Hvad sker der med benzinpriserne?
Fra : JS

Dato : 23-11-04 13:00

Kan man ikke længere regne med tirsdag-fredags-modellen?
F.eks.
Oktan 95 mandag morgen: 7.10
Oktan 95 mandag eftermiddag : 8.77

Fra : Ukendt

Dato : 23-11-04 13:15

On Tue, 23 Nov 2004 13:00:03 +0100, "JS" <js_539@hotmail.com> wrote:

>Kan man ikke længere regne med tirsdag-fredags-modellen?
>F.eks.
>Oktan 95 mandag morgen: 7.10
>Oktan 95 mandag eftermiddag : 8.77

Det kan være, selskaberne synes, der skal justeres opad lidt oftere,
den anden vej kan det sommetider virke lidt trægt, men hvad,
priskrigen skal jo også tjenes hjem. De har forøvrigt justeret opad
igen i dag tirsdag. *suk*
--
Ivan Madsen,
Xsara Week-end HDI

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 23-11-04 13:34

"JS" <js_539@hotmail.com> wrote in message
> Kan man ikke længere regne med tirsdag-fredags-modellen?
> F.eks.
> Oktan 95 mandag morgen: 7.10
> Oktan 95 mandag eftermiddag : 8.77

Jeg syntes også at have set tendensen at det er mandag formiddagen den
bliver sat nu her i Vestjydeland

Har ikke lagt mærke til om fredag stadigt holder stik.

--
/Dennis
Pug 106GTI - 128,6Hk @ 6802RPM

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 23-11-04 13:39

"JS" <js_539@hotmail.com> wrote in message
> Kan man ikke længere regne med tirsdag-fredags-modellen?
> F.eks.
> Oktan 95 mandag morgen: 7.10
> Oktan 95 mandag eftermiddag : 8.77

Jeg hørte et indlæg i een eller anden lokalradio for et par ugers tid siden,
hvor man snakkede med en repræsentant fra et af de store selskaber - han
fortalte at man ville gå over til et lidt mere uforudsigeligt
reguleringsmønster - forbrugerne havde jo efterhånden lært tirsdags- og
fredagstricket

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Jesper Lauridsen

Dato : 29-11-04 18:20

On Tue, 23 Nov 2004 13:38:47 +0100, "Andreas M. Hansen" <nokke99@hotmail.com> wrote:

> [...]
>fortalte at man ville gå over til et lidt mere uforudsigeligt
>reguleringsmønster - forbrugerne havde jo efterhånden lært tirsdags- og

Jeg læste engang et interview hvor en gut fra Metax blev spurgt om
det ikke var lidt mistænkeligt at alle selskaberne satte prisen op
tirsdag formiddag. Det mente han ikke det var, og desuden ville det
være bedre for Metax hvis priserne blev sat op om mandagen, da de
havde en meget stor del af deres omsætning om mandagen...

Jeg gad godt vide hvad han troede grunden til det store mandagssalg
var.

Fra : Ukendt

Dato : 23-11-04 14:24

JS wrote:
> Kan man ikke længere regne med tirsdag-fredags-modellen?
> F.eks.
> Oktan 95 mandag morgen: 7.10
> Oktan 95 mandag eftermiddag : 8.77

Synes det efterhånden er billigst at tanke i weekenden. Gør ikke mig
noget, da det er der jeg kører mest :P

Fra : Brizz

Dato : 23-11-04 14:32

> Kan man ikke længere regne med tirsdag-fredags-modellen?
> F.eks.
> Oktan 95 mandag morgen: 7.10
> Oktan 95 mandag eftermiddag : 8.77

www.statoil.dk kan du tilmelde dig en sms service der er gratis hvor du
får af vide senest dagen før om pris stigninger i forhold til det
produkter/er du har tilmeldt. Ganske smart
....og nej jeg får ikke prvision af tilmeldte til sitet

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 23-11-04 14:36

> [...]
> produkter/er du har tilmeldt. Ganske smart
> ...og nej jeg får ikke prvision af tilmeldte til sitet

Men det er vel kun ændringer i forhold til listeprisen, og ikke i forhold
til en evt. priskrig - lige som det er med rabatterne..

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Brizz

Dato : 23-11-04 14:41

> Men det er vel kun ændringer i forhold til listeprisen, og ikke i forhold
> til en evt. priskrig - lige som det er med rabatterne..

Nej det er rigtigt men dem er der heller ingen system i overhovedet. Så dem
kan man aldrig tage højde for.

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk

Fra : Lars Frandsen

Dato : 23-11-04 16:41

"Brizz" <nogen@microsoft.com> skrev i en meddelelse

> Nej det er rigtigt men dem er der heller ingen system i overhovedet. Så
> dem
> kan man aldrig tage højde for.

Nej, men man kan godt regne med, at listepriserne er højere end
"krigsprisen", så den bliver sat op, når der reguleres.
--
Mvh.
Lars Frandsen, Bramming

Fra : Brizz

Dato : 23-11-04 16:54

> Nej, men man kan godt regne med, at listepriserne er højere end
> "krigsprisen", så den bliver sat op, når der reguleres.

Ja men som jeg forstår det søgte han at vide hvornår de forskellige rabater
som udgør priskrigen blev justeret og hvor. Og det er der intet mønster for.
Kun liste priserne er skemalagt til en vis grænse

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk