BMW E34 525i ,, Varmen anlæg, afgiver kun ~
Fra : Jan

Dato : 23-11-04 20:40

BMW E34 525i ,, Varmen anlæg, afgiver kun varme ved kørsel.
Og der kommer kun kold/lunken luft ud af varme anlægget hved tomgang ...
Dette er tilfældet hved alle drift temperaturer ..
Er der nogen som har en god ide ??
Mvh. .
Jan

Fra : Thomas Lund

Dato : 23-11-04 21:24

Prøv at se her:
http://www.bmwe34.net/e34main/trouble/Heating.htm

Det er noget tid siden jeg selv roede med det, men som jeg husker det:

Prøv mens bilen holder stille, men med tænding på.
Tænd for blæseren på trin 1, drej højre og venstre varme regulator ned på
kold.
Lyt så godt efter mens du lige så stille skruer op for varmen igen, der skal
kome et lille klik fra de ventiler som sidder som beskrevet i linket ude ved
sikringsboksen. Første næsten med det samme og et mere ved cirka 2/3 styrke.
Gælder for både højre og venstre side.
Prøv eventuelt at giv ventilerne et par klap med en plastikhammer, det hjalp
for mig.

/Thomas