"Lars Holst" <delfinerne@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> Jeg tænker ofte hvorfor biler ikke fødes med sikkerhedsbur og H-seler?
>
> Det ville redde mange liv og kvæstelser.
> Meromkostningerne må nogenlunde svare til Airbag, kollisionssikring i døre
Nu er et komplet roll-cage mere omfattende end bare kollisionssikring i
dørene, og tungere- så det er ofret på forbrugets hellige alter. De gl. SAAB
baseret på 99-modellen var født m. det, at det så var indført som passiv
elg-sikring er en anden snak
, men de kunne faktisk holde til at falde
på taget fra 2m. højde. Jeg tror ikke at H.selen bliver et hit, så vil der
være endnu flere som køre uden sele, end der allerede er: Den er for
besværlig i dgl. brug. Men der er noget om det, jeg kender en som er sluppet
fra et uheld i en SAAB, som ville have flået taget af enhver anden bil,
sprgs. er bare hvor tit den type uheld forekommer?. Er man ikke næsten lige
så godt hjulpet m. airbags etc. + sparet vægt og større aktiv
køresikkerhed?.