Ang. Pneumant vinterdæk
Fra : S?ren

Dato : 24-11-04 09:10

Hej Gruppe
I min søgen på nye vintersutter til min bil, faldt jeg over dette
mærke/type:
PNEUMANT 185/60R14 82T PN150 WINTEC TL
Jeg fandt en test på http://www.tyretest.com hvor alle undtagen én
giver dette dæk top karakter.
Jeg vil gerne høre om I har nogen mening om dette dæk, er det top
dollar eller total nederen
skulle jeg hellere holde mig til Michelin alpin A2 i stedet, eller
hvad kan i anbefale?
Venlig hilsen
Søren

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 24-11-04 09:35

> skulle jeg hellere holde mig til Michelin alpin A2 i stedet, eller
> hvad kan i anbefale?

Du kan lige kigge på Continental WinterContact TS 780 og TS 810

De har fået topkarakter hos FDM: www.fdm.dk/motor/pdf/10-2004/106-111.pdf

Er der for i øvrigt nogle som kan fortælle mig forskellen på TS 780 og TS
810?
For jeg har bestilt nogle til mine standard vinter-fælge, og forhandleren
sagde at jeg skulle have TS810? Jeg troede jeg skulle have TS780, for ud fra
FDM's test ser det ud som om at TS 780 er til normale dæk og TS 810 er til
større dæk? Eller er jeg ved at blive snøret af forhandleren?

Mvh

Emil

Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 24-11-04 13:57

> Du kan lige kigge på Continental WinterContact TS 780 og TS 810

Jeg har lige fået leveret (og monteret) mine TS780 14" fra DaekOnline.dk -
1608,- inkl. porto og moms...

/Kasper Hansen

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 24-11-04 19:31

> Jeg har lige fået leveret (og monteret) mine TS780 14" fra DaekOnline.dk -
> 1608,- inkl. porto og moms...

Imponerende billigt.
For fire dæk?

Kan de montere det på stedet, også selvom det er på offentlig vej?

Mvh

Emil

P.S. Tak for tippet!

Fra : Mogens

Dato : 24-11-04 19:38

Tja' -> www.point-s.dk/forside_nyheder.asp?newsId=70

> [...]
fra
> FDM's test ser det ud som om at TS 780 er til normale dæk og TS 810 er til

"ContiWinterContact TS 810 er et helt nyudviklet dæk fra Continental.
Dækket har asymmetrisk mønster og en ny gummiblanding, der forbedrer
bilens køreegenskaber og samtidig forlænger dækkets levetid.
TS 810 er udviklet med den nyeste og mest avancerede teknologi og er
sammen med lillebroderen TS 780 kåret som testvinder i Motors årlige
test af vinterdæk i Motor 10/2004"

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 24-11-04 20:16

> [...]
> TS 810 er udviklet med den nyeste og mest avancerede teknologi og er
> sammen med lillebroderen TS 780 kåret som testvinder i Motors årlige

Tak Mogens.
Så kan jeg vist trygt benytte TS 810.
Alligevel undrer jeg mig over, hvorfor TS 810 og TS 780 ikke "konkurrerede"
mod hinanden i Motors (FDM) dæk-test?

Mvh

Emil

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 24-11-04 10:03

"S?ren" <shanghoj@tiscali.dk> wrote in message
> Hej Gruppe
> I min søgen på nye vintersutter til min bil, faldt jeg over dette
> [...]

Hvor mange ?

> Jeg vil gerne høre om I har nogen mening om dette dæk, er det top
> dollar eller total nederen

Lavprisdæk.

> skulle jeg hellere holde mig til Michelin alpin A2 i stedet, eller
> hvad kan i anbefale?

Continental

--
mvh/rg. Christian
I would have to ask the questioner. I haven't had a chance to ask

Fra : Mogens

Dato : 24-11-04 18:24

> Lavprisdæk.

I tyske tests får dækket en god karakter.
Jeg havde 4 stk på min Alfa Romeo 164 Q4, og
de var ikke så ringe endda !

> Continental

Klart...