påhængs vægt på en golf ?
Fra : Ham selv \(7990\)

Dato : 22-11-04 16:29

hvor meget må en golf trække ?

vi har en cv på 1000 kg total

hvor stor en golf skal jeg købe for at den må / kan trække med den ?

hilsen polle

peugeot 406 2.0 st

Fra : Madsen

Dato : 22-11-04 20:27

"Ham selv (7990)" <pol@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> hvor meget må en golf trække ?
>
> vi har en cv på 1000 kg total
>
> hvor stor en golf skal jeg købe for at den må / kan trække med den ?

Hvis der er bremser på cv´en, så skal golfen bare veje over 1000 kg. Dvs. du
skal have fat i minimum en Golf IV.

Fra : Claus Nygaard-Peders~

Dato : 22-11-04 23:48

"Madsen" <Q@2.DK> skrev i en meddelelse

> "Ham selv (7990)" <pol@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis der er bremser på cv´en, så skal golfen bare veje over 1000 kg. Dvs.
du
> skal have fat i minimum en Golf IV.

Siden september 1991 har Golf III også vejet over 1000 kg, så en ældre model
kan også klare det.

Mvh
Claus

Fra : Kim

Dato : 23-11-04 16:25

"Claus Nygaard-Pedersen" <nomail@nomail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> du
>
> Siden september 1991 har Golf III også vejet over 1000 kg, så en ældre

Jeg har en VW Polo den må trække med 1200 kg.

Mvh. Kim

Fra : Gismo

Dato : 23-11-04 22:56

Madsen wrote:

> Hvis der er bremser på cv´en, så skal golfen bare veje over 1000 kg.
> Dvs. du skal have fat i minimum en Golf IV.

Forkert, egenvægt + 50 kg. hvis der ikke er angivet andet på
reg. attest.

Gismo.

Fra : Leonard

Dato : 24-11-04 09:30

"Gismo" <baatnakkedummy @hotmail.com> wrote:

>Forkert, egenvægt + 50 kg. hvis der ikke er angivet andet på
>reg. attest.

Forkert igen, hvis der ikke ar angivet noget på reg.-attesten, så er
trækket ikke godkendt og der må slet ikke trækkes noget med det.

Egenvægt + 50 kg ligner forøvrigt noget med kørekortregler, og det har
ikke noget med hvilken bil der må trække hvad at gøre.

--
Leonard

Fra : Ham selv \(7990\)

Dato : 24-11-04 18:32