audi 100 2.3E fra 1990 vanvittig larm fra ~
Fra : Vegetaren

Dato : 23-11-04 10:50

Hej gruppe

jeg har en audi 100 første ½ år 1990 hvor varmeblæseren er begyndt at larme
helt vildt. Hvis jeg indstiller den til lav styrke står den selv og skruer
op og ned for hastigheden, og det lyder ret vildt
Hvad kan der være galt, er det varmeblæseren der skal skiftes og er det nemt
at gøre selv ( er ikke nogen haj til biler )
hvad kan det koste hos en mekaniker, og er der nogen der kender en god en i
Århus området.
venlig hilsen Bjarne Gorking
(Århus )
Audi 100 2.3E

Fra : Jens Borchert Peders~

Dato : 23-11-04 11:14

"Vegetaren" <vegetaren@hotmail.com> wrote in

> [...]
> Hvad kan der være galt, er det varmeblæseren der skal skiftes og er
> det nemt at gøre selv ( er ikke nogen haj til biler )

Mon ikke lejerne er slidt så meget at akslen kan rasle.
Så går den i selvsving i lejet, med et hgevaldigt hyl og nedsættelse af
blæserhastighed, fordi selvsvinget bremser motoren.
Det kan komme og gå og lidt smøreing kan udsætte det uundgåelige et stykke
tid. Prøvet noget der ligner med kølerblæseren på en Saab900

Det er nok en udskiftning af ventilatoren!
Kender ikke audi men den sidder sansynligvis langt oppe under
instrumentbrædtet.
Sikker ret svær at få fat i.

Jens Borchert Pedersen
Vestfyn