Nummerpladetyv
Fra : Flemming Rasmussen

Dato : 23-11-04 23:32

Hej NG

Begge nummerplader blev stjålet fra vognen her i aften.

Har lige kigget lidt efter "tyverisikre" nummerpladeholdere på nettet, fandt
det ikke - er nogle i NG stødt på nogle sådan.

Ellers må de limes eller nittes på holderen.

mvh.
Flemming

Fra : TGD

Dato : 23-11-04 23:39

"Flemming Rasmussen" <flemming***@rasmussen****.name***> skrev i en
meddelelse news:41a3ba1d$0$86910$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> [...]
> fandt
> det ikke - er nogle i NG stødt på nogle sådan.

En "sikkerhedsskrue" kan vel bruges de kan fåes i mange forskellige
afskygninger, de fleste af dem kan kun skrues i, men nogen kan skrues ud i
gen med den rette torx.

Fra : Brian Fisker [8900]

Dato : 23-11-04 23:47

"Flemming Rasmussen" <flemming***@rasmussen****.name***> skrev i en
meddelelse news:41a3ba1d$0$86910$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Begge nummerplader blev stjålet fra vognen her i aften.

En bekendt var ude for samme nummer på sin Alfa. Tyvene havde dog været så
snedige at sætte et andet par nummerplader på. Det er sgutte hver dag, jeg
tjekker nummerpladen, så det kunne godt have taget noget tid, inden jeg
ville have opdaget det!

> Ellers må de limes eller nittes på holderen.

Jeg bruger nitter. Er ikke faldet over noget bedre.

\Mandal

Fra : Ukendt

Dato : 24-11-04 06:44

"Brian Fisker [8900]" <Mandal@+FjernMig+edb.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> En bekendt var ude for samme nummer på sin Alfa. Tyvene havde dog været så
> snedige at sætte et andet par nummerplader på.

SÅ er man da helt sikker på de skal bruges ifb. med noget kriminelt .

> Jeg bruger nitter. Er ikke faldet over noget bedre.

Sprgs er bare om det ikke skal være sån' at politiet umiddelbart kan fjerne
dem, hvis de finder det nødvendigt .

Fra : Peter C:\\

Dato : 24-11-04 08:58

> Sprgs er bare om det ikke skal være sån' at politiet umiddelbart kan
fjerne
> dem, hvis de finder det nødvendigt .

Hedder det ikke "politiet klipper pladerne" ?
Så må d´herrer jo igang med........pladesaksen

MVH Peter C:\

Fra : Leonard

Dato : 24-11-04 09:44

"Jørgen M. Rasmussen" <garbage.adr#nulspam.ofir.dk> wrote:

>Sprgs er bare om det ikke skal være sån' at politiet umiddelbart kan fjerne
>dem, hvis de finder det nødvendigt .

Politiet har sjældent ordentligt værktøj med, men er også ligeglade
med hvordan pladerne ser ud bagefter, de skal jo ikke bruges igen.
Har set dem bruge en stor skruetrækker til at brække pladerne af med,
det ser sikkert heller ikke kønt ud på bilen.

Men popnitter er meget nemme at fjerne, fx med en hammer og et mejsel.

--
Leonard

Fra : Brian Fisker [8900]

Dato : 24-11-04 10:01

"Leonard" <nospam@invalid.invalid> skrev i en meddelelse
> Har set dem bruge en stor skruetrækker til at brække pladerne af med,
> det ser sikkert heller ikke kønt ud på bilen.

Det fik de sgutte lov til på min bil! Kan de virkelig tillade sig det?

\Mandal

Fra : Juul

Dato : 24-11-04 10:49

"Brian Fisker [8900]" <Mandal@+FjernMig+edb.dk> wrote in message
> "Leonard" <nospam@invalid.invalid> skrev i en meddelelse
>
> Det fik de sgutte lov til på min bil! Kan de virkelig tillade sig det?

Hvad med at betale til tiden
--
Juul

Fra : Brian Fisker [8900]

Dato : 24-11-04 23:00

"Juul" <Jule@mand.se> skrev i en meddelelse
> Hvad med at betale til tiden

Hehe, selvfølgelig :D

\Mandal

Fra : David Bjergsø

Dato : 24-11-04 13:07

> Det fik de sgutte lov til på min bil! Kan de virkelig tillade sig det?
>
> \Mandal

Jeg tror sq ikke de spørger om lov

/D

Fra : Martin Bak

Dato : 24-11-04 17:14

"David Bjergsø" <davidb@indutek.com> skrev i en meddelelse

> Jeg tror sq ikke de spørger om lov

Det gør de ikke! Been there. Kom ud til min bil en morgen, opdagede ikke
noget ved nr.pladerne, men der sad et stor orange klistermærke henover
forruden:
"Køretøjet henstår uden nummerplader. Skal fjernes indenfor 48 timer"
Kvitteret af en betjent kl 04.00. ;-( -Bilen havde ikke været til syn som
den skulle.

Martin

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 24-11-04 14:34

Leonard wrote:

> Har set dem bruge en stor skruetrækker til at brække pladerne af med,
> det ser sikkert heller ikke kønt ud på bilen.

Det skulle lige være min bil han gjorde det mod! Så kan jeg garantere at
han, vold mod tjenestemand i funktion eller ej, heller ikke så køn ud
bagefter :-/

Hvis pladerne skal af må de sq gøre det rigtigt så intet ødelægges.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : Henrik Bøgh

Dato : 24-11-04 14:45

En helt masse bits fra Leonard til dk.fritid.bil gav følgende:

[...]

> [...]
> Har set dem bruge en stor skruetrækker til at brække pladerne af med,
> det ser sikkert heller ikke kønt ud på bilen.

Jeg CC'er lige den her fra d.f.bil til d.v.jura for at få svar på følgende
spørgsmål:

Leonard antyder ovenfor at politiet i deres "iver" på at få nogle
ikke-berettigede (som oftest grundet manglende betaling af ejer-/vægtafgift
eller ansvarsforsikring) nummerplader, tyer til værktøj der faktisk
efterlader skader på bilen. Men må politiet det?

Nu har jeg sådan en såkaldt politiscanner, og det at høre at en bil skal have
fjernet nummerpladerne hører ikke til sjældenhederne, men jeg har da hele
tiden antaget at de gør det på en mere "human" måde, der ikke skader bilen.

[...]

CC: dk.fritid.bil, dk.videnskab.jura
FUT: dk.fritid.bil, dk.videnskab.jura

--
Med Venlig Hilsen: Henrik Bøgh || http://lagengymnastik.dk/

"Vi spiller ikke for at vinde, men for at finde en taber"
-- Jimmy Sanders

Fra : Permand

Dato : 24-11-04 15:08

"Henrik Bøgh" <henrik@FJERNlagengymnastikFJERN.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Med Venlig Hilsen: Henrik Bøgh || http://lagengymnastik.dk/
>
> "Vi spiller ikke for at vinde, men for at finde en taber"

Ot
Men jeg har da aldrig oplevet politiet forhindre dig i selv at pille
pladerne og aflevere dem. Med hensyn til pladerne så tilhører de staten
(derfor vasker jeg aldrig min nummerplade !)

Mvh PErmand

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 24-11-04 15:47

Permand wrote:

[klip]

> [...]
> pladerne og aflevere dem. Med hensyn til pladerne så tilhører de staten
> (derfor vasker jeg aldrig min nummerplade !)

Der er da ellers lovkrav om at de skal være synlige og rene.

JonB

Fra : Jonathan Stein

Dato : 25-11-04 00:22

Permand wrote:

> Men jeg har da aldrig oplevet politiet forhindre dig i selv at pille
> pladerne og aflevere dem. Med hensyn til pladerne så tilhører de staten
> (derfor vasker jeg aldrig min nummerplade !)

Du burde sætte større pris på noget, du betaler så høj en leje for!

M.v.h.

Jonathan

mail-setup med daglig backup.
http://www.jsp-hotel.dk/

Fra : Leonard

Dato : 24-11-04 15:09

Henrik Bøgh <henrik@FJERNlagengymnastikFJERN.dk> wrote:

> [...]
>eller ansvarsforsikring) nummerplader, tyer til værktøj der faktisk
>efterlader skader på bilen. Men må politiet det?

Det skal lige siges dertil at den bil jeg så dem bruge vold på var så
rusten at skruerne ikke kunne afmonteres med alm. værktøj, en
vinkelsliber havde været passende, og at nr.-pladen i den ene ende af
bilen kun hang i den ene skrue, da den anden var rustet af,og denne
plade tog de af ved at vrikke lidt frem og tilbage, så faldt der også
et stykke af bilen af i den anden side.
På denne bil gjorde det ingen forskel, den havde ingen liv tilbage.

--
Leonard

Fra : blue

Dato : 25-11-04 00:05

> [...]

> eller ansvarsforsikring) nummerplader, tyer til værktøj der faktisk
> efterlader skader på bilen. Men må politiet det?

Nej. Der må naturligvis ikke ske skader på bilen. Gør der det, er der næppe
nogen tvivl om, at politiet er erstatningsansvarlige.

Nummerpladerne derimod behøver de ikke være så ømme overfor - de skal ikke
genbruges.

I Leonards tilfælde kunne det tænkes, at politiet havde fået at vide, at
bilen efterfølgende skulle skrottes og at det derfor ikke var vigtigt at
være forsigtig ved afmonteringen af pladerne.

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 24-11-04 18:39

Flemming Rasmussen wrote:
> [...]
> nettet, fandt det ikke - er nogle i NG stødt på nogle sådan.
>
> Ellers må de limes eller nittes på holderen.

Du skal bare bruge bolte/skruer og så sætte en selvlåsende møtrik på
bag/indersiden.
Men næsten uanset hvad du sætter dem fast med, så kan de jo afmonteres med
det rigtige værktøj.

Per
www.perbeer.ninja.dk