølerhjelmen, jeg har fået en 2m lang ridse over forskærm/fordør
> med en nøgle og en morgen var der også nogle fulderikker, går jeg ud fra,
> der havde smidt en cykel op på køleren.
>
> Har du nogensinde prøvet det med din Opel, Ford, Audi eller Fiat ?

Jeg har faktisk prøvet at få ridset min Fiat Punto 1.2...
Interessant fordi en af mine tidligere kollegaer også fik ridset sin
Punto...

Punto er åbenbart lokalt forbudt ifølge Janteloven. Eller også huserer
der blot en loge af Punto hadere.

--
Mvh,
Christian

Ukendt (25-11-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 25-11-04 18:40



> Jeg har ikke prøvet sådan en Audi 100, men jeg har haft en del mercere,
> som jeg altid har været glad for. Men som du nok kan se ud fra svarene på
> dit indlæg, er der mange, som let kan få 'ondt i røven' over at man kører
> Mercedes. Jeg ved egentlig ikke hvorfor...

Næh det gør jeg heller ikke

Små Mercedes'er er da ikke en sk*d anderledes end de fleste andre biler i
samme prisklasse/størrelse....
De er oftest udstyret lige så spartansk som Golf 1

--
Tom



Kim Johansen (25-11-2004)
Kommentar
Fra : Kim Johansen


Dato : 25-11-04 17:33

Hej

Jeg har haft begge dele og jeg må indrømme at Audi'en er bedst men der er
mere prestice i at køre mercedes.
En Audi er meget mere lydsvag end Mercedes'en og køre bedre. Jeg ville råde
dig til at prøve køre begge modeller.

Mvh
Kim Johansen

*** Check www.Wh00t.dk for spændene gadget. Et nyt produkt hver uge til
spotpris ***


"Mikael Slot" <mikaelslot@stofanet.dk> wrote in message
news:41a4b89c$0$22674$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
> Hej !
>
> Jeg overvejer at skifte min Audi 100 2,3 E Avant fra 1993 ud med en
> Mercedes 230 2,3 E Automatic fra 1991.
>
> Er der nogen, der har erfaringer med begge bilmærker - og modeller - og
> som har kommentarer til det?
> Audien har jo nok en fordel i at være galvaniseret og forhjulstrukket, men
> Mercedesen er også en dejlig bil og giver måske en større køreglæde
> (automatgearet)?
> Helt konkret har Audien kørt 120.000 km og Mercedesen 215.000 km.
>
> Ser frem til kommentarer...
>
> mvh
> Mikael
>



Michael Nielsen (01-12-2004)
Kommentar
Fra : Michael Nielsen


Dato : 01-12-04 07:00


"Mikael Slot" <mikaelslot@stofanet.dk> wrote in message
news:41a4b89c$0$22674$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
>
> Er der nogen, der har erfaringer med begge bilmærker - og modeller - og
> som har kommentarer til det?

Ingen erfaringer med Audi 2.3, men 2.6 E aut. og MB 260 E aut. kender jeg
til.

> Audien har jo nok en fordel i at være galvaniseret og forhjulstrukket, men
> Mercedesen er også en dejlig bil og giver måske en større køreglæde
> (automatgearet)?
> Helt konkret har Audien kørt 120.000 km og Mercedesen 215.000 km.

De er begge dejlige biler - Audien kender du jo selv til; komfortabel, lavt
støjniveau, romslig. Merceren er også komfortabel, måske noget mere støj
(kommer meget an på dæk o.l.), en anelse mindre plads, specielt for dem
bagi.
Det jeg ikke kan lide med Audien, er FWD - i mine øjne er det optimalt med
drift og styring på hver sin aksel, ikke på samme. Mærkes specielt godt her
i Norge med tidvis masser af sne og bakker man skal forcere
Audien er meget god til at tage sig frem i sne, det er ikke der problemet
ligger - problemet er hvis du har en sving i en bakke, og skal have fart på.
Hjulspind = kører lige ud i svingen. Men det gælder for alle FWD.

Når det gælder Audien og Merceren jeg kender til, har der været en anelse
for meget bøvl med Audien. Dyre deler, og dessværre trenger den stadig til
nye stumper. En god del elektronikfejl på Audien som ikke har forekommet på
Merceren.
Og mens Audien er bedre støjdæmpet mod motorlarm o.l., larmer til gengæld
diverse viftemotorer o.l. i klimaanlægget så meget at kørekomforten faktisk
lider under det, ihvertfald så længe det står i "Auto". Savner osse en
lufttørrefunktion på Audiens klimaanlæg.

Audien føles ellers som en større og tyngre bil end den egentlig er. Et
indtryk som understreges af at V6erens 150 hestekræfter hellere føles som
150 flodhestekræfter. 260eren føles meget kvikkere.

Vil ellers anbefale dig å gå for en sekscylindret Mercer hvis du har
mulighed for det - de firecylindrede er gode nok, men en sekser gi´r en helt
anden køreoplevelse.

--
Michael Nielsen

www.mercefreaken.com



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177518
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408647
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste