/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Rattet r*r*r*r*ryster
Fra : Jasper Norman


Dato : 23-11-04 23:00

Hej.

Rattet i min Toledo TDi ryster. Jeg er klar over at det er en diesel men
alligevel. Det er helt vildt ved hastigheder under 60 km/t. Det er jo lidt
svært at forklare, men jeg vil skyde på, at vi taler om et udsving på 1-2
cm. til hver side. Rimeligt ubehageligt. Der har "altid" været en lille
smule, men det har virkelig taget overhånd efter jeg fik skiftet ABS følere
på begge forhjul.

Nogen der har en idé? Kan det bare være en sporing (aner ikke hvad dette
betyder, men har hørt det omtalt Eller skal jeg begynde at svede over
en evt. regning?

Mvh

Jasper

--
Husk at fjerne "FJERNES" i min e-mail adr.



 
 
Emil Jensen [2100] (23-11-2004)
Kommentar
Fra : Emil Jensen [2100]


Dato : 23-11-04 23:22

> Rattet i min Toledo TDi ryster. Jeg er klar over at det er en diesel
> men alligevel. Det er helt vildt ved hastigheder under 60 km/t. Det er jo
> lidt svært at forklare, men jeg vil skyde på, at vi taler om et udsving på
> 1-2 cm. til hver side. Rimeligt ubehageligt. Der har "altid" været en
> lille smule, men det har virkelig taget overhånd efter jeg fik skiftet ABS
> følere på begge forhjul.
>
> Nogen der har en idé? Kan det bare være en sporing (aner ikke hvad dette
> betyder, men har hørt det omtalt Eller skal jeg begynde at svede over
> en evt. regning?

Har bilen en tendens til at ville trække til en af siderne?

Emil



TGD (23-11-2004)
Kommentar
Fra : TGD


Dato : 23-11-04 23:42


"Jasper Norman" <Ahrensbach@FJERNEStele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
news:ypOod.3082$W03.2664@news.get2net.dk...
> Hej.
>
> Rattet i min Toledo TDi ryster. Jeg er klar over at det er en diesel
> men alligevel. Det er helt vildt ved hastigheder under 60 km/t. Det er jo
> lidt svært at forklare, men jeg vil skyde på, at vi taler om et udsving på
> 1-2 cm. til hver side. Rimeligt ubehageligt. Der har "altid" været en
> lille smule, men det har virkelig taget overhånd efter jeg fik skiftet ABS
> følere på begge forhjul.
>
> Nogen der har en idé? Kan det bare være en sporing (aner ikke hvad dette
> betyder, men har hørt det omtalt Eller skal jeg begynde at svede over
> en evt. regning?

Hvornår er dækkene sidst blevet afbalanceret?



Martin P. (24-11-2004)
Kommentar
Fra : Martin P.


Dato : 24-11-04 00:03

"Jasper Norman" <Ahrensbach@FJERNEStele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
news:ypOod.3082$W03.2664@news.get2net.dk...
> Nogen der har en idé? Kan det bare være en sporing (aner ikke hvad dette
> betyder, men har hørt det omtalt Eller skal jeg begynde at svede over
> en evt. regning?

Meget banalt, men jeg ville nok som det første checke at hjulene er sat
ordentligt på. Så af med dem og på med dem igen, samt spænd med det rigtige
moment. Skal man have gjort det ordentligt skal man gøre det selv
Værkstedet kan vel have lavet en fejl.

Rysten i rattet kommer jo ikke fra den ene dag til den anden bare fordi man
skifter ABS følere. Og den skal jo heller ikke spores blot fordi de bliver
skiftet.

- Martin



Christian B. Andrese~ (24-11-2004)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 24-11-04 08:49


"Martin P." <sync@liquid.dk> wrote in message
news:XkPod.68308$Vf.3411037@news000.worldonline.dk...
> "Jasper Norman" <Ahrensbach@FJERNEStele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
> news:ypOod.3082$W03.2664@news.get2net.dk...
> > Nogen der har en idé? Kan det bare være en sporing (aner ikke hvad dette
> > betyder, men har hørt det omtalt Eller skal jeg begynde at svede
over
> > en evt. regning?
>
> Meget banalt, men jeg ville nok som det første checke at hjulene er sat
> ordentligt på. Så af med dem og på med dem igen, samt spænd med det
rigtige
> moment. Skal man have gjort det ordentligt skal man gøre det selv
> Værkstedet kan vel have lavet en fejl.

Kan måske have glemt en bolt, det vil i hvert fald ødelægge afballanceringen
totalt.


--
mvh/rg. Christian
I would have to ask the questioner. I haven't had a chance to ask
the questioners the question they've been questioning.
-- George W. Bush, Austin, Texas, Jan. 8, 2001



Brizz (24-11-2004)
Kommentar
Fra : Brizz


Dato : 24-11-04 10:36

> Kan måske have glemt en bolt, det vil i hvert fald ødelægge
afballanceringen
> totalt.

Det har lige precis ingenting at sige om de har glemt en bolt eller ej.
Hjulet bliver jo ikke afbalanceret med hjulbolte på.
Tror mere på at det et af hjulene ikke sidder ordentligt eller en vægtklods
der er blevet revet af.

Har du fortalt værkstedet der skiftede dem at den ryster meget nu?

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk



Christian B. Andrese~ (24-11-2004)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 24-11-04 10:50


"Brizz" <nogen@microsoft.com> wrote in message
news:41a4561b$0$84099$14726298@news.sunsite.dk...
> > Kan måske have glemt en bolt, det vil i hvert fald ødelægge
> afballanceringen
> > totalt.
>
> Det har lige precis ingenting at sige om de har glemt en bolt eller ej.
> Hjulet bliver jo ikke afbalanceret med hjulbolte på.

Men Citroen Xsara har ikke hul i navet, så de skal ballanceres siddende på
bilen
Men der vil da være ujævnhed hvis de har glemt en bolt.

> Tror mere på at det et af hjulene ikke sidder ordentligt eller en
vægtklods
> der er blevet revet af.

Du har nu nok ret.


--
mvh/rg. Christian
I would have to ask the questioner. I haven't had a chance to ask
the questioners the question they've been questioning.
-- George W. Bush, Austin, Texas, Jan. 8, 2001



Uffe Bærentsen (24-11-2004)
Kommentar
Fra : Uffe Bærentsen


Dato : 24-11-04 12:50


"Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> skrev i en meddelelse
news:41a45958$0$171$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Men Citroen Xsara har ikke hul i navet, så de skal ballanceres siddende på
> bilen

Nej, der kan monteres en adapter på afbalanceringsmaskinen.
At så afbalanceringen tager længere tid, fordi denne skal på og af igen,
det er en anden snak.
Tror heller ikke alle værksteder har denne adapter, men de findes.

> Men der vil da være ujævnhed hvis de har glemt en bolt.

Enig.





--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC



Christian B. Andrese~ (24-11-2004)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 24-11-04 13:01


"Uffe Bærentsen" <leitiNOSPAM@hotmail.com> wrote in message
news:41a47534$0$282$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> skrev i en meddelelse
> news:41a45958$0$171$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> > Men Citroen Xsara har ikke hul i navet, så de skal ballanceres siddende

> > bilen
>
> Nej, der kan monteres en adapter på afbalanceringsmaskinen.
> At så afbalanceringen tager længere tid, fordi denne skal på og af igen,
> det er en anden snak.
> Tror heller ikke alle værksteder har denne adapter, men de findes.

Det lokale dækcenter sagde at de skulle afballanceres på bilen, og det tog
faktisk ret lang tid men blev så også meget godt, jeg har aldrig haft bedre
afballancerede hjul.


--
mvh/rg. Christian
I would have to ask the questioner. I haven't had a chance to ask
the questioners the question they've been questioning.
-- George W. Bush, Austin, Texas, Jan. 8, 2001



Ukendt (24-11-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 24-11-04 07:03


"Jasper Norman" <Ahrensbach@FJERNEStele2adsl.dk> skrev i en meddelelse

> Rattet i min Toledo TDi ryster. Jeg er klar over at det er en diesel
> men alligevel.

Håber du er klar over det har NADA at sige .

men det har virkelig taget overhånd efter jeg fik skiftet ABS følere
> på begge forhjul.
>
Det ku' være de har revet en vægtklods af, det er nemt hvis det er den type
som er klisteret på, få dem afbalanceret, så ved vi hvor vi står.



Claus Nygaard-Peders~ (24-11-2004)
Kommentar
Fra : Claus Nygaard-Peders~


Dato : 24-11-04 10:20

"Jasper Norman" <Ahrensbach@FJERNEStele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
news:ypOod.3082$W03.2664@news.get2net.dk...
> Hej.
>
> Rattet i min Toledo TDi ryster. Jeg er klar over at det er en diesel
men
> alligevel. Det er helt vildt ved hastigheder under 60 km/t.

Ved så kraftige rystelser ved lave hastigheder ville jeg ikke køre i bilen
før jeg havde sikret mig at hjulene var tilspændt med korrekt moment.

Nå rystelserne optræder ved højere hastigheder, typisk ved 100-120 km/t bør
du overveje hjulenes afbalancering.

Mvh
Claus



CDK (27-11-2004)
Kommentar
Fra : CDK


Dato : 27-11-04 15:08

Jasper Norman wrote:

> Hej.
>
> Rattet i min Toledo TDi ryster. Jeg er klar over at det er en diesel men
> alligevel. Det er helt vildt ved hastigheder under 60 km/t. Det er jo lidt
> svært at forklare, men jeg vil skyde på, at vi taler om et udsving på 1-2
> cm. til hver side. Rimeligt ubehageligt. Der har "altid" været en lille
> smule, men det har virkelig taget overhånd efter jeg fik skiftet ABS følere
> på begge forhjul.
>
> Nogen der har en idé? Kan det bare være en sporing (aner ikke hvad dette
> betyder, men har hørt det omtalt Eller skal jeg begynde at svede over
> en evt. regning?
>
> Mvh
>
> Jasper
>

Min 929'er gjorde det engang...

Gør den det også ved helt lave hastigheder nær stilstand?

På Mazdaen var det en bule i dækket, der var skyld i misæren. Og den var
temmelig synlig, da jeg fik dækket af - så prøv at se om dine dæk er
runde eller firkantede

Ellers er de øvrige bud også gode...

/Christian.

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177518
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408647
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste