Golf D ´92, skift af gløderør ?
Fra : Jesper Bach

Dato : 24-11-04 15:16

Hej,

Min kammerat har en Golf II 1,6CLD, som skal have skiftet gløderør.
Mekanikeren (den Lokale) mener det vil tage 8-12 timer, fordi gløderørene
ikke er til at komme til uden at tage en masse af det grej, der sidder foran
på motoren af (må være blæser, pumpe han hentyder til).

Jeg har ikke selv den store forstand på sagen, men kan det passe at det skal
være SÅ svært at skifte en "sliddel" ?

Mvh.

Jesper

Fra : LL

Dato : 24-11-04 16:18

"Jesper Bach" <jesperb@noxxxxx.gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> på motoren af (må være blæser, pumpe han hentyder til).
>
> Jeg har ikke selv den store forstand på sagen, men kan det passe at det

Det er MEGET svært at komme til at skifte gløderør i en 2'er... Vi gjorde
det i min gamle Golf, en vinteraften, i 10 graders frost. Det var hverken
let eller specielt sjovt. Men det lykkedes os at gøre det uden at afmontere
noget som helst, undtaget selvf. gløderør...

Så 8 - 12 timer lyder lige i overkanten, vi brugte nok nærmere ca. 3 timer
på "operationen", og ingen af os havde prøvet det før...

Lenn Lauridsen
Seat Ibiza 1.8GLXi

Fra : Tina Christoffersen

Dato : 24-11-04 19:28

"LL" <lenn@XXXwebspeed.dk> skrev i en meddelelse news:41a4a61d$0

> [...]
>
> Så 8 - 12 timer lyder lige i overkanten, vi brugte nok nærmere ca. 3 timer
> på "operationen", og ingen af os havde prøvet det før...

Synes også, det lyder vildt. Min x-kæreste skiftede på min gamle golf på et
par timer - det var inklusiv den tid det tog ham at lave noget af sit
værktøj om, så han kunne komme til - også uden at afmontere andet end
gløderør. En mekaniker burde have det rigtige værktøj, så det burde han da
kunne gøre hurtigere?

mvh. tina

Fra : Mads Stetter

Dato : 24-11-04 22:31

Tina Christoffersen wrote:
> [...]
> af sit værktøj om, så han kunne komme til - også uden at afmontere
> andet end gløderør. En mekaniker burde have det rigtige værktøj, så

Yep, jeg tror jeg betalte for 1 time eller 1,5 sidst jeg fik skiftet mine på
værksted!

MVH Mads Stetter
Golf 2 1,6 TD ¨89

Fra : Elbarto

Dato : 24-11-04 22:22

> [...]
> på motoren af (må være blæser, pumpe han hentyder til).
>
> Jeg har ikke selv den store forstand på sagen, men kan det passe at det

lyder imo. VILDT .. ok har aldrig prøvet på en golf men det tage 2 mand en
lille time på en 14 liters V8er scania motor og endnu mindre på Hiacen

Elbarto
OZ3BTO

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 25-11-04 00:35

Jesper Bach wrote:

> [...]
> gløderørene ikke er til at komme til uden at tage en masse af det
> grej, der sidder foran på motoren af (må være blæser, pumpe han

Skift mekaniker! Han ved ikke hvad han snakker om. Da jeg fik skiftet
i min glof2 mener jeg at jeg betalte for 5 kvarter. De brugte ihvertfald
mindre tid end den jeg selv havde brugt og jeg fik kun et rør løs. Da
jeg havde vredet sekskanten over valgte jeg at køre på værksted.

En CLD? Er den med turbo? Min var med turbo og det er noget bøvl.
Dem uden turbo er nu ret lette at skifte på. Sidst jeg gjorde det tog det
vist 3 kvarter. I frostvejer.

mvh
Henning

Fra : Jesper Bach

Dato : 25-11-04 10:54

> Jeg har ikke selv den store forstand på sagen, men kan det passe at det
> [...]
Mekanikeren havde aldrig prøvet før, og troede "alt" foran på motoren skulle
væk først.

Mange tak for svarene - nu kører Gloffen igen

Mvh.

Jesper

Fra : Christabel & Anders

Dato : 25-11-04 19:41

"Jesper Bach" <jesperb@noxxxxx.gmail.com> wrote in message
> [...]
> på motoren af (må være blæser, pumpe han hentyder til).
>
> Jeg har ikke selv den store forstand på sagen, men kan det passe at det

Hej, jeg kan egentlig ikke forstå at i skifter gløderørene! Min tidligere
nabo er mekaniker hos VW i Aalborg og han fortalte mig engang da jeg selv
mente at mine gløderør skulle skiftes. At normalt er det ikke gløderørene
der går til på sådan en VW Golf 1,6 d. som min, men "hoved" sikringen som
irre over og han havde ganske ret, da han havde skiftet den, hvilket kun tog
2-3 min. startede golfen uden problemer!
Mvh

Anders

Fra : Jesper Bach

Dato : 25-11-04 20:17

"Christabel & Anders" <kaa(fjern dette)@sprit.dk> wrote in message

> [...]
tog
> 2-3 min. startede golfen uden problemer!

Det kan jeg egentlig ikke udtale mig om. Efter at gløderørene var skiftet
kørte motoren fint igen.

Jesper

Fra : Christabel & Anders

Dato : 25-11-04 20:43

"Klip"

> tog

> Det kan jeg egentlig ikke udtale mig om. Efter at gløderørene var skiftet
> kørte motoren fint igen.
>
> Jesper

Det er jo også lige meget, det vigtigste er jo bare at de bil køre godt
igen, ville bare lige nævne det - da det jo var/ er en noget billigere og
hurtigere løsning end den første du var blevet tilbudt.
Mvh

Anders