Hvad koster det at køre i en ny bil i 1,5 ~
Fra : KNI

Dato : 23-11-04 16:51

Skal lave en opgave og så mangler jeg svar på følgende:

Køber en ny Opel Twinport Wagon Cosmo str. car til 316000 kr.
Hvad kan man forvente at man kan få får den når den er 1,5 år gammel og har
kørt 30000 km
Hvad koster det pr km, har hørt omkring 2,5 kr pr km men hvad mener i.
Gode råd modtages med kyshånd

kni

Fra : anders majland

Dato : 23-11-04 17:40

> Køber en ny Opel Twinport Wagon Cosmo str. car til 316000 kr.
> Hvad kan man forvente at man kan få får den når den er 1,5 år gammel og
> har
> kørt 30000 km

Det nemmeste er at finde en tilsvarende 3år gammel model og så se hvad den
koster idag. Det kan kun blive et gæt ....

> Hvad koster det pr km, har hørt omkring 2,5 kr pr km men hvad mener i.
> Gode råd modtages med kyshånd

Penge og privatøkonomi laver hvert år en oversigt over hvad det koster at
køre i forskellige biler. Jeg mener at det er i foråret de laver den og
kårer danmarks billigste osv. Der er vist et uddrag på www.penge.dk Kender
du en der er medlem af www.fdm.dk kan du også bruge deres beregningsprogram

--
Anders DOT Majland AT jyde DOT dk

Fra : BbB

Dato : 23-11-04 19:55

"KNI" <kni@post.FYLDtele2.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
har
> kørt 30000 km
> Hvad koster det pr km, har hørt omkring 2,5 kr pr km men hvad mener i.

Det er svært eksakt at gøre op, men et bud kunne være:
Prisfald: 40.000 kr
Forrentning af investering: 15.000 kr (små 5%)
Benzin: 30.000 kr (1 kr pr. kilometer)
Forsikring: 10.000 kr (kommer meget an på anciennitet)
Miljøafgift: 3500 kr (et gæt)
Diverse: ??
Ialt ca. 100.000 kr eller minimum 3,33 kr. pr kilometer

BB

Fra : Leo Jensen

Dato : 23-11-04 20:23

> Det er svært eksakt at gøre op, men et bud kunne være:
> Prisfald: 40.000 kr

Prisfaldet er da meget større. 40000kr er nærmere forskellen på prisen hvis
du skal købe eller sælge nøjagtig samme bil, dvs. uden afskrivning for km og
alder.

Leo

Fra : Martin

Dato : 23-11-04 21:14

Hej

Jeg har lige solgt en Peugeot 206 SW S16 som jeg havde fornøjelsen af at eje
i 6 mdr. Jeg gav 210.000 kr. inkl. alt udstyr (16" alu, original CD, aircon,
osv). Listeprisen var ca. 230.000 kr.

Jeg nåede at køre 12.500 km og solgte den for 180.000 kr. Den blev i øvrigt
solgt privat, da jeg af en forhandler fik at vide, at han ville give 10-15 K
mindre....

Mvh. Martin

Fra : Leo Jensen

Dato : 24-11-04 20:13

"Martin @webspeed.dk>" <pasgaard<fjerndette> skrev i en meddelelse
> [...]
> øvrigt
> solgt privat, da jeg af en forhandler fik at vide, at han ville give 10-15

Fra 230000 (køberen kan ikke se at du har snakket 20000 af prisen) til
180000 privat eller 165-170000 ved forhandler på 12500km og 6 mdr. Du har
holdt skindet på næsen ved at få rabat og sælge privat, andre ville tabe
60-65000 på samme tid.

Leo

Fra : Michael

Dato : 25-11-04 12:03

siger man ikke normalt 34 procent om året.. eller lige deromkring
afhængig af model/mærke.....

Fra : Claus

Dato : 25-11-04 17:25

"Michael" <sutmichaels@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> siger man ikke normalt 34 procent om året.. eller lige deromkring
> afhængig af model/mærke.....

Nej, 30-35 % eller deromkring totalt over 3 år, mest de første 2 år derefter
flader kurven ud. Ellers ville det jo betyde at bilen skulle være nedskrevet
til noget nær "0" efter 3 år... NOT.

Se f.eks. her: http://www.bilmagasinet.dk/biltest/default.asp?id=562 læs
forneden i artiklen under "Totaløkonomi"

Vh. Claus